Työkkäri patistaa töihin, selkäkivun takia ei onnistu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voiko työkkäri toimia näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voiko työkkäri toimia näin

Vieras
olen ollut erilaisissa työharjoitteluissa ja järjestäen kaikki tyssäävät siihen, kun selkä hajoaa. Työkkäri vaatii lääkärintodistuksia, lääkärit ei suostu tutkimaan vaan sanovat että laihduta. Voiko työkkärissä määrätä työnhakijan laihduttamaan? Voi saatana kun se laihduttaminen olisikin niin helppoa että "ai te haluutte et mä laihdutan, no mut mäpäs sit laihdutan" :headwall: Ja selkäkipu on todella kovaa kun se iskee, se tulee siis jo kun vähän kauemmin vaikkapa kävelen. Mitään muita kipulääkkeitäkään en saa kuin Buranaa ja Panadolia, ja ne nyt ei minulla auta edes kuukautiskipuihin.

Tietysti työkkäri voi patistaa töihin, kun kerran työtön työnhakija olet. Jos olet niin sairas, ettet mihinkään työhön kykene, niin hae sairaslomaa ja sitten Kelan sairauspäivärahaa.

Mitä sinä sitten itse ajattelit tehdä loppuelämälläsi?

No jos kaikki tyssää järjestäen, niin ymmärrän etteivät lääkärit kirjoita todistuksia.
Ja joo, työkkäriä on turha syyttää, lääkäreistä se on kiinni. Selkäkipu on vähän hankala juttu, sen tutkimista ei helpolla saa normaalipainoinenkaan, vaan syitä haetaan mieluummin korvien välistä.

Kyllä työvoimaviranomaiset ovat tietenkin väärässä tässä asiassa, totta kai jokaisen tulee itse voida diagnosoida itsensä ja päättää omasta työkykyisyydestään, ei siihen mitään lääkäreitä tarvita!
Ja sitäpaitsi tunnettu lääketieteellinen faktahan on se että ylipainoa ja siitä aiheutuvia vaivoja ja sairauksiahan EI voi mitenkään hoitaa tai se on liki mahdotonta. Tarpeen vaatiessa vaativissa tapauksissa voi myös aina kysyä konsultaatiota tältä palstalta.

Voi pyhän jysäyksen sen seittemän perkelettä minkälaista sakkia täällä pyörii.

Sehän siinä on, ettet voisi olla työnhakija, jos et töihin kykene. Eikö sieltä lääkäristä saisi jotakin apuja laihduttamiseen? Lähete ravintoterapeutille tai kuntoutukseen tms.? Selkäkipu sinänsä luulisi olevan oikein hyvä motivaattori laihduttamiselle. Kuinka kipeäksi aiot tulla, ennen kuin teet päätöksen ja suunnitelman laihduttamisesta? Sorry suorat sanat, mutta niin se vaan on. Ja ota vastanja vaadi kaikki mahdollinen apu, mitä ikinä voit vain saada.

Hommaan on yksinkertainen ratkaisu, ilmoitat työkkäriin ettet ole enää työnhakija.

Ai niin mutta sitten katoaa se ilmainen fyrkka jonka turvin on mukava palstailla päivät ja ottaa lunkisti! Miksi ihmeessä sitä fyrkkaa ei saakaan ilman mitään vastiketta? Onko Kataisen syytä tämäkin! Kyllä Suomi on paska maa kun täällä patistetaan ihmisiä töihin! Nyt pikimmiten myllykirje menemään Euroopan ihmisoikeusistuimeen ja muihin vastaaviin elimiin jotta saadaan tämä karmea ihmisoikeuksien poljenta lopetettua! Kyllä ihmisellä pitää olla oikeus löhötä kotona tekemättä mitään, syöpötellä ja saada siitä korvaukseksi kohtuullinen summa rahaa lapaseen joka kuukausi!

Tietysti työkkäri voi patistaa töihin, kun kerran työtön työnhakija olet. Jos olet niin sairas, ettet mihinkään työhön kykene, niin hae sairaslomaa ja sitten Kelan sairauspäivärahaa.

Mitä sinä sitten itse ajattelit tehdä loppuelämälläsi?

En kysynyt että voiko työkkäri patistaa töihin, vaan että onko työkkärillä oikeus vaatia asiakasta laihduttamaan sen takia, että lääkärit eivät suostu tutkimaan mistä selkäkipu voisi johtua. Kaikki vaivat johtuvat nykyään ylipainosta. Jopa ihottuma...

Mikäli useampikin lääkäri on sitä mieltä, että selkäkipusi johtuvat ylipainosta, niin kyllähän se melko suurella todennäköisyydellä niin on. Ei lääkäri voi kirjoittaa valheellista todistusta, eikä työkkäri voi tehdä päätöksiä sillä perusteella että asiakas vain sanoo ettei voi tehdä töitä.

Ihan oikein tässä on siis menetelty. Iso osa selkäkivuista ihan oikeasti häviää oikealla liikunnalla ja kehon terveydellä, johon kuuluu myös ylipainon välttämäinen. Ei siihen lääkkeet tai tutkiminen vaikuta.

[QUOTE="kjh";29928406]Ala kävellä päivittäin, sun olis oikeestaan nyt pakko jos haluat pärjätä elämässä[/QUOTE]

No voi saatana kun mä kävelisin kaiket päivät jos selkäkivulta kykenisin :headwall:

[QUOTE="aloittaja";29928403]En kysynyt että voiko työkkäri patistaa töihin, vaan että onko työkkärillä oikeus vaatia asiakasta laihduttamaan sen takia, että lääkärit eivät suostu tutkimaan mistä selkäkipu voisi johtua. Kaikki vaivat johtuvat nykyään ylipainosta. Jopa ihottuma...[/QUOTE]

Minäpä vastaan: työkkäri ei voi vaatia sinua laihduttamaan. Mutta työkkäri voi vaatia lääkärintodistusta siihen, jos kykene ottamaan vastaan töitä. Työkkärille se kait on se ja sama, mikä kyseinen syy on, kunhan on lääkärintodistus. Työkkäri ei voi antaa erivapautta kieltäytyä työstä ylipainoiselle. Vain lääkärintodistus siihen kelpaa.

[QUOTE="aloittaja";29928403]En kysynyt että voiko työkkäri patistaa töihin, vaan että onko työkkärillä oikeus vaatia asiakasta laihduttamaan sen takia, että lääkärit eivät suostu tutkimaan mistä selkäkipu voisi johtua. Kaikki vaivat johtuvat nykyään ylipainosta. Jopa ihottuma...[/QUOTE]

Oletko itse 100% varma ettei kivut johdu ylipainosta?

Mä tiedän mitä tuo on, ja itse olen normaalipainoinen. Lääkärissä oon rampannut jo 2 vuotta tällä erää, mutta ei tutkita ei. Jalka pettää alta ja selkä vetää kramppiin, jos joudun istumaan tai seisomaan vähän pidempään. Olen käynyt fysioterapiat ja hierojat sun muut, apu tulee hetkeksi ja sitten taas mennään. Sairaslomaa näköjään saa ja lääkkeitä, mutta parempaa apua ei. Ja mulla oli välilevynpullistuma, muttei sille mitään tehty. Lääkäri totesi vaan, että ole onnellinen ettet ole pyörätuolissa. Sinne taidan kyllä tällä menolla päätyä.

Sympatiat ap:lle. Kaikki jotkaa viitsii ilkeillä, toivoisin että voisin siirtää tämän kivun teille vaikka pariksi päiväksi. Se jolla ei ole ollut selkä kunnolla kipeä, ei tosiaankaan tiedä mistä puhuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Itsekin selkäkivuista kärsinyt;29928412:
Mikäli useampikin lääkäri on sitä mieltä, että selkäkipusi johtuvat ylipainosta, niin kyllähän se melko suurella todennäköisyydellä niin on. Ei lääkäri voi kirjoittaa valheellista todistusta, eikä työkkäri voi tehdä päätöksiä sillä perusteella että asiakas vain sanoo ettei voi tehdä töitä.

Ihan oikein tässä on siis menetelty. Iso osa selkäkivuista ihan oikeasti häviää oikealla liikunnalla ja kehon terveydellä, johon kuuluu myös ylipainon välttämäinen. Ei siihen lääkkeet tai tutkiminen vaikuta.

Noh, jos nyt kuvitellaan niin että tämä ap:n selkäkipu johtuu ylipainosta, lääkärit ei tutki ennen kuin on laihduttanut (jos oikein ymmärsin) ja ap ei onnistu laihduttamaan, niin mitä tässä on tehtävissä? Enpä minä ainakaan keksi.

Voiko siis työkkäri vaatia, että laihduta? Entäs jos ap ei onnistu laihtumaan? Mielestäni ei kukaan voi vaatia ketään laihduttamaan, se on jokaisen oma henkilökohtainen asia. Siitäkin huolimatta, että ylipaino estää työnteon. No, voiko ap sitten olla enää työnhakija? Jos ei, niin pitäisi saada lääkäristä todistus tästä, mutta nehän taas ei suostuneet tutkimaan... huoh. Oravanpyöräkö?

Alkuperäinen kirjoittaja määä;29928336:
No jos kaikki tyssää järjestäen, niin ymmärrän etteivät lääkärit kirjoita todistuksia.
Ja joo, työkkäriä on turha syyttää, lääkäreistä se on kiinni. Selkäkipu on vähän hankala juttu, sen tutkimista ei helpolla saa normaalipainoinenkaan, vaan syitä haetaan mieluummin korvien välistä.
Mua on tutkittu hyvinkin helposti. Enkä ole normaalipainoinen. Taitaa olla erilaisia lääkäreitä.

[QUOTE="aloittaja";29928415]No voi saatana kun mä kävelisin kaiket päivät jos selkäkivulta kykenisin :headwall:[/QUOTE]

Odotas, sä olet lihava, koska sä et liiku ja syöt väärin. Sen seurauksena sulle on tullut selkäkipuja, joiden vuoksi et voi liikkua, etkä tehdä töitä. Olet varmaan masentunut siksi, ettet voi tehdä töitä ja liikkua ja siksi syöt liikaa ja vääränlaista ruokaa.

Ui ui... melkoinen oravanpyörä. Oletko ajatellut, että katkaisisit kierteen ja hyppäisit tästä pyörästä pois?

Kyllä voi, asia on ihan lääkäristä kiinni. Menet töihin ja haet siellä tarpeen mukaan sairaslomaa kunnes pääset sairaseläkkeelle tai saat paikan jossa selkäsi ei haittaa.

Eihän työkkäri vaadi sua laihduttamaan, vaan vaatii lääkärintodistuksen jos väität ettet voi tehdä töitä. Niin sen pitääkin vaatia. Lääkäri taas ei kirjoita todistusta jos siihen ei ole aihetta. Ja aihetta ei ole, jos itse aiheutat tilasi. Aiheuttamista on sekin, jos et tee mitään tilanteen parantamiseksi.

Haluatko oikeasti kärsiä loppuelämäsi kivuista, eikö jo sun itsesi takia kannattaisi tehdä tilanteelle jotain?

[QUOTE="aloittaja";29928434]Tottakai johtuu. Sairastan myös vakavaa masennusta. Varmasti ne ja kaikki muutkin kuten esim. allerginen nuha, johtuvat ylipainosta.[/QUOTE]

Masennus todennäköisesti johtuu ylipainosta.
Mikä siis mättää, sinulla ei ole muuta kuin vapaa-aikaa, miksi ihmeessä et ala sitten laihduttamaan? Pyydä lääkäreiltä apua tuohon, varmasti saisit jotain vinkkejä, ellet jopa toimivia laihdutuslääkkeitä heiltä tuohon sinun ongelmaan.

Mutta sit toisaalta, sitte joutuisit töihin, hmmm... Hankala dilemma. Kannattaa ehkä vain poistua työkkärin listoilta niin eivät ahdistele.

Alkuperäinen kirjoittaja Itsekin selkäkivuista kärsinyt;29928451:
Eihän työkkäri vaadi sua laihduttamaan, vaan vaatii lääkärintodistuksen jos väität ettet voi tehdä töitä. Niin sen pitääkin vaatia. Lääkäri taas ei kirjoita todistusta jos siihen ei ole aihetta. Ja aihetta ei ole, jos itse aiheutat tilasi. Aiheuttamista on sekin, jos et tee mitään tilanteen parantamiseksi.

Eli jos mä tupakoin ja saan keuhkosyövän, enkä kykene töihin, lääkäri ei kirjoita sairaslomaa koska tila on itse aiheutettu?

Yhteistyössä