Tykkäätkö, jos lapsesi ulkoilee sadesäässä häntä hakiessasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihreä pph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ulos, ulos! Mutta jos näyttää vähääkään siltä kun mun lapsi tänään sateessa hiekkiksellä, niin mieluiten kuriksien kanssa, että saa "kuorittua" kurahousujen alta vähän puhtaampaa vaatetta ennen autoon laittamista. Meijän pph ei vaan vie lapsia toista kertaa ulos :( Eikä sateella edes sitä kertaa. No onneks on usein lyhyitä hoitopäiviä, niin kerkiää sitten kotona vielä ulkoilemaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Pikka:
Taitekee niinkun yksi isä, lykkäs ne muksut kurahousuineen jätesäkkiin ennen autoon laittoa :D

äly ja väläys - kai se sentään jätti päätä vähän näkyviin.

Mut tottakai on parempi että lapset ulkoilee!

Alkuperäinen kirjoittaja juuli:
Jos ovat menneet sateella ulos puoli kolmelta ja haen viiden jälkeen niin harmittaa kyllä. Pari tuntia sateessa ei ole lapsistakaan hauskaa.

Tähän sanon kyllä että olet TODELLA väärässä!
Tänään tuli vettä kuin aisaa, ja meiltä lähti 5 kpl riemukkaita lapsia vanhempineen kotiin iltapäivällä!
Selittivät miten oli niiiiiin hauskaa kun tehtiin kuravelliä ja leikittiin sammakoita vesilätäköissä hyppien :)
Yksi sanoi että "äiti katsotaan illalla se säämiesohjelma, kun mä haluun et huomennaki sataa!!!"

Lapset yleensä nauttivat sadepäivien ulkoilusta paljon enemmän, kuin kuivien päivien ulkoiluista (vaikka myönnettäköön että hoitaja kyllä nauttii niistä kuivemmista huomattavasti enemmän työmäärän puolesta ;) )

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Periaatteessa niitä kuraisia kurahousuja ei pidä jättää pph:lle. Pph:n tehtäviin ei kuulu vaatehuolto, ei edes kuravaatteiden huuhtelu.

Tämä on niiiiiiiin asiaa :) Ja ps. niitä kuravaatteita voi välillä pestäkin ihan koneessa :)

Tykkään. Helpompi se lapsi on ulkoa napata mukaan. Suoraansanoen ottaa päähän jos lapset on sisällä olleet.
Sitä vartenhan niitä sadevaatteita on tarhaan raahattu.

Juu tykkään kyllä. Mun lapset oli ennen tarhassa joka sijaitsi kerrostalon alakerrassa ja ihan melunkin vuoksi ne ulkoili tosi paljon mm. retkeili lähimetsässä ja oli lähipuistossa vaikka sato kovaaki =) mie tykkäsin tuosta ja itseki ulkoilen lasten kanssa vaikka sataa.
Ei ole huonoa säätä on kun on kunnon varusteet =) ja autoon kurasuojus penkeille =)

Yhteistyössä