Tv-maksu aiotaan muuttaa Yle-veroksi!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NannaIhana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kyllähän ne saa sen kuulostamaan hienolta että sit se halpenee.. joo niin ehkä alussa.. mut pari vuotta korkeintaan niin hinta on jo sama kun nyt ja nousee samalla tahdilla kun nykyään.

ne saa ihmiset mukaansa "halvoilla" hinnoilla ja tyytyväiseks mut niin ne hinnat alkaa taas nousta entiseen tai pahempaan malliin..

Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Hyvä juttu! Jos aletaan kitisee nyt siitä, että nekin maksaa, jotka ei palvelua käytä niin kitistään sitten kaikista asioista mihin ne veromarkat uppoaa vaikkei niitä kaikkia itse käytäkään.

Sulle olis varmaan ok, että kaikilta suomalaisilta kerättäisiin myös pakollinen koiravero ja autovero, vaikka ei autoa tai koiraa omistaisikaan?

Maksetaanhan me monista muistakin asioista, vaikkei mitään vastineeksi saadakaan. Kyllä munkin verorahoistani kustannetaan katujen varsien siivoukset vaikka mun koirani ei sinne ulostakaan (mulla ei siis ole sitä koiraa) enkä siitä ole edes ajatellut napista.

No periaatteessa minusta tämä nykyinen systeemi on huono, ja olen sillä kannalla, että parasta olisi kohtuullisessa määrin tuottaa kansan sivistykseen tarvittavat ohjelmat verovaroin, mutta jättää viihde ja ostetut urheilukisat yms. toisten kanavien harteille. Esim. olympialaisten näyttäminen ei minusta ole kansan sivistyksen kannalta tarpeellista.

Tuo ehdotettu systeemi ok sinänsä, se vaan ei tule toimimaan. Koska jos vero on eriteltynä niin, että veronmaksaja sen tajuaa maksavansa, siitä pidetään jatkuvaa porua.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja FröbelinPalikat:
Hyvä juttu! Jos aletaan kitisee nyt siitä, että nekin maksaa, jotka ei palvelua käytä niin kitistään sitten kaikista asioista mihin ne veromarkat uppoaa vaikkei niitä kaikkia itse käytäkään.

Sulle olis varmaan ok, että kaikilta suomalaisilta kerättäisiin myös pakollinen koiravero ja autovero, vaikka ei autoa tai koiraa omistaisikaan?

Joo ja lätkäistään kiinteistöverokin kaikille pakolliseksi, ihan vaan niinku tasa-arvon nimissä, vaikkei tönöä omistaiskaan :headwall: :headwall:
Järjenkäyttö on sallittua!

Järjenkäyttö on myös sallittu ns.vapaamatkustajilla,jotka eivät maksa nyt lupaa ja silti katsovat.

Ootko sä kapiaisen tytär? Yksi mokaa, niin kaikkia rangastaan...

Juu en ole.
Mutta sä taidat olla ns.vapaamatkustaja kun noin kismittää.
Kannattaisin samaa systeemiä kuin maksullisilla eli maksat vain siitä mitä katsot tai olet tilannut,mutta sitä ei taida tulla.

Parempi tuo verosysteemi olisi kuin nykyinen "maksetaan jos jaksetaan"-systeemi. Kuitenkin hyvin suuri osa suomalaisista katsoo telkkaa tai kuuntelee radiota. Mutta munkin mielestäni maksullinen tv-kortti olisi paras ratkaisu.

Maksetaanhan me monista muistakin asioista, vaikkei mitään vastineeksi saadakaan. Kyllä munkin verorahoistani kustannetaan katujen varsien siivoukset vaikka mun koirani ei sinne ulostakaan (mulla ei siis ole sitä koiraa) enkä siitä ole edes ajatellut napista.

:laugh: luuletko että kadunvarsia siivotaan vaan koiranulosteiden takia? voi elämä.. kyllä niitä on hyvä siivoilla vaikkei olis niitä läjiäkään..

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Lapsille.

Ja alle viisivuotiaat tajuaa tv-maksun maksamisesta mitä...? :whistle:

Yleisesti lapsille. Ja sittenkö sä alat maksamaan kun sun lapset tajuaa... Mua ei joku tv-luvan maksu sinänsä kiinnosta, maksatko vai et, mut ihmetyttää, että vielä aikuisella ihmisellä voi olla tuommoinen asenne asioihin... Sä oot varmaan "kovan kundin maineessa" yleensäkin sun elämässä, ulkopuolisille esitetään, että kyllä mä uskallan tehdä mitä vaan.

Kyllä tuo nyt vaan on hyvä juttu. Oletteko koskaan miettineet paljonko rahaa kuluu siihen kontrollointiin, että kuka on maksanut ja kuka ei? Kaikki tarkistukset ja laskujen lähettämiset ja kräväämiset ym. Aivan hitosti menee rahaa nykymallissa byrokratiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja -:

:laugh: luuletko että kadunvarsia siivotaan vaan koiranulosteiden takia? voi elämä.. kyllä niitä on hyvä siivoilla vaikkei olis niitä läjiäkään..

Jos noin suuresti meni itse pointti ohi niin en ala enempää kanssasi keskustelemaan asiasta. Meillä on eri näkökulmat asioihin ja sillä selvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Kyllä tuo nyt vaan on hyvä juttu. Oletteko koskaan miettineet paljonko rahaa kuluu siihen kontrollointiin, että kuka on maksanut ja kuka ei? Kaikki tarkistukset ja laskujen lähettämiset ja kräväämiset ym. Aivan hitosti menee rahaa nykymallissa byrokratiaan.

Totta. Ja nuo tarkastukset maksetaan myös meidän kaikkien verorahoista, olitpa sitten vapaamatkustaja tahi et. Myös meidän, jotka maksamme kiltisti lupamme.

Tottahan ihanteellisinta olisi, että maksaisimme vain siitä mitä käytämme. Homma ei kuitenkaan toimi niin missään asiassa, mitä ei voida tarkkaan seurata. Se on fakta.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Yleisesti lapsille. Ja sittenkö sä alat maksamaan kun sun lapset tajuaa... Mua ei joku tv-luvan maksu sinänsä kiinnosta, maksatko vai et, mut ihmetyttää, että vielä aikuisella ihmisellä voi olla tuommoinen asenne asioihin... Sä oot varmaan "kovan kundin maineessa" yleensäkin sun elämässä, ulkopuolisille esitetään, että kyllä mä uskallan tehdä mitä vaan.

Juuri näin! Muut tekee mitä osaa tai uskaltaa, minä teen mitä haluan! :laugh:

Tottahan ihanteellisinta olisi, että maksaisimme vain siitä mitä käytämme. Homma ei kuitenkaan toimi niin missään asiassa, mitä ei voida tarkkaan seurata. Se on fakta.

Tuossa televisioasiassa voitaisiin kyllä päästä hyvin lähelle vain käytöstä maksamista nykyisellä tekniikalla. Ylen sinänsä varmasti ihan ok viihde/urheilu yms osasto voisi olla tällaista maksullista, ja sitten se verollinen maksu koskisi vain television ja radion asia- ja ajankohtaisohjelmia. Mutta mitään salkkareiden kanssa kilpailevaa saippuaoopperaa ei pidä verovaroin tukea.

Yhteistyössä