Työn ja opiskelun yhdistäminen

Sairaanhoitajaksi opiskelen viimeistä vuotta. Harjoitteluajat olen ollut kokonaan opintovapaalla, muutoin teen pääasiassa 70% työaikaa. Kun koulussa on iisimpää, teen 100% työaikaa. Lähihoitajan tutkinto pohjalla.

Olen kokopäivätyössä yliopistolla ja teen toista maisterin tutkintoa työn ohessa. Valmistumiseen menee noin 3 vuotta kaikkineen, eli aika nopsaan sujuu näinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25707077:
SUGARBABYLOVE: Kumpi sulla joustaa paremmin, opiskelupaikka vaiko työ? Onko opiskelupaikkasi kanssa räätälöity opintosuunnitelma juuri sinua varten?

Ei ole räätälöityä opintosuunnitelmaa, opiskelen monimuotona aikuisryhmässä. Töissä meillä on hyvä mahdollisuus vaikuttaa omiin työvuoroihin. Ennen opiskeluja työnantaja lupasi mahdollisuuksien mukaan tukea opiskeluissa.
Tukiverkot mulla on hyvät, varmaan en yksinhuoltajana muutoin pystyisi opiskelemaankaan. (Tai tietysti paikkaa voisi hakea vuoro-pk:sta, sille nyt ei onneksi ole ollut tarvetta. )

Tradenomi kokopäivätyön ohessa. Monimuoto-opiskeluna, opiskeluaika 3½ vuotta. Kolmeen vuoteenkin olisin päässyt, mutta laiskuus iski.:D Melko jouhevasti opiskelut on edenny, mutta kyllä välillä on ollu sellaisia suvanto vaiheita, että heitänkö hanskat tiskiin. Mutta opiskelukavereiden tsemppauksella on menty eteenpäin, koska kaikki ovat olleet samassa tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja YH-äiti vastaa;25707105:
Olen kokopäivätyössä yliopistolla ja teen toista maisterin tutkintoa työn ohessa. Valmistumiseen menee noin 3 vuotta kaikkineen, eli aika nopsaan sujuu näinkin.

Yliopistolla se on helpompaa.

Opiskelen monimuotokoulutuksena hevoshierojaksi.
Päivätyökseni teen hevostallilomituksia muille talleille, sivubisneksenä pyöritän omaa tallia, pidän ratsastustunteja, ompelen ja kasaan kakkuja.

Ihan hyvin on mennyt, valmistuminen häämöttää ensi kuussa :).

Tosin tämä nyt ei mikään korkeakoulu olekaan, ja työstä johtuen mun on ollut suhteellisen helppo saada kasaan ne n. 100 harjoitushierontaa, mitkä lähiviikonloppujen ja etätehtävien lisäksi vaaditaan.
Aikataulujen sumpliminen on välillä ollut haastavaa, mutta tähän asti onnistunut. Sen verran tykkään sekä työstäni, että ammattitaidon kehittämisestä eteenpäin, että laitoin jo hakemuksen kengittäjäkouluun (pitäkää peukkuja, että pääsen :) ).