Tykkäättekö nimestä Luna Vendela?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumia Melodia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hah";23837767]Kiva että meidän Luna koira saa taas kaiman :)[/QUOTE]

Jukka Nevalaisen tytär on Luna. Meidän lehmän nimi oli muuten Saara, eikö sitäkään saisi käyttää?

[QUOTE="vieras";23837581]Ottaisitteko te itsellenne yhtäkään noista nimistä? Mutta lasta rankaisette? Ja jos ottaisitte, nykyään nimenvaihto on erittäin nopea, helppo ja edullinen toimenpide, joten siitä vaan uutta hienoa nimeä rakentelemaan. Tahtoisin nähdä miten se suu taipuu ja naama kestää esitellä itseään Melodia Vendela Lumia Virtaseksi. Hitto, maksaisin jopa siitä ilosta.[/QUOTE]

...älä.. :D

ihana on tuo Luna Vendela....tosin mulle tulee mieleen yks laulu menneiltä ajoilta...menee jotenkin, että: Grandola maan kolkka varjoinen, paikka .......ja veljeyden.
todella kaunis laulu. mutta niin on siis tuo nimikin!

[QUOTE="vieras";23837581]Ottaisitteko te itsellenne yhtäkään noista nimistä? Mutta lasta rankaisette? Ja jos ottaisitte, nykyään nimenvaihto on erittäin nopea, helppo ja edullinen toimenpide, joten siitä vaan uutta hienoa nimeä rakentelemaan. Tahtoisin nähdä miten se suu taipuu ja naama kestää esitellä itseään Melodia Vendela Lumia Virtaseksi. Hitto, maksaisin jopa siitä ilosta.[/QUOTE]

Mielelläni vaihtaisin sukunimeä myöten, mutta tämä nimi on jo vakiintunut. Lisäksi tuntuisi että nimen vaihtaminen olisi väärin omia vanhempiani kohtaan. Nimeni ottaisin mielelläni fantasian puolelta :) Lisäksi olisi siinä aikamoinen ruljanssi vaihtaa kaikki viralliset tiedot ja uusia passit ja ajokortit yms. En kutsuisi nimenvaihtoa aikuisiässä mitenkään erityisen vaivattomaksi toimenpiteeksi.

Oma nimeni on tyydyttävä, mutta ei mitenkään erinomainen. En pidä siitä mutta en inhoakaan.

[QUOTE="vieras";23837820]Jukka Nevalaisen tytär on Luna. Meidän lehmän nimi oli muuten Saara, eikö sitäkään saisi käyttää?[/QUOTE]

Saara taitaa kuitenkin olla yleisemmin ihmisillä käytössä, entä lemmikeillä. Tiedän kolme Luna koiraa, mutten yhtään ihmistä. Luna on vaan mun korviin enemmän koiralle sopiva.

[QUOTE="hah";23838225]Saara taitaa kuitenkin olla yleisemmin ihmisillä käytössä, entä lemmikeillä. Tiedän kolme Luna koiraa, mutten yhtään ihmistä. Luna on vaan mun korviin enemmän koiralle sopiva.[/QUOTE]

Noin 400 suomalaisella on Luna nimi, lisäksi ulkomailla se on suosittu. Minusta Luna ei käy oikein koiralle, mitä se oikein kuvaa koirassa?

Ehkä ihmiset yleisesti uskaltavat antaa mieleisiään nimiä lemmikeilleen, kun taas lapsiensa suhteen he pitäytyvät tutuissa ja turvallisissa nimissä, jotka eivät kerro mitään.

Laittakaa vaikka samantien nimeksi Siirappi Luminella Kanelia...

Oikeasti, tosi tekaistun kuuloisia nimiä, miksi kaikesta on aina pakko vääntää jotain tosi "orginellia ja erikoista" ja sitten sukunimi on joku perus Möttönen?

[QUOTE="Vieras";23838352]Laittakaa vaikka samantien nimeksi Siirappi Luminella Kanelia...

Oikeasti, tosi tekaistun kuuloisia nimiä, miksi kaikesta on aina pakko vääntää jotain tosi "orginellia ja erikoista" ja sitten sukunimi on joku perus Möttönen?[/QUOTE]

Itse taidat valita nimet suoraan sen mukaan kuinka suosittuja ne ovat. Ettei lapsi vahingossakaan erottuisi joukosta tai hänestä tulisi yksilöä. Minä haluan valita nimen sen mukaan mistä pidän välittämättä muiden mielipiteestä. Jos haluaisi shokkeerata niin Lilith olisi silloin oiva valinta.

[QUOTE="vieras";23838378]Itse taidat valita nimet suoraan sen mukaan kuinka suosittuja ne ovat. Ettei lapsi vahingossakaan erottuisi joukosta tai hänestä tulisi yksilöä. Minä haluan valita nimen sen mukaan mistä pidän välittämättä muiden mielipiteestä. Jos haluaisi shokkeerata niin Lilith olisi silloin oiva valinta.[/QUOTE]

No sehän siinä onkin että noita Vaniljoita ja Kaneleita näkee nykyään kaikkialla.
Minä toivon lapselleni nimeä jonka lausuminen ei tuota vaikeuksia ja joka toimii myös kansainvälisesti. Ei sen tarvitse suosittu olla, saa olla harvinainen mutta ei väkisinväännetty.