Työ vai lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiehkuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiehkuli

Vieras
Käääk.
Olen melkoisessa pattitilanteessa.
Sain työpaikan, viihdyn siellä, tykkään työstä ja palkkakin ihan ok.
Mutta.
Työ on vuorotyötä ja viikonloppuja ja, ainakin näin alkuun pitäis tehdä niitä joustoja ja venyä, jos vaikka onnistais ja sais vakipaikan tän 4kk määräaikasen jälkeen(paljon mahdollista siis).
Mutta siis aina tulee olemaan hyvinkin epäsäännöllisiä työaikoja tässä hommassa.

Olen yh, lapset kesän isovanhempien kanssa pääosin, joskus viikonloppuisin isällään.
Syksyllä alkaa isommalla koulu ja pienemmällä viimeinen vuosi päiväkodissa.
Olen ollut paljon työttömänä tai jos töitä tehnyt niin lyhyitä päiviä ja päiväaikaan.
Ja lapsien kanssa ollaan nähty tietenkin joka päivä ja illat vietetty yhdessä ja aamuisin minä vienyt ne hoitoon.

Nyt, etenkin isompi on alkanut kiukkuamaan kun ei äitiä näe, tulen usein myöhään illalla tai lähden aikaisin aamulla.
Mummola on 100km päässä ja lapset siellä, ja toisinaan ovat kaikki sitten olleet tässä meillä.
Minustakin tuntuu todella pahalta kun en lapsia näe kun aina ollaan oltu niin paljon yhdessä.
Mutta töitäkin pitäisi tehdä ja elämässä mennä eteenpäin.
Monta vuotta mennyt niin minimituloilla elämisessä, että on ihanaa kun palkka kopsahtaa 2vkn välein tilille ja ei tartte aina olla miettimässä kaupassa, että mitä ostaa.
Lapsi on ikävissään jo kun ollaan sitten vapaa päivänä kotona yhdessä kun miettii, että milloin äiti taas menee töihin.
Ja kiukkuaa ja raivoaa sitten mulle.
Äh.
Syksyllä edessä muutenkin isoja päätöksiä lastenhoidon suhteen jos työt jatkuu.
Ja kiitos kun sain raapustaa aivomyrskyni tänne :)

Mä oon vähän samassa tilanteessa. Ymmärrän hyvin ton ett haluu sen palkan koska kituuttaminen epäsäännöllisillä tuloilla on rankkaa. Jos teet vuorotöitä niin sulla on varmaan arkivapaita välillä jolloin voit olla lasten kanssa. Pystyykö isovanhemmat auttamaan vielä syksyllä vai joudutko hakee paikkaa vuorohoitopäiväkodista? Minkä ikäiset lapset sulla on? Mä valitsin lapset, teen huonompi palkkaista päivätyötä ja lyhennettyä työpäivää. Mut mul ei oo isovanhempia tukena.

Mites kun isomman koulu alkaa, onko teillä joku iltaisin? Öisin? Kun häntä ei enää päiväkotiin saa. Pienempi menisikin vuoropäiväkodissa. Muuten mä en näe tuossa mitään ongelmaa, mutta iltaisin ja öisin pitäisi jonkun olla paikalla.

Niinpä.
Ongelma todellakin on siis sitten syksyllä.
Isovanhemmat tosiaan asuvat sen verran kaukana etteivät voi tulla esim. illaksi vain hoitamaan lapsia.
Ja jos isommalle ottaa hoitajan(niinku mistä???) niin siinähän toi pienempikin sitten menis.
Mutta ei oo varaa mihinkään MLL:n hoitajaan ja mitää teiniäkään ei voi ottaa keskellä viikkoa illoiksi tai aikaisiksi aamuiksi. Ja varsinkaan jos pitäs saada sen sit viel vietyä pienempi päiväkotiinkin.

Ja tosiaan vaikea valita huono palkkaisen ja hyvä palkkaisen työn välillä kun juuri muuta ei ole tarjolla mulle kuin tämä. Ja ei mulla edes suoraan sanottuna ole kauheasti kiinnostustakaan mitään muuta hommaa kohtaan nyt just.
En tiiä.

Oisko sulla ketään kaveria, jonka kanssa vois perustaa hoitoringin? Hän hoitais sun lapsia iltaisin ja öisin, ja sä vuorostas hänen lapsiaan tarvittaessa? Osallistuuko isä millään lailla lasten elämään, voisko hänen kanssaan sumplia jotain?

No mulla mene lapset ekaksi. Samanlainen tilanne mutta hakeuduin päivätyöhön joka syksyllä on vielä osa-aikainen joten rahaa on vähän mutta ei voi mitään. En pysty olemaan iltoja ja vikonloppuja töissä. Meillä on vielä aika kiree napanuora vaikka on ekaluokkalainen ja eskarilainen talossa.

vaikea tilanne. Mä teen nyt vuorotyötä, mutta meidän perheessä on isä joka on lasten kans illat/yöt/vloput kun hän on päivätöissä. En usko et pystyisin tuohon vuorotyöhön jos olisin yksin lasten kanssa, nytkin aion lopettaa kun lapset menee kouluun. Mun alalla onneksi on töitä mistä valita, mutta varmaan kaikilla ei oo samaa tilannetta :(

Yhteistyössä