Työhakemusasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
Just täälä työhakemusta värkkään, mutta tuli semmonen mieleen, että jos liittää hakemukseen liitteeksi cv:n, niin tarviiko enää ite hakemuksesa toistaa samoja asioita, kuten työkokemuksesta ja koulutuksesta. Kun se cv ne jo kertoo.... Mitä sitten siihen ite hakemukseen pitää laittaa....

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Just täälä työhakemusta värkkään, mutta tuli semmonen mieleen, että jos liittää hakemukseen liitteeksi cv:n, niin tarviiko enää ite hakemuksesa toistaa samoja asioita, kuten työkokemuksesta ja koulutuksesta. Kun se cv ne jo kertoo.... Mitä sitten siihen ite hakemukseen pitää laittaa....
Kertoa lähinnä itsestään ja miksi hakee sitä paikkaa yms.

Mä oon yleensä hakemukseenkin saanu virkkeeseen pariin ne sen työn kannalta olennaisimmat seikat siitä CV:stäkin (esim. aikaisempi kokemus alalta, koulutus jne.) Mutta muuten lähinnä itsestäni siinä kerron.

Muuten... sen voin kertoa näin muita nykyisin töihin ottavana, että keksikää jotain muuta kuin "pidän ihmisten parissa työskentelemisestä" yms. kliseitä. Niitä kun lukee parisataa putkeen... voi vee.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mä oon yleensä hakemukseenkin saanu virkkeeseen pariin ne sen työn kannalta olennaisimmat seikat siitä CV:stäkin (esim. aikaisempi kokemus alalta, koulutus jne.) Mutta muuten lähinnä itsestäni siinä kerron.

Muuten... sen voin kertoa näin muita nykyisin töihin ottavana, että keksikää jotain muuta kuin "pidän ihmisten parissa työskentelemisestä" yms. kliseitä. Niitä kun lukee parisataa putkeen... voi vee.

No vinkkaatko sitten samalla että mikä on sellainen lause joka herättää mielenkiinnon ja millä tuon saman asian vois sitten ilmaista vähemmän kliseisesti:)

Kiitos!

Voiko sitten laittaa tuohon ite hakemukseen vinkkauksen siihen cv:hen, että siitä löytyy koulutus ja työkokemustiedot. Kun oon teheny noita sijaisuuksia aika lailla, niin tulis melko pitkät pätkät kirjoitettua tohon hakemukseen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:

No vinkkaatko sitten samalla että mikä on sellainen lause joka herättää mielenkiinnon ja millä tuon saman asian vois sitten ilmaista vähemmän kliseisesti:)

Kiitos!

Sehän riippuu ihan sun persoonasta! :) Sekä haettavasta työstä.

Eli persoonallisuus kehiin, näytä miksi juuri SINUN tulisi se työ saada (miksi sinä oisit siihen sopiva ...eikä kaikki parisataa muutakin ;) ). ...tunnenpa yhden sellaisenkin, joka jättää sivuttaa työhakemuksen siltä silmäykseltä, kun näkee siellä yhdenkään tuollaisen kliseisen virkkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voiko sitten laittaa tuohon ite hakemukseen vinkkauksen siihen cv:hen, että siitä löytyy koulutus ja työkokemustiedot. Kun oon teheny noita sijaisuuksia aika lailla, niin tulis melko pitkät pätkät kirjoitettua tohon hakemukseen?

Tietenkin. Riippuen siitä, kuinka virallinen hakemus on (vai onko vapaamuotoinen), mutta viralliseenkin hakemukseen voi/tulee kirjoittaa alareunaan LIITTEET CV (tai ansioluettelo).

Älä mainitse hakemuksessa muuta kuin, että sulla on kokemusta jne. Pidä se semmoisena houkuttelevana, selkeänä. :) Se CV:hän on sitä varten, että siitä työnantajan on helppo lukaista hakijan taustatiedot, joten tietenkään kaikkea sen tietoa ei tule toistaa itse hakemuksessa.

mun mielestä hakemuksessa voi hiukan "avata" mitä cv:ssä mainitut hommat on sisältänyt (jos on olennaista haettavan työn kannalta).Esim. työhöni sisältyi... vastasin... ym. ym. ja joskus voi mainita jotain erityisjuttuja kuten kielitaito tms. mitä on tarvinnut jossakin aiemmassa työtehtävässä.

tuohon klisee jutuun lisäsiin että on hyvä mainita 3-4 vahvuutta tyyliin olen pidän ryhmätyöskentelystä, olen vastuuntuntoinen, pidän haasteista .
B
vaikea vastata kun ei tiedä mitä työtä tai alaa haet =)

Kiitti. Eiköhän se tästä.... Nyt vaan tuli paha mieli, kun pikkunen heräs päikkäreiltä, että raaskiiko tuota nyt hoitoon vielä viedäkään :(... Viimeinen jättöpäivä olis pe eli piakkoin pitäis päättää, ko postin kautta hakemus lähtee. Ja eihän tuo olis ko vuoden mittainen sijaisuus. Lastentarhanopettajan hommiin lähtisin, mutta tuntuu nyt vähän, että viedä oma laps hoitoon ja ite lähtä hoitaan toisten lapsia.....

Yhteistyössä