Tuttipullot koneeseen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Pesettekö tuttipullot + tutit käsin vai astianpesukoneessa ? Ja miksi?

Itse olen niin kyllästynyt pullojen pesuun, että ajattelin alkaa pesemään ne koneessa. Netistä löysin tuteille ja muulle pikkusälälle sellasen korin, minkä saa sitte laittaa koneeseen ja pikkusälä pysyy paikoillaan..siinä siis ihan pullotuteille omat paikat missä pysyy paikoillaan.

Tutteja (siis kumisia tai silikonisia) ei saa laittaa milloinkaan koneeseen eikä mikroon, ne haurastuvat ja vauva saattaa tukehtua! Mutta tuttipullot voi toki pestä koneessa.

Olen pessyt sekä pullot että silikonitutit tiskikoneessa, eivätkä ole haurastuneet. Alkuun tiskasin pari kk käsin ja keitin joka käytön jälkeen, sittemmin koneeseen ja satunnainen keittäminen päälle.

kaveri pesee kyllä kaikki osat koneessa, myös tutit..eikä ole miksikään mennyt (silikoniset) ..huuhtoo kylläkin huolellisesti kaikki osat vielä konepesun jälkeen välttääkseen pesuainejäämät.

Mä en myöskään uskaltais missään nimessä laittaa tuttipulloja tai tutteja koneeseen, en jos (ja kun) käytössä olis konetiskiaine!

Pesen käsin kaikki ja käytän mikrossa mikrosterilaattorilla. Vauvalla ikää 4kk.

Steriloinnin jätän pois varmaan 6kk iässä mutta pullot pesen aina käsin, niin esikoisellakin tehtiin.

Meillä pestään muut osat koneessa, mutta tutit käsin. Musta ne ei jotenkin kunnolla puhdistu koneessa ja sitten pitää tosiaan kuitenkin huuhdella vielä niin samalla vaivalla pesee kokonaan käsin.