Tylyä toimintaa päiväkodissa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja o:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Pidä se mukula kotona ja järjestä sille leipomista ja retkiä ihan itse. Mä en jaks atajuta tolalsta kitinää sitten yhtään! Miksi piäväkodin pitäisi elää jonkun virikelapsen ehdoilla? Tietenkin "kaikki kiva" järjestetään niille joiden on PAKKO olla siellä päiväkodissa joka päivä aamusta iltaan.

Minä maksan jokaisesta hoitopäivästä ihan yhtä paljon kuin ne, joilla niitä on vaan enemmän. En ehdi leipomaan ja retkeilemään lapsen kanssa kun kotona on myös vauva ja mies tekee pitkää päivää. Maksan mielihyvin päiväkotihoidosta KUNHAN SAAN SILLE RAHALLE SAMAN VASTINEEN KUIN MUUTKIN. Ei lapsi saa joutua kärsimään siitä, että toiset lapset on hoidossa enemmän.

On se nyt perkele jos ei kahden lapsen kanssa ehdi mitään tekemään =D

Vauva on 2kk, valvoo öisin ja vaatii huomiota päivisin. Selitänkö lisää?

Älä turhaan selitä. En voi moista avuttomuutta käsittää.

Olen samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Mitä hyvää luulet seuraavan siitä jos subjektiivinen päivähoito-oikeus poistetaan ? Miksi NAISTEN täytyy nokkia toisiaan tällä asialla ( miseten en oo nähny samaan syyllistyvän ) ?
Toisaalta, sanookohan moni mies,että voi kun meidän lapsi ei saa leipoa päiväkodissa, kun en vie häntä sinne silloin kun siellä leivotaan?

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Pidä se mukula kotona ja järjestä sille leipomista ja retkiä ihan itse. Mä en jaks atajuta tolalsta kitinää sitten yhtään! Miksi piäväkodin pitäisi elää jonkun virikelapsen ehdoilla? Tietenkin "kaikki kiva" järjestetään niille joiden on PAKKO olla siellä päiväkodissa joka päivä aamusta iltaan.

Minä maksan jokaisesta hoitopäivästä ihan yhtä paljon kuin ne, joilla niitä on vaan enemmän. En ehdi leipomaan ja retkeilemään lapsen kanssa kun kotona on myös vauva ja mies tekee pitkää päivää. Maksan mielihyvin päiväkotihoidosta KUNHAN SAAN SILLE RAHALLE SAMAN VASTINEEN KUIN MUUTKIN. Ei lapsi saa joutua kärsimään siitä, että toiset lapset on hoidossa enemmän.

Minusta sinulla ei pitäisi edes viedä lasta tarhaan, kun olet kotona. Toivottavasti tämä epäkohta muuttuu lainsäädännöllä pian. Isommalle lapselle kyllä järjestyy tekemistä muutoinkin kerhojen, avoimen päiväkodin yms. kautta. Ihmettelen, että kehtaat valittaa täällä.

Mitä hyvää luulet seuraavan siitä jos subjektiivinen päivähoito-oikeus poistetaan ? Miksi NAISTEN täytyy nokkia toisiaan tällä asialla ( miseten en oo nähny samaan syyllistyvän ) ?

Kyllä tästä asiasta miehiltäkin löytyy mielipiteitä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
AP! miksi et pidä lastasi kotona kun itse olet vauvan kanssa kotona? Arvaapa miltä vanhemmasta lapsestasi tuntuu kun tietää, etää äiti on kotona.

no miltä siitä tuntuu sun käsityksen mukaan ? ap:n lapsi on - herran jumala - 12 päivää kuukaudessa hoidossa 6 tuntia kerrallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ratkaisija:
Jottei ap:n herrantertut eivät eriarvoistuisi, niin kiellettäköön sitten ne prkl retket ja leipomiset kaikilta :)

Tässä olisi varmaan sovelias ratkaisu, jollei päiväkodin tädit suostu kysyessä keromaan, koska retkiä on suunnitteilla...

Mieti asiaa näin päin: maksat vain 3 päivästä, mutta lapsesi osallistuu kaikkeen ylimääräiseen ohjelmaan - sehän on rusinoiden poimimista pullasta, ei sitä että saa rahoilleen vastinetta.

Pk-maksut ei vastaa todellista kustannustasoa, mutta kiva kuulla että siellä vielä retkiäkin järjestetään.

Kevyt pessi

Toisaalta päiväkodin työntekijät voivat tosiaan olettaa että osa-aikaiset saavat kyllikseen tehdä noita erikoisjuttuja, koska -yllätys yllätys- suuri osa perheistä pystyy retkeilemään, leipomaan yms. vaikka miten olisi vauva kotona. Itse en koskaan ollut päivääkään hoidossa, äiti hoiti minua ja pikkusiskoa kotona päivät ja kävi töissä illat, hyvin pystyi meidän kanssa leipomaan ja puuhailemaan aina.

Alkuperäinen kirjoittaja Kifa:
Toisaalta päiväkodin työntekijät voivat tosiaan olettaa että osa-aikaiset saavat kyllikseen tehdä noita erikoisjuttuja, koska -yllätys yllätys- suuri osa perheistä pystyy retkeilemään, leipomaan yms. vaikka miten olisi vauva kotona. Itse en koskaan ollut päivääkään hoidossa, äiti hoiti minua ja pikkusiskoa kotona päivät ja kävi töissä illat, hyvin pystyi meidän kanssa leipomaan ja puuhailemaan aina.

Juuri näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Toisaalta, sanookohan moni mies,että voi kun meidän lapsi ei saa leipoa päiväkodissa, kun en vie häntä sinne silloin kun siellä leivotaan?

ei sano ei. Miehet osaa ylipäänsä useemmin minusta tällasiin asioihin suhtautua maalaisjärjellä,kuin me naiset. Meidän eukkojen on joku pakottava tarve painaa toisiamme alaspäin asiasta ku asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja No ne voi keksiä ne saman päivän aikana kun on vähän lapsia paikalla. Mä kävin kerran hakemassa muksut niin kertoivat että olivat lähteneet kauemmas puistoon kun ei ollut paljoa lapsia. Ei ne tädit välttämättä pääse lähtemään jos on paljon lapsia paikalla:
NIMENOMAAN NÄIN. Meillä ehkä yleisestä kaavasta poiketen mies on päiväkodissa töissä ja todellakin tiedetään, mitkä ne resurssit on. Jos lapsia on välillä vähemmän, niiden kanssa voidaan ex tempore lähteä vaikka läheiseen metsään, siitäkö pitäisi ihan ottaa luuri käteen ja ilmottaa ap:n kaltaisille?

Meillä vasta yksi lapsi mutta kovasti toista toivomme, ja voin kertoa että mieluummin leivon ja leikin lasteni kanssa kotona, kuin vien päiväkotiin, jossa jotkut joutuvat hankalien työvuorojen takia pitämään esim. jo 10-kuukautiset aamusta iltaan. Isomman lapsen voi viedä kerhoon, jossa on keskitetty tällainen ekstra-toiminta ja samalla olla onnellinen, että tosiaan ei ole yksinhuoltaja, jolla kaikki ekstra-toiminta on todella hankalaa järjestää!

Voisikin ajatella, että lapsesi on eriarvoisessa asemassa, eli paremmassa muihin nähden ottaen huomioon teidän perheen tilanteen.

ei sano ei. Miehet osaa ylipäänsä useemmin minusta tällasiin asioihin suhtautua maalaisjärjellä,kuin me naiset. Meidän eukkojen on joku pakottava tarve painaa toisiamme alaspäin asiasta ku asiasta.
Hmm, eikö ap;kin tee sitä samaa, kun arvostelee päiväkodin naisia (?) ja heidän tekemäänsä työtä?

Meilläkin on ihana tarha koska siellä suuremmista jutuista ilmoitetaan etukäteen ja myös päiviä voi vaihtaa!
Mein pienin on 3 päivänä viikossa 4 tuntia/pv tarhassa (eli 12 tuntia viikossa ) ja yleensä päivät on ti-to.
Mutta toisinaan esim. maanantaina on vaikka kirjastoretki, niin päivän voi vaihtaa että onkin sit tarhassa ma-ke.
Ja perjantaisin on aina lelupäivä joten toisinaan vaihdetaan päivät niin että on ke-pe.
Ihan hoitajat ovat itse kehoittaneet välillä vaihtamaan päivät että pääsee lelupäivään mukaan, ja samoten muitten suurempien ohjelmien kanssa.

Toki joskus tekevät extempore retken leikkipuistoon, ja jos ei oo mein laps hoidossa silloin niin sit jää retki väliin. Ei oo maailmaa kaatanut koska käydään vapaapäivinä pienen kans kahteellee puistossa ja milloin missäkin.

Ja kun tää pien syntyi, niin hyvin silti pystyin isompien (3 ja 5v ) kans kotona tekemään kaikenlaista, leipoa, siivota, leikkiä, ulkoilla puistoissa, retkeillä ym.
Ja kyllä vauva heräili yöllä ja päivälläkin piti hoivailla, ei sitä silti avuttomaks tullu heittäydyttyä.

Hmm, eikö ap;kin tee sitä samaa, kun arvostelee päiväkodin naisia (?) ja heidän tekemäänsä työtä?

se ei kaiketi kohdistu keneenkään yksittäiseen ihmiseen ajojahtimaisesti, heidän ammattitaitoaan ja persoonaansa ei panna samallatavalla kyseenalaiseksi kuin tässä pistetään ap:n äitiyttä puntariin ja pilkataan.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Meilläkin on ihana tarha koska siellä suuremmista jutuista ilmoitetaan etukäteen ja myös päiviä voi vaihtaa!
Mein pienin on 3 päivänä viikossa 4 tuntia/pv tarhassa (eli 12 tuntia viikossa ) ja yleensä päivät on ti-to.
Mutta toisinaan esim. maanantaina on vaikka kirjastoretki, niin päivän voi vaihtaa että onkin sit tarhassa ma-ke.
Ja perjantaisin on aina lelupäivä joten toisinaan vaihdetaan päivät niin että on ke-pe.
Ihan hoitajat ovat itse kehoittaneet välillä vaihtamaan päivät että pääsee lelupäivään mukaan, ja samoten muitten suurempien ohjelmien kanssa.

Toki joskus tekevät extempore retken leikkipuistoon, ja jos ei oo mein laps hoidossa silloin niin sit jää retki väliin. Ei oo maailmaa kaatanut koska käydään vapaapäivinä pienen kans kahteellee puistossa ja milloin missäkin.
mulla on ihan samanlaiset kokemukset ! siksi kuulostaakin kummalta mun korvaan et ap :n päiväkodis ei onnistuis ?!

se ei kaiketi kohdistu keneenkään yksittäiseen ihmiseen ajojahtimaisesti, heidän ammattitaitoaan ja persoonaansa ei panna samallatavalla kyseenalaiseksi kuin tässä pistetään ap:n äitiyttä puntariin ja pilkataan.
No joo, joku muu siellä oli sitä mieltä, että ihan ilkeästi toimitaan päiväkodeissa. Minusta se on kyllä liioittelua. Enkä toivoakseni ole ap:n äitiyttä pilkannut. Minusta hän vain tuntuu suhtautuvan kovin, miten sen sanoisin, ahtaasti tähän, inhimillistä toki, mutta silti.

kun mun vanhin poika oli osapäiväsenä juurikin 3pvää viikossa pk:ssa, niin pk:sta kyllä ihan oma-aloitteisesti kerrottiin, että esim ens viikolla on sinä ja sinä päivänä retki tai muuta "ekstraa" ja suosittelivat silloin tuomaan poikaa hoitoon =)
ihme ettei ap:n pk:ssa niin toimita. mulla vissiin käynyt hyvä säkä pk:n suhteen.

Meillä tehtiin useimmiten myös näin.

Mä en ainakaan ala ap:n äitiyttä sen enempää arvostelemaan, toivon vaan että ottais muutamat kirjottajien pointit huomioon. kyllä meistä kaikista varmasti joskus tuntuu, ettei mee nallekarkit tasan, tää kyseinen tapaus nyt vaan ei ole ap:n kannalta kohtuuttoman epäreilu. Unelma-maailmassa kaikki sais kaiken just niinku haluaa, kukapa sitä ei toivoisi!

No joo, joku muu siellä oli sitä mieltä, että ihan ilkeästi toimitaan päiväkodeissa. Minusta se on kyllä liioittelua. Enkä toivoakseni ole ap:n äitiyttä pilkannut. Minusta hän vain tuntuu suhtautuvan kovin, miten sen sanoisin, ahtaasti tähän, inhimillistä toki, mutta silti.
aika moni suhtautuu ahtaasti, ,kun on oma lapsi ja hänen "etunsa" kyseessä. inhimillistä lienee toki :)
enkä mä millää muotoo muuten meinannu et just sä oisit pilkannut.

En käsitä, miten ap:n olisi itsensä mahdotonta joustaa niin päin, että seuraavat päiväkodin rytmiä eikä päinvastoin. Se on kuitenkin rakennettu koko ryhmää ajatellen eikä vain heidän lastaan.

Arvostan päiväkotien henkilökuntaa ja joskus nolottaa niiden vanhempien puolesta, jotka valittavat jostain ihan mitättömästä asiasta. Ap ehtii todnäk kotona tehdä vaikka mitä spesiaalia lastensa kanssa mitä työssäkäyvät eivät päivisin voi tehdä.

Ja eikös ketjun nimi ollut TYLYÄ TOIMINTAA PÄIVÄKODISSA eli ap ON sitä mieltä, että hänen lastaan tarkoituksella tylytetään. Kyllä se on aika rankasti sanottu päiväkodin työntekijöitä ajatellen.

Vielä olisi tietenkin se vaihtoehto olemassa, että ap vaikka avaisi sanaisen arkkunsa ja PYYTÄISI erikseen ilmoittamaan, jos jotain yllättäviä retkiä tai leipomispäiviä ilmaantuu. Sitten voisi lasta sen mukaan viedä hoitoon.

Jos ne kaikki on järjestetty ihan tarkoituksella eripäiville, koska lapsesi kanssa ne ei onnistuisi. Tai sitten ihan vahingossa vain sattunut niin, kun niiden päivien valintaan voi vaikuttaa jokin muu seikka.

Meidän tyttö käy hoidossa myös vain 2 kertaa viikossa, mutta retkille pääsee kaikki aina mukaan päivästä riippumatta ja ne päivät on olleet kaikenlisäksi myös maksuttomia =)

Yhteistyössä