M
moi
Vieras
En jaksanu lukee kaikkea, mut teet lapsen ja isä jää kotiin kun ei kerran ole vakipaikkaa hällä! Meet töihin ku jaksat ja sillain. Mikäs tässä nyt on muka ongelma?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja moi:En jaksanu lukee kaikkea, mut teet lapsen ja isä jää kotiin kun ei kerran ole vakipaikkaa hällä! Meet töihin ku jaksat ja sillain. Mikäs tässä nyt on muka ongelma?
Alkuperäinen kirjoittaja beebe:Alkuperäinen kirjoittaja moi:En jaksanu lukee kaikkea, mut teet lapsen ja isä jää kotiin kun ei kerran ole vakipaikkaa hällä! Meet töihin ku jaksat ja sillain. Mikäs tässä nyt on muka ongelma?
Olen miettinyt sitäkin vaihtoehtoa
Tiedän, että työantaja joustaisi paljonkin jos esim haluisin välillä olla 1-2 kk kotona hoitovapaalla miehen töiden vuoksi, ettei hän aivan putoaisi työelämän kelkasta.
Alkuperäinen kirjoittaja beebe:Jos äiti menisi töihin vauvan ollessa 6-8 kk ikäinen?
Saako huonon äidin leiman otsaan?
Vai onko järkevää, että molemmat vanhemmat on kotona hoitamassa vauvaa?
Alkuperäinen kirjoittaja moi:Alkuperäinen kirjoittaja beebe:Alkuperäinen kirjoittaja moi:En jaksanu lukee kaikkea, mut teet lapsen ja isä jää kotiin kun ei kerran ole vakipaikkaa hällä! Meet töihin ku jaksat ja sillain. Mikäs tässä nyt on muka ongelma?
Olen miettinyt sitäkin vaihtoehtoa
Tiedän, että työantaja joustaisi paljonkin jos esim haluisin välillä olla 1-2 kk kotona hoitovapaalla miehen töiden vuoksi, ettei hän aivan putoaisi työelämän kelkasta.
Sun kannattaa miettiä kenen takia sä elät. Elätkö sä työlle ja työnantajalle, vai itsellesi ja miehellesi. Jos sinä ja mies molemmat haluatte vauvan, niin kannattais sitä oikeasti alkaa jo yrittää. Ehtisitte sitten vielä hoitoihin jne jos vauvaa ei alakaan kuulua (sitä en tietenkään toivo että hoitoihin joutuisitte, mutta sekin on hyvä ottaa huomioon kun muutenkin niin tarkkaan asiaa mietit). Ihan hyvin voisitte tehdä niin, että mies olis pääasiassa kotona ja sinä välillä. Jos tiedät, että työnantaja on joustava ihminen, niin sehän vaan helpottaa kaikkeaÄlä pelkää työpaikan puolesta, ei ne voi sua irtisanoa ja tuskin ne edes haluaa jos kerran on vaikeaa löytää edes sijaista! Onnea teille, toivon että kaikki menee hyvin ja saatte asianne ja halunne järjestykseen
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja beebe:Meidän työpaikalla on harvinaisen joustavaa ja lojaalia väkeä töissä. Mennään sairaana/puolikuntoisena töihin, sairaspoissaolot vähäisiä. Kun tiedetään että on tulossa pitempi sairasloma, esim leikkauksen takia, rehkitään hiki hatussa, ettei tuuraajille=työkavereille jää paljon töitä.
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:Et ole korvaamaton, ei kukaan ole. Ehkä itsetuntoasi nostaa se että kuvittelet niin.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieraus:Meillä tulee isä jäämään lapsen kanssa kotiin kun minä menen töihin, lapsi on silloin 9kk ikäinen. En itse näe siinä mitään outoa, lapsihan saa ainakin olla kotona eikä tarvi noin pienenä vielä hoitoon mennä. Tosin meillä tilanne on se että isä on työttömänä ja minulla on vakipaikka joten onhan vain järkevää että se kenellä töitä on, menee sitä rahaa tienaamaan.
Töistähän voin jäädä hoitovapaalle myöhemminkin jos siltä tuntuu tai tilanteet muuttuu ja mies saakin töitä. Ja en ole huomannut että kukaan olisi kieroon katsonut kun ollaan tästä järjestelystä kerrottu.
Alkuperäinen kirjoittaja beebe:Alkuperäinen kirjoittaja anzzu:Eihän se vakipaikka mihinkään katoa, jos tekee lapsia.
Ei se katoakaan, mutta minun paikalleni pitäisi palkata sijainen, ja sen löytäminen voi olla vaikeaa. Lisäksi minulle uudet asiakassuhteet kärsivät jos työntekijä vaihtuu kovin tiheään.
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:Ksantippa S: tarkoitin tietenkin että kukaan ei ole TYÖSSÄÄN korvaamaton, mutta taidat olla ihminen joka pitää äitiyttä ja työroolia samanarvoisina...
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:Ksantippa S: tarkoitin tietenkin että kukaan ei ole TYÖSSÄÄN korvaamaton, mutta taidat olla ihminen joka pitää äitiyttä ja työroolia samanarvoisina...