Työt, opiskelu ja raskaus. Mahdoton yhdistelmä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muippa92
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muippa92

Vieras
Heippa!

Olen tällähetkellä raskaana rv6+0. Tämä on ensimmäinen raskauteni. Sain tietää raskaudestani kaksi päivää sen jälkeen kun olin ottanut vastaan opiskelupaikan ammattioppilaitoksessa. Lisäksi käyn töissä n.20-30h/vko. Työsopimukseni jatkui sillä ehdolla, että olen opiskelija, koska minulle on jo tehty niin monta pätkäsopimusta, että minut pitäisi vakinaistaa tai laittaa pois (ja vakituisia tuo firma ei ala palkkaamaan lisää). Opiskelijoille voi tehdä rajattomasti pätkäsopimuksia..

Nyt vaan tuntuu että voimat loppuu. Kun on ensin päivän koulussa ja illan töissä puoleen yöhön asti, niin voimat vaan tuntuu loppuvan. Olen kuitenkin vähän jumissa tässä tilanteessa. Jos lopetan / keskeytän opiskeluni, minulta menee myös työ ja elanto. Jos taas lopetan työt, minun tuloni ovat n. 200€/kk (opintotuki).

Onko kukaan muu ollut tällaisessa tilanteessa? Tarvitsisin apua tai tsemppaavia kommentteja tai jotain! Olen niiiiin väsynyt! :(

Kyllä se onnistuu, ainakin usemmien. Helppoa ja vaivatonta se ei ole, mutta kuvion saa kyllä toimimaan :)

Onnea raskaudesta!

t. täydet tunnit töissä, opiskelua yliopstossa ja kolme alle 10v lasta ;)

Jos työpaikassa ei ole vakinaistamismahdollisuuksia (entä sitten kun olet valmistunut?), niin jollain aikavälillä sinun on löydettävä uusi työpaikka. Raskaus ja äitiysloma katkaisee todennäköisesti joka tapauksessa työputkesi nykyisessä työpaikassa, joten se on hyvä hetki miettiä elämän tulevaa suuntaa. Onnea raskaudesta ja tsemppiä.