Työt alkaa ja vauva rintamaidolla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hansuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hansuliini

Uusi jäsen
19.11.2008
28
0
1
Onko jollain kokemuksia siitä, että aloittaa työt ja vauva on vielä rintamaidolla... Mulla on sellainen tilanne tulossa. Mitenköhän mahtaa käydä?

Vauva saa onneksi jäädä isänsä kanssa kotiin, joten on tuttua ja turvallista.
Usein kun olen ollut poissa muutaman tunnin tai pidempäänkin niin ei hän ole hirveästi kuitenkaan huutanut. Kun äiti eli tissi ei ole näköpiirissä niin sitä ei sitten vaadita...
Olisi kiva kuulla jos on kokemuksia. Tokihan silti voin imettämistä, onhan tuon ikäisellä (9kk) jo muutakin ravintoa ja päiväaikaan tisuttelu on kuitenkin jo vähentynyt... vettä hän juo vähäsen... mutta ehdottomasti mieluiten rintamaitoa..

Meillä tilanne oli sama, etukäteen vähän jännitti, mutta hyvin meni. Imetin aamulla ennen töihin lähtöä ja sitten heti töistä tullessa. Ja sitten öisin tuli imetettyä aikas usein... Parina ekana päivänä omat rinnat oli iltapäivästä aika lailla eri kokoa kun aamusta :ashamed: mut aika nopeasti nekin tottu.

Päivällä korviketta tarjottiin, mut ei juuri kelvannut, välipaloilla oli sitten vauvajogurtteja kalkin vuoksi. Ja vettä siis nokkiksesta aterioiden yhteydessä. Ja äidin perään ei itketty, päivät suju hyvin, vauva nukku pidemmät päikkärit kun äidin seurassa.

Vapaapäivinä imetin normaalisti, siis ruokailujen yhteydessä.

Heips,

Juuri reilu viikko sitten aloitin työt ja 7 kk tyttö jäi kotiin isänsä kanssa. Pumppaan aamulla aamupäiväksi, ja syötän kun tulen kotiin tai viimeistään illalla ennen nukkumaan menoa. Yöllä annan maitoa vain, jos on toooosi täysi olo, muuten saa korviketta. Vapaapäivinä imetän päivällä muutaman ruokailun jälkeen ja yleensä öisin.

Tosi hyvin on mennyt, tyttö on ollut oma ihana itsensä hoitajan vaihtumisesta huolimatta. Vain parina iltapäivänä äidin näkeminen on aiheuttanut välittömän sylitarpeen ja sekin on mennyt hetkessä ohi. Saas nähdä vain kuinka kauan maitoa riittää tällä epäsäännöllisellä syöttörytmillä. Toistaiseksi meijeri on vielä toiminut kivasti, eikä ylitäyttökään ole pahemmin vaivannut.

Tsemppiä töihin! Ja muista nukkua riittävästi! :wave:

Voisin lisätä tähän keskusteluun tuollaisen kysymyksen et onko kellään kokemuksia imetyksestä ja kolmivuorotyöstä?! Miten onnistunut? Mun pitäs palata töihin lokakuun lopulla ja poika aika paljon vielä rinnalla. Tarkotus olis mennä vaan 50 prosenttisesti töihin eli olis vaan muutamana päivänä viikosta töitä, mutta ne voi olla mitä vaan... aamua-iltaa-yötä... :/

Mä menin töihin kun neiti oli siinä 10kk esikoinen oli aikoinaan 9kk kun opiskelut jatkui. Hyvin se imetys sujui -nautiskeltiin aamusta ennen kun lähdin -oli itselle helpompaa töissä. Pumppaamaa en koskaan ryhtynyt, koska kyse oli jo niin isosta vauvelista enkä mä sillä vekottimella oikein mitään irti ole koskaan saanutkaan. Imetys todellakin jatkui pitkään .. neidi sai sit äidin itselleen kun tulin töistä. :heart:

Oli tosi kiva lukea näitä onnistuneita kokemuksi. Ne luovat uskoa tosi paljon. Olen nyt ollut pari päivää töissä ja on mennyt juuri noin kuin tuossa muutamat kirjoittavat. Rintamaitoa aamusta ennen töihin lähtöä n. klo 7 (tyttö jatkaa unia iskän kanssa n klo 9 asti) ja heti töistä tultua n. klo 16.20 .. Silloin kyllä jo rinnat pingottavat...illalla olen nyt vähän useammin antanut sekä illalla viimeiseksi ja yöllä kerran kahden kolmen aikoihin...
Rankkaahan tuo on ja kun itelläkin rytmi vielä hakusessa aikaisen aamuheräämisen ja ruokailurytmien osalta..
Enäähän tuo imettämisen vaikutus ei taida olla ihan niin iso (500 kcal), mutta ruokahalu tuntuu olevan aikamoinen... koko ilta menisi helposti vaan syödessä...ja töissäkin jatkuvasti kahvilla.... ja ajoissa lounaalle.
Mitenköhän tuosta ruokailurytmistä saisi taas kiinni ja oppisi syömään järkevästi...?