Työarkeen tottuminen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Eka vko takana ja mulla jo sellainen "ranteet auki" -olo. Kahden lapsen yksinhuoltaja olen ja illat tuntuu ERITTÄIN raskailta. Ihana vkonloppu koitti ja se täytyy pyhittää siivoukseen, jota ei ehdi viikolla tekemään :( Ja vaan väsyttää, väsyttää ja väsyttää. Ja mä vielä olin onnellinen työpaikasta :(

Olit siis syrjäytynyt työelämästä ja nyt työllistyttyäsi valitat väsymystä, koska lihaksesi oli tottuneet laiskana sohvalla makoiluun yhteiskunnan loisena

[QUOTE="aloittaja";23122990]Eka vko takana ja mulla jo sellainen "ranteet auki" -olo. Kahden lapsen yksinhuoltaja olen ja illat tuntuu ERITTÄIN raskailta. Ihana vkonloppu koitti ja se täytyy pyhittää siivoukseen, jota ei ehdi viikolla tekemään :( Ja vaan väsyttää, väsyttää ja väsyttää. Ja mä vielä olin onnellinen työpaikasta :([/QUOTE]

Sitä alkaa tottumaan ja rytmittämään elämää pikkuhiljaa tarkoituksettoman puurtamisen, joka tuo leivän pöytään, mukaan. Oletko ammatissa josta pidät ja haluat viettää suuren osan valveillaoloajastasi ja eikö kukaan läheisistäsi auta sinua?

Itse en varmastikaan jaksaisi, ellei minulla olisi upeaa miestä.

Olit siis syrjäytynyt työelämästä ja nyt työllistyttyäsi valitat väsymystä, koska lihaksesi oli tottuneet laiskana sohvalla makoiluun yhteiskunnan loisena

Tai ehkä mun lihakset oli tottunut liikuntaan, ulkoiluun, urheiluun jne. Nyt mä vaan istun toimistossa ja näpytän tietokonetta 8 tuntia päivässä. Sit mä istun autossa 2 tuntia päivässä päästäkseni istumaan sen koneen ääreen ja päästääkseni istumasta sieltä koneen äärestä.

Ja mun mielestä hoitovapaalla oleminen on hyvin kaukana elämisestä "yhteiskunnan loisena".

[QUOTE="aloittaja";23123043]Tai ehkä mun lihakset oli tottunut liikuntaan, ulkoiluun, urheiluun jne. Nyt mä vaan istun toimistossa ja näpytän tietokonetta 8 tuntia päivässä. Sit mä istun autossa 2 tuntia päivässä päästäkseni istumaan sen koneen ääreen ja päästääkseni istumasta sieltä koneen äärestä.

Ja mun mielestä hoitovapaalla oleminen on hyvin kaukana elämisestä "yhteiskunnan loisena".[/QUOTE]
Onko työsi sellaista, jota voisi tehdä - ainakin osittain - etätyönä? Esim 3 päivää viikossa työpaikalla ja 2 päivää viikossa kotona?

[QUOTE="aloittaja";23123043]Tai ehkä mun lihakset oli tottunut liikuntaan, ulkoiluun, urheiluun jne. Nyt mä vaan istun toimistossa ja näpytän tietokonetta 8 tuntia päivässä. Sit mä istun autossa 2 tuntia päivässä päästäkseni istumaan sen koneen ääreen ja päästääkseni istumasta sieltä koneen äärestä.

Ja mun mielestä hoitovapaalla oleminen on hyvin kaukana elämisestä "yhteiskunnan loisena".[/QUOTE]

Noin se yhteiskunta pyörii. Käy viikonloppuisin 2h vaunulenkeillä:).

Yhteistyössä