työpaikan vaihdosta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietiskelijä

Vieras
Nyt on kiperä tilanne, uusi työpaikka olisi tarjolla ja vanha vähän kyllästyttäisikin jo, mutta....
- Palkka on uudessa työpaikassa jo koeajalla hiukan parempi, mutta vanhassa työpaikassa taas on jouluraha ja vuosibonarit, että lopputulos on +- nolla palkan osalta.
-Ajomatka on suurinpiirtein sama, uuden työpaikkaan ajaa hiukan nopeammin kun ei tarvitsee ajaa ihan kaupunkiin. Uudessa työpaikassa olisi autopaikka ilmainen, vanhassa joutuisi siitä maksamaan (eli nykyisessä työpaikassa syyskuussa muutto edessä ja autopaikasta ei tietoa, mutta ilmainen se ei ole). Ja jos ei uuteen toimitaloon ei onnistuu autopaikkaa saamaan, niin se on julkisilla 1,5h/suunta (omalla autolla n 30-40min).
-Uusi työpaikka sellainen pienempi toimisto, jossa pääsisi varmaan tekemään töitä oman mielen mukaan ja kehittämään työtapoja. Vanhassa työpaikassa yhteisö määrä työtavat ja nykyinen työ alkaa tuntua tylsältä, mutta olisi todennäköisesti mahdollista vaihtaa muihin hommiin talon sisällä.
- Vanhassa hyvät työterveyspalvelut (mm ilmainen gyne ja silmalääkäri) sekä lomia viikko enemmän vuodessa (lauantaita ei lasketa lomapäiväksi).

MUTTA kuitenkin tämä vanha paikkaa hieman kyllästyttää, vai onko se vaan sitä töihin paluun kankeutta. Palasin hoitovapaalta kesäkuun alussa, enkä ole vielä päässyt kunnolla sisään työelämään.

Vaihtaisitko sinä näillä tiedoilla työpaikkaa??

Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja koska uusi tekee :
niin, vaihtaisin varmaan, tunnetko sitä uuden paikan porukkaa, onko mukavaa?

Tunnen uudesta paikasta yhden ihmisen hyvin (ystäväni), hänen kautta paikkaa minulle tarjottiinkin :)

Se helpottaakin jo aika paljon sitä sopeutumista uuteen paikkaan.
Ja varmasti olisi sanonut jos ei itse pitäisi paikasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Marko 31v:
Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja koska uusi tekee :
niin, vaihtaisin varmaan, tunnetko sitä uuden paikan porukkaa, onko mukavaa?

Tunnen uudesta paikasta yhden ihmisen hyvin (ystäväni), hänen kautta paikkaa minulle tarjottiinkin :)

Se helpottaakin jo aika paljon sitä sopeutumista uuteen paikkaan.
Ja varmasti olisi sanonut jos ei itse pitäisi paikasta.

Niin minäkin ajattelen. Ja muutenkaan, en näe nykyistä työpaikkaani ns loppuelämän paikkana. Eli taitaapi se uusi työpaikkaa syyskuussa kutsua....

Alkuperäinen kirjoittaja Mie vaan:
Työn sisältö ja tulevaisuus painaisi minulla vaa'assa paljon. Mutta jos esim työn vaativuus kasvaa, niin täytyy myös palkan kasvaa, tietty.

Työtehtävät pysyvät periaattessa samana, ovat kuitenkin mielenkiintoisemmat ja työ on kokonaisvaltisempi. Luule, että itseni ja työni kehittämismahdollisuudet ovat paljon paremmat uudessa paikassa. Ja se mua juuri sitä työpaikkaa vaihtamaan kutkuttaisikin...

Pohdin vaan, että kannattaako kuitenkin vaihtaa, kun vanhassa paikassa on kuitenkin todella hyvät edut. Itse työ ei vaan ihan samalla tavalla enää innostaa kun vielä muutama vuosi sitten (johtuu kyllä paljolti uudistuksista ja siitä, että monta mielenkiintoista osa-aluetta on ulkoistettu).

Mutta kyllä se mielenkiintoisempi työ ne edut taitaa päihittää :)

Yhteistyössä