Työkkärin kurssista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtön kotiäiti

Vieras
Pääsen työkkärin kurssille,
olen ollut kotihoidontuella kotona hoitamassa 1-vuotiasta.

Nyt kun aloitan kurssin niin pitääkö minun hakea tavallista päivärahaa&sitä ylläpitokorvausta vai miten toimin?

Ja voiko mies jäähä kotihoidontuelle hoitamaan lasta?

onko tietoa.

Riippuu siitä saatko rahasi kelasta vaiko työttömyyskassasta. Koulutusajalta maksetaan veronalaista koulutuskorvausta javerotonta ylläpitokorvausta. Molemmat rahat tulee samasta paikasta. Periaatteessa miesvoihyvin jäädä hoitamaan lasta kotiin, se mitä tukea hänelle maksetaan riippuu teidän muista olosuhteista.

Alkuperäinen kirjoittaja työtön kotiäiti:
Olemme kumpiki olleet nyt työttömänä kelan tueilla.

Voiko olla kotihoidontuella kurssilla vai onko ekaks ilmoituttava työkkäriin työnhakijaksi?

Ekana täytyy olla työtön työnhakija, jos siis kyseessä on työvoimapoliittinen koulutus. Siltä ajalta saat työttömyyskorvauksen ja ylläpitokorvauksen.

Jos lapsi on kotona hoidossa saa vanhemmat kotihoidontukea. Itse saat kelalta koulutustukea+ylläpitokorvausta. Jos et ole vielä työttömänä työnhakijana et mielestäni voi edes mennä tähän koulutukseen, siihen vaaditaan työtön työnhaku.

Mut jätetään sit kokonaan ulos näköjään..Hain lähihoitajan koulutukseen,eikä tullut kutsua soveltuvuustestiin..6 vuotta olen kotiäitinä ollut,ei ammatilista koulutusta,yo olen,eikä työkokemusta..Että todellakin olisi ollut tarpeen tuo koulutuspaikka!Ikää "jo"29v.ja "tavalliselle"opintotuelle en voi lähteä taloudellisista syistä..Että kiitos työkkäri taas..:(

Työttömyysuhanalaisuus riittää ei tarvitse olla työtön. Työnhakijana voi ja on syytäkin olla, jos työvoimakoulutukseen hakee.

Kannattaa kysyä työkkäristä mikset aanut kutsua soveltuvuusaastatteluun.Sen tiedän, että lh-koulutukseen on tosi paljon hakijoita. Onko sinulle tehty työnhakusuunnitelmaa ja mainitaanko siellä kiinnostustasi alalle?

Yhteistyössä