Tv-maksu aiotaan muuttaa Yle-veroksi!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NannaIhana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ääliöt!:
Meillä ei ole televisiota eikä radiota, meillä kuunnellaan vain cd-levyjä, katsotaan elokuvat ja sarjat tykillä. Mistä me maksamme? TYHJÄSTÄ!
Te maksatte siitä, että YLE ylläpitää valtakunnallista verkkoa, jonka ansiosta myös teidän radiostanne tai telkkaristanne tulee tiedotus, jos alueellani on vaikkapa klooria kuljettanut säiliöauto posahtanut. Ihan siitä teille tarpeettomasta tiedosta maksatte :)

Muoks: Ai niin, teillä ei ollut telkkua eikä radiota :) Sittebn mun mielestä teidän ei pitäisi mitään maksaakaan. Voitte lukea tarvittavat tiedotteet seuraavan viikon seiskasta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Meillä ei ole televisiota eikä radiota, meillä kuunnellaan vain cd-levyjä, katsotaan elokuvat ja sarjat tykillä. Mistä me maksamme? TYHJÄSTÄ!
Te maksatte siitä, että YLE ylläpitää valtakunnallista verkkoa, jonka ansiosta myös teidän radiostanne tai telkkaristanne tulee tiedotus, jos alueellani on vaikkapa klooria kuljettanut säiliöauto posahtanut. Ihan siitä teille tarpeettomasta tiedosta maksatte :)

Muoks: Ai niin, teillä ei ollut telkkua eikä radiota :) Sittebn mun mielestä teidän ei pitäisi mitään maksaakaan. Voitte lukea tarvittavat tiedotteet seuraavan viikon seiskasta :)

Oletpas vitsikäs. Tiedotteet voi lukea netistäkin, myös muualta kuin ylen sivuilta.

Minäkin heittäydyn vitsikkääksi. Ne tiedotteet varmaan lauletaan aariana siellä uudessa musiikkitalossa josta yle rahoittaa leijonanosan. Ja miksi tiedottamiseen tarvitaan niin julmetun monta kanavaa?

selvää ettei veronmaksajilla voida maksattaa ylen ylläpitoa,tai ainakin niille jotka todistettavasti ei käytä ylea ei sitä tarvitse maksaa,ei kaikilla vielä ole tietokonetta ,jolla sitä perustellaan,ja TV,stä voi irroittautua,oko tasaarvoista että joku peruseläkkeellä oleva maksaa saman kuin joku lilius,no hohoo????????????

Eikö tuota Yleisradio -nimistä dinosaurusta tosiaankaan saada
ajettua alas. Onko tosiaan niin, että meidän IHAN kaikkien ja
jopa yritysten pitäisi ylläpitää instanssia, jota ketään
ei halua, eikä kaipaa. Tämänkin asian kanssa voisi ihan hyvin
jo pikkuhiljaa siirtyä 2000-luvulle. Pilkkoa ja myydä osina
kaupalliseen ja TUOTTAVAAN tarkoitukseen. Jos ihan välttämättä
haluaa, voisi jättää jonkin mini YLEN tuottamaan marginaali-
ryhmille marginaaliohjelmaa. Siitä voisin kannatusmaksun
muodossa maksaa muutaman kympin vuodessa - jos on ihan pakko.
Minkä ihmeen takia täytyy pakkoylläpitää noin älyttömän kokoista
organisaatiota useine televisiokanavineen ja lukemattomine radio-
kanavineen jonkin "yleishyödyllisyyden" nimissä. Kustannukset yli
400 miljoonaa euroa vuodessa ja tuotot kaiketi ei mitään! Eikö
meillä olekkaan lama, mitä ?? Työryhmälle haluaisin sanoa, että
ei kiitos! Tämä nykyinen lähes demokraattinen järjestelmä, missä
on mahdollisuus kieltäytyä suojatyöpaikkojen ja hallintoneuvosto-
paikkojen kustantamisesta sopii minulle oikein hyvin.

entäs jos jokainen kävisi sitten ärrältä ostamassa telkkariaikaa eli kortti koneeseen tai telkkariin ja raksuttaisi pois maksua joka hetkellä kun kone tai telkka näyttäisi jotakin katsoit tai et? Koskisi sitten myös youtube videoita ja kaikkea

Maksukortille koko p**ka! Minä en ylen kanavai kato saati kuuntele ylen kanavia. Eipä sieltä mitään katsottavaa tulekaan. Keskustelu ohjelmia joissa jauhetaan aina samoja asioita.
Minähän en sellasesta maksa jota en käytä.Ei oo taas aateltu yhtään vähävaraisia ihmisiä. Ei heillä ole varaa tollasia summia maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Ylen tiedotevelvollisuus on kyllä aikansa elänyt jo. Kuinka moni saa tiedotteen oikeasti ensimmäisenä yleltä?

Niin..mä en ees muista koska oisin ylen uutisia kattonu netistä, radiosta tai telkkarista.. mä seuraan iltasanomia tai iltalehteä, luen sillon tällön aamulehden. ja kuuntelen voicea, suomipoppia yms.. ja mielestäni oon saanut reaaliajassa uutiset esim. kouluampumisista. nih.

Sen siitä saa, kun on kokoomus vallankahvassa! Eipä paljoa paina 175 euroa miljoonatuloissa! Maksaisivat siellä käyvät porvarit itse musiikkitalonsa.

Meillä ei TV-lupaa makseta, koska mitään ylen palvelua ei käytetä. Olen valmis maksamaan palvelusta jota käytän, mutta en naapurin mummon sunnuntaiaamun televisio-jumalanpalveluksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ml:
Alkuperäinen kirjoittaja BIG:
Hyvä idea. Vituttaa maksaa kauheita summia ja sitten naapurin maija kertoo,kuinka hän ei ole 5 vuoteen maksanut ollenkaan. NIIDEN KUULUU MAKSAA,JOTKA TÖLLÖÄ KATSOVAT!!

MIKSI ITE MAKSAT?!?!?

Miksi pitäisi maksaa, ellei yleä katso?!!! Saako tv-luvan maksamalla mainoskanavilta sitten mainokset pois?

Alkuperäinen kirjoittaja luvaton:
Sen siitä saa, kun on kokoomus vallankahvassa! Eipä paljoa paina 175 euroa miljoonatuloissa! Maksaisivat siellä käyvät porvarit itse musiikkitalonsa.

Meillä ei TV-lupaa makseta, koska mitään ylen palvelua ei käytetä. Olen valmis maksamaan palvelusta jota käytän, mutta en naapurin mummon sunnuntaiaamun televisio-jumalanpalveluksesta.

yle pitää yllä jakeluverkkoa eli kaikki nuo mainosrahoitteisetkin kulkee samoja "piuhoja pitkin"

alunperin luki, että maksu olisi reilusti alle 200e... siinä se taas nähtiin kun kusetettiin ja pahasti!!! ei minusta 25e alle 200e ole reilusti :( ja kyllä se vaikuttaa oikeesti isolta rahalta monella, siksi sitä tvlupaa ei maksetakkaan. aataminaikainen koko systeemi. yle edelleen maksukortin taakse.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Oletpas vitsikäs. Tiedotteet voi lukea netistäkin, myös muualta kuin ylen sivuilta.

Joo mutta ne tiedotteet on ylen jakamia vaikka lukisit ne joltain muulta sivustolta. Eikö ihmisillä todella ole tietoa mitä yle todellisuudessa tekee? Se on kuulkaa paljon muutakin kuin pikku kakkosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä lainaus:
Eikö tuota Yleisradio -nimistä dinosaurusta tosiaankaan saada
ajettua alas. Onko tosiaan niin, että meidän IHAN kaikkien ja
jopa yritysten pitäisi ylläpitää instanssia, jota ketään
ei halua, eikä kaipaa. Tämänkin asian kanssa voisi ihan hyvin
jo pikkuhiljaa siirtyä 2000-luvulle. Pilkkoa ja myydä osina
kaupalliseen ja TUOTTAVAAN tarkoitukseen. Jos ihan välttämättä
haluaa, voisi jättää jonkin mini YLEN tuottamaan marginaali-
ryhmille marginaaliohjelmaa. Siitä voisin kannatusmaksun
muodossa maksaa muutaman kympin vuodessa - jos on ihan pakko.
Minkä ihmeen takia täytyy pakkoylläpitää noin älyttömän kokoista
organisaatiota useine televisiokanavineen ja lukemattomine radio-
kanavineen jonkin "yleishyödyllisyyden" nimissä. Kustannukset yli
400 miljoonaa euroa vuodessa ja tuotot kaiketi ei mitään! Eikö
meillä olekkaan lama, mitä ?? Työryhmälle haluaisin sanoa, että
ei kiitos! Tämä nykyinen lähes demokraattinen järjestelmä, missä
on mahdollisuus kieltäytyä suojatyöpaikkojen ja hallintoneuvosto-
paikkojen kustantamisesta sopii minulle oikein hyvin.

Jokaisessa euroopan valtiossa on oltava yleisradio (ja taitaa kyllä olla suurimmassa osassa muistakin maista) joka tiedottaa maan asioista sekä kotimaassa että myös ulkomaille. Niin ja puolueettomasti. kattokaa vain nelosen uutisia ja lukekaa seiskaa. Propakanda valtaan!

Yhteistyössä