Tyhmä kysymys vaatteista....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pupuliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pupuliina

Vieras
Hei,
Mitä te puette taaperoille näin kesällä sateen jälkeen ulos? Kun on vähän lämmintä kurahaalaria varten, mutta hiekka ja keinut on märkiä ja tavallisista housuista menee tietysti kosteus läpi... meillä ei ole erillistä sadepukua... sekö ratkaisu on että laittaa sellaisen ohuen sadepuvun housut?

Kysymys kaksi on vielä tyhmempi...
Milloin te käytätte lapsilla alushousuja? Kun tuolla myydään minunkin taaperolle sopivia alusvaatteita/boksereita koossa 86. Mutta meidän taapero kyllä on vaipoissa. Käytettekö te vaipan päällä kalsareita?

Onneksi on netti jossa voi anonyymisti olla nuija :D

Hei,
Mitä te puette taaperoille näin kesällä sateen jälkeen ulos? Kun on vähän lämmintä kurahaalaria varten, mutta hiekka ja keinut on märkiä ja tavallisista housuista menee tietysti kosteus läpi... meillä ei ole erillistä sadepukua... sekö ratkaisu on että laittaa sellaisen ohuen sadepuvun housut?

Kysymys kaksi on vielä tyhmempi...
Milloin te käytätte lapsilla alushousuja? Kun tuolla myydään minunkin taaperolle sopivia alusvaatteita/boksereita koossa 86. Mutta meidän taapero kyllä on vaipoissa. Käytettekö te vaipan päällä kalsareita?

Onneksi on netti jossa voi anonyymisti olla nuija :D

Kesällä kaikki kuivuu nopeasti. Itse ainakaan en lapsille ole kertaakaan käyttänyt mitään sadevaatteita tms näin lämpimällä, ovat todella hiostavia. Jos heti sateen jälkeen mentäis ulos niin varmaan vaan vähän pyyhkisin keinuja jne. Ei kestä kauaa kun kaikki on taas jo kuivunut. Paljon tietysti riippuu lapsesta että voiko laittaa esim juuri ohuen sadepuvun housut, mutta näille meidän hikipäille en voisi ajatellakkaan ;)

Lapsille en vauvana laittanut alushousuja, kun käyttivät vielä bodyja, mutta sitten tuosta koosta 86 suunnilleen eteenpäin kun siirryttiin tavallisiin paitoihin niin aloin käyttämään alushousuja vaipan päällä jotta pysyy vaippa paremmin paikallaan. Mutta varmaan ihan "kukin tyylillään", tiedän kyllä että monet eivät käytä alushousuja ennenkuin vaipoista on päästy eroon.

Ja vielä lopuksi, ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä :)

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan;10608432:
Kesällä kaikki kuivuu nopeasti. Itse ainakaan en lapsille ole kertaakaan käyttänyt mitään sadevaatteita tms näin lämpimällä, ovat todella hiostavia. Jos heti sateen jälkeen mentäis ulos niin varmaan vaan vähän pyyhkisin keinuja jne. Ei kestä kauaa kun kaikki on taas jo kuivunut. Paljon tietysti riippuu lapsesta että voiko laittaa esim juuri ohuen sadepuvun housut, mutta näille meidän hikipäille en voisi ajatellakkaan ;)

Lapsille en vauvana laittanut alushousuja, kun käyttivät vielä bodyja, mutta sitten tuosta koosta 86 suunnilleen eteenpäin kun siirryttiin tavallisiin paitoihin niin aloin käyttämään alushousuja vaipan päällä jotta pysyy vaippa paremmin paikallaan. Mutta varmaan ihan "kukin tyylillään", tiedän kyllä että monet eivät käytä alushousuja ennenkuin vaipoista on päästy eroon.

Ja vielä lopuksi, ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä :)

Kiitos nopeista ja asiallisista kommenteista :D
No kun ei toi hiekkalaatikko kuivu niin äkkiä, siinä kostuu housut aika pitkäänkin sateen jälkeen. Lisäksi meillä on sellaset hitaasti kuivuvat vauvakeunut, se matsku on jotain sellasta pehmeetä huokosta...

Joo no nyt ymmärrän vähän niitä alkkareita. Jotkut taaperothan repii myös itse vaippoja auki ja vaikka mitä sellasta, mitä meidän taapero nyt ei satu tekemään... (siis jos on vaippasiltaan kuten näin kesällä sisällä).

Verkkarit on ihan hyvät vähäisen sateen jälkeen. Ja jos enemmän on tihuutellut, ts. hiekkalaatikko on vielä ihan märkä tms. niin sitten ehkä voisi laittaa ohuet kurahousutkin. Jos taas on tosi lämmin niin ihan vaan shortsit..?

Meidän taaperolla, ikää 1v7kk, ei vielä käytetä alushousuja, koska käyttää housuvaippoja. Sitten kun päästään vaipoista niin siirrytään boksereihin.

Sateen jälkeen laitan lapsille esim. ohuet tuulihousut tai shortsit, materiaali sellainen joka ehkä hieman paremmin kosteutta pitää kuin mikään pelkkä trikoo. Mutta äkkiähän ne kuivuu. Eihän mitään kuriksia voi näillä helteillä kuvitellakaan!

Meilläkin käytetään alushousuja silloin kun käytetään paitaa; bodyn kanssa tietenkään ei.

Meillä otettiin alushousut käyttöön vasta kun päästiin vaipoista pois ja nimenomaan niiden avulla päästiin niistä pois: "katso miten hienoja alushousuja äiti on ostanut... näitä voi käyttää kun ei enää tarvitse vaippaa... kokeillaan, käypä kattomassa peilistä... oi mitä auton kuvia...prrr prrr..." ;) Ja vaipat jäi kerrasta (öisin vielä vaippa) ;) Mutta siis tämä vasta kun ikää on tarpeeksi ja on valmis olemaan ilman vaippoja, meillä ei pottailtu tai harjoiteltu vaan odotettiin sitkeästi koska lapsi oli valmis (vähän ennen kuin oli 3v).

Ja alushousujen mitoitus lienee mietitty ilman vaippaa eli jos vaipan päälle meinaa laittaa, niin ehkä isompi koko sitten. Ja boksereista sanoisin, että niitä on pienen itse vähän vaikeampi riisua ja pukea, mutta hyväthän ne on jalassa (meillä siis aika "tiukkaa" mallia, noista lepattavista en tiedä).

Näillä keleillä ei varmaan haittaa että lapsi kastuu ulkona märässä hiekkalaatikossa, etenkin kun on vaippa, niin pyllyhän pysynee kuivana... meillä jalkaan caprit tai verkkarit ja kun tulee sisälle, niin märät ja hiekkaiset vaatteet pois päältä ja suihkun kautta tai ilman sisävaatteille tms. En laittaisi mitään kuravaatteita kun ilma on noin hikinen.

Minäkin olen käyttänyt taaperoilla alushousuja keinona päästä vaipasta eroon. Sen ikäisethän haluavat mielellään matkia isää ja äitiä kaikessa mahdollisessa, niin ainakin meillä lapset ovat olleet tosi ylpeitä, kun heilläkin on "aikuisten" pikkarit. Sitä ennen olen käyttänyt sitten ihan shortseja, sellaisia kuminauhavyötäröllisiä trikoisia shortseja, joissa ei ole mitään hienouksia, jos on ollut niin lämmin sää, ettei taaperolle ole tarvinnut laittaa muuta päälle vaipan lisäksi kuin shortsit, t-paita ja lippis.

Alushousut ovat kesällä kivoja, kun jos harjoittelee sitä kuivaksi opettelua, niin ei ole virtsatietulehduksen tai vilustumisen vaaraa ja jos vahinko tulee, niin ei tarvitse harmitella, että kaikki vaatteet kastuvat talvikenkiä myöten tms.

Näissä helteissä olen ollut enemmän huolissani kuumuudesta kuin harvoista sateista. Sateen jälkeen olen pitänyt lapsilla aika paljon vähän huonompia collegehousuja tai löysiä verkkarihousuja, koska ne voi vaihtaa helposti kuiviin. Minusta näillä helteillä lapselle tulee hirveä hiki, jos pitäisi laittaa jotkut hiostavat GoreTex- tai kurahousut jalkaan.

Ap-llä taitaa olla poika, vai?? Mutta kahden tytön äitinä olen käyttänyt mekkojen alla näin kesällä valkoisia pikkareita vaipan päällä... Muuten pikkarit on otettu käyttöön vasta vaipoista siirryttäessä, mä kun tykkäsin käyttää esikoisella bodyja ainakin 2,5 vuotiaaks, oli talvella niin käteviä kun ei selkä paljastunu.
Muuten meillä on käytössä kesäisin ulkovaatteina kirpparilta hankittuja paitoja, shortseja ja mekkoja joita pidetään sitte surutta kosteemmassakin säässä jos on tarpeeks lämmintä. Mä oon niin itara et en raaski laittaa kaupasta ostettuja "römppäleikkeihin"! JOs keinuissa ym. on märkää niin olen kuljetanu puistossa mukana vaihtovaipat ja ainakin alaosan niin säästyy kärrytkin vähän puhtaampina, kotona tietty vaihdetaan suoraan puhdasta ja kuivaa päälle.

Yhteistyössä