Tykkäätkö, jos lapsesi ulkoilee sadesäässä häntä hakiessasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihreä pph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vihreä pph

Vieras
Tässä uutena pph:na vain mietin, että osa vanhemmista ei tunnu tykkäävän, jos "joutuu" hakemaan lapsensa pihalta kotiin ja sattuukin olemaan sadesää. Onhan se tietysti likaista ja märkää puuhaa sitten asettaa lapsi autoon ja viedä rapaiset vaatteet kotiin :/ Minun mielestäni vain on huomattavasti yksinkertaisempaa lähteä ulos (vaikkakin pukeminen on kovaa työtä) ja antaa lasten leikkiä siellä kuin että jäisimme sisälle odottelemaan klo 17 asti. Mitä vanhempana ajattelet siitä, että lapsesi ulkoilee säällä kuin säällä?

Kyllä mä tykkään, sitä varten mä ostin tytölle just kunnon sadepuvunki. Tänäänki oli ulkona kun päiväkodista hain, just sillä hetkellä ei ollu satanu mutta vähän aiemmin sato.

Kuravaatteet on helppo ottaa pois päältä, ennenkuin laittaa lapsen autoon istumaan. Ja eikös ne kuravaatteet voi jäädä PPH:lle. Ei niitä tarvitse joka käytön jälkeen viedä pesukonepesuun. Huuhtelukin riittää.

Mekin ulkoillaan säällä kuin säällä ja kyllä vanhemmat tykkäävät :) Lapset syövät ja nukkuvat hyvin ja ovat rauhallisia sitten kotona, kun ollaan paljon ulkoiltu :)

Hyvä vaan, että ulkoillaan. Sateella ilmakin on niin raikas.

Tänään oli kyllä selittelyä, että ihan aurinkoisella olivat menneet ulos, mutta sitten vasta alkoi sataa. No, kai se pitää selitellä, kun ei tiedä, minkälaisia vanhempia on hakemassa. (uusi hoitopaikka siis)

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Kuravaatteet on sitä varten ja auto ei ole mulle mikään jumala.
Sen saa pestyä niin ulkoa kuin sisältä.
Tai sitten hommaa sellaen penkinsuojuksen.

tai vetäsee ne märät vaatteet pois ja pistää muksut autoon ilman ulkovaatteita =) ei ne ainakaan palellu :D

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Kuravaatteet on sitä varten ja auto ei ole mulle mikään jumala.
Sen saa pestyä niin ulkoa kuin sisältä.
Tai sitten hommaa sellaen penkinsuojuksen.

tai vetäsee ne märät vaatteet pois ja pistää muksut autoon ilman ulkovaatteita =) ei ne ainakaan palellu :D

Hölmösti mä kirjoitin mutta tuota tarkoitin että kuravaatteet ulkoiluun ja ottaa pois kun menee autoon.

Meillä ei ole tuota auto-ongelmaa ja olen vain iloinen jos lapset on valmiiksi puettu sadevaatteisiin sadesäällä, kun kävellään n. 400 metriä kotiin ja jäädään vielä mahdollisesti kotipihalle leikkimään.

Tykkään. Helpottaa kummasti omaakin ulos leikkimään jäämistä jos lapsella on jo valmiiksi sadevaatteet päällä. Tai jos ei syystä tai toisesta olla itse jäämässä ulos niin ainakin lapsi on saanut jo oman ulkoiluannoksensa.

muoks. niin ja meillä ei ole tuota autoa, joten lapset (tai ainakin tuo tyttö) tarvii sadekelillä kotiinkävelyä varten kuitenkin ne säänmukaiset vaatteet. Helpottaa kun ovat jo valmiiksi päällä.

jos sataa kaatamalla, siis ihan kunnolla ei mielestäni tarvitse ulkoilla silloin, mutta esim. pieni tihku tai märkä maa ei ole mikään este lähteä pihalle. näin meillä ainakin meidän työpaikassa. meillä ulkoillaan aamulla pitkään joten iltapäivästä jos ei kerkeä ulkoilla kuin tunnin, se ei ole maatakaatavaa ja päinvastoin.

kyllä kyllä, ulos vaan. Ei pienet vesisateet mitään haittaa :) Täällä toinen pph joka ulkoilee lasten kans säällä kuin säällä. Vanhemmat ottaa sit kurikset pois kun kotiin lähtevät ja nimenomaan vievät ne likaiset ja märät sit kotiin huuhdottavaksi ja kuivattavaksi.

Yhteistyössä