Tyhmä kysymys uskontotunneilla ja ET-tunneilla kävijöille

en muista eka ja toka luokkaa, että oliko uskonnosta tosiaan kokeita. heh, minä olen lapsia neuvonut kirjoittamaan niihin aina jos eivät tiedä vastausta, että "Jeesus Kristus Jumalan poika, vapahtajamme oli sitä mieltä, että... " voi tulla plussaa tai sitten ei, mutta tyhjää ei saa jättää.

Niinhän se on, että heti maanantaina koulun keskusradiosta kuulutetaan: "Kahvikatin vaatimuksesta uskonnonkokeita aletaan pitää välittömästi. Ensi viikolla tehdään taannehtivasti kokeet ensimmäisen kirjan ensimmäisestä luvusta lähtien."

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Niinhän se on, että heti maanantaina koulun keskusradiosta kuulutetaan: "Kahvikatin vaatimuksesta uskonnonkokeita aletaan pitää välittömästi. Ensi viikolla tehdään taannehtivasti kokeet ensimmäisen kirjan ensimmäisestä luvusta lähtien."

:laugh: :D Sepäs vasta riemun synnyttäisi. Sitten saisin suurimman osan koulusta kapinaan minua vastaan. Sen sijaan jos noiden et-oppilaiden kokeiden perään kyselen, niin sitten minua vihaisi sentään vain murto-osa talon oppilaista.

Ei kun oikeasti, ehkä olen hiljaa :D Voihan tuolta tytöltä kysellä vähän enemmän mitä on oppinut siellä Et-tunnilla, koska mulla ei ole mitään harmainta hajua mitä tekevät siellä. Ehkä sen kokeen mieltää vaan niin vahvasti kouluun kuuluvaksi, että tajusin tässä kysyä, milloin ihmeessä heillä on ET:n kokeet ja vastasi, ettei heillä ole sellaisia. Eikö sillä ole myös se tarkoitus, että näytetään jotain opitun vuoden aikana. Enkä tiedä onko uskontotuntilaisillakaan kokeita. Siksi kyselen. Onko se jotenkin koulukohtaista? Kuntakohtaista?

Ala-asteesta en tiedä, mutta meillä ei yläasteella pidetty ET:n kokeita lainkaan. Opettaja katsoi, että on hyödyllisempää laittaa meidät tekemään loppuesseet projektinomaisesti. Ja ET:ssä monesti ei ole sellaista ulkolukua mistä olisi mielekästä pitää kokeita, vaan tunnit menee keskustellessa ja pohdiskellessa.

Alkuperäinen kirjoittaja H:
Ala-asteesta en tiedä, mutta meillä ei yläasteella pidetty ET:n kokeita lainkaan. Opettaja katsoi, että on hyödyllisempää laittaa meidät tekemään loppuesseet projektinomaisesti. Ja ET:ssä monesti ei ole sellaista ulkolukua mistä olisi mielekästä pitää kokeita, vaan tunnit menee keskustellessa ja pohdiskellessa.

No sen tiedän, että keskustelevat siellä. Ja katsovat jotain videoita. Ovat puhuneet maailman suurista uskonnoista kuulemma. Tytär sanoi, että siinä pääsi ainakin loistamaan, koska mies on sille kotona opettanut erikseen jotain yleistietoja uskonnoista. Mutta muuten on kyllä vähän hämärän peitossa. Ehkä mun pitää kysellä siltä opettajalta... :ashamed: Jota en ole koskaan tavannut tai edes tiedä kuka hän on. :ashamed: Hyvin menee, olen selvästi taas ajantasalla oleva äiti. :ashamed:

Muistan kyllä meillä olleen jo ekalta luokalta alkaen uskonnon kokeita. Palestiinan alueen maantieteestä ja Jeesuksen ajan ammateista oli ainakin kysymyksiä... Onneksi ei kuitenkaan koskaan tarvinnut listata niitä miljoonia hindujumaluuksia :P

:wave: Hei muuten, tähän sain vastauksen. Numero perustuu heillä tunneilla heränneeseen keskusteluun ja tuntiaktiivisuuteen, tehtyihin kotitehtäviin ja läsnäoloon. Eli puhumalla ja pohtimalla kuulemma pääsee lävitse ja saa hyviä numeroita, kokeita ei heillä siksi ole. Kyselin nyt kolmen eri koulun et-oppilailta. Näin ilmeisesti täällä kunnassa... kai.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Tyypillinen ala-asteen uskonnonkokeen kysymys: Luettele kaikki hindulaisuuden jumalat.

Kun et:tä/uskontoa on yksi tunti viikossa, noista jumalista riittää luettelemista vielä ysilläkin... hih.

Yhteistyössä