Työt, opiskelu ja raskaus. Mahdoton yhdistelmä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muippa92
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muippa92

Vieras
Heippa!

Olen tällähetkellä raskaana rv6+0. Tämä on ensimmäinen raskauteni. Sain tietää raskaudestani kaksi päivää sen jälkeen kun olin ottanut vastaan opiskelupaikan ammattioppilaitoksessa. Lisäksi käyn töissä n.20-30h/vko. Työsopimukseni jatkui sillä ehdolla, että olen opiskelija, koska minulle on jo tehty niin monta pätkäsopimusta, että minut pitäisi vakinaistaa tai laittaa pois (ja vakituisia tuo firma ei ala palkkaamaan lisää). Opiskelijoille voi tehdä rajattomasti pätkäsopimuksia..

Nyt vaan tuntuu että voimat loppuu. Kun on ensin päivän koulussa ja illan töissä puoleen yöhön asti, niin voimat vaan tuntuu loppuvan. Olen kuitenkin vähän jumissa tässä tilanteessa. Jos lopetan / keskeytän opiskeluni, minulta menee myös työ ja elanto. Jos taas lopetan työt, minun tuloni ovat n. 200€/kk (opintotuki).

Onko kukaan muu ollut tällaisessa tilanteessa? Tarvitsisin apua tai tsemppaavia kommentteja tai jotain! Olen niiiiin väsynyt! :(

Kyllä se onnistuu, ainakin usemmien. Helppoa ja vaivatonta se ei ole, mutta kuvion saa kyllä toimimaan :)

Onnea raskaudesta!

t. täydet tunnit töissä, opiskelua yliopstossa ja kolme alle 10v lasta ;)

Jos työpaikassa ei ole vakinaistamismahdollisuuksia (entä sitten kun olet valmistunut?), niin jollain aikavälillä sinun on löydettävä uusi työpaikka. Raskaus ja äitiysloma katkaisee todennäköisesti joka tapauksessa työputkesi nykyisessä työpaikassa, joten se on hyvä hetki miettiä elämän tulevaa suuntaa. Onnea raskaudesta ja tsemppiä.

Kiitos kaikki! :) Opiskelen sosiaali- ja terveysalan perustutkintoa, kolme vuotta kestäisivät normaali opiskelutahdilla. Opinnot jäävät joka tapauksessa kesken keväällä. Töissä haluaisin pysyä lähinnä sen vuoksi, että tulot olisivat edes jonkinmoiset ja eikö äitiyspäivärahaankin vaikuta se paljonko tuloja on raskausaikana? Pitää ehkä varata aika opolle ja kysyä, että jos opiskelisin vain osan opintojaksoista nyt.. :)

Ja nykyinen työpaikkani onkin vain semmonen josta halutaan palkka, en haluaisikaan sinne vakituistaan töihin.. Ja nykyinen työ on ihan eri alaa kuin mitä opiskelen.

Ihan pikaruokaravintolassa olen töissä... Ehkä teillä toisilla on sitten jotenkin paremmat energiavarannot entä mulla. Kiva että te ootte jaksanu väsymättä kaiken.

Raskauden alkuvaiheessa väsyttää aika tavalla ja tekisi mieli ottaa taukoa työstä tai opiskelusta. Lapsen kanssa tarvitset kuitenkin rahaa ja mitä pidemmälle opinnot saat tässä vaiheessa, sen parempi. Myöhemmin se ei ainakaan helpotu, vaikka just nyt siltä tuntuisikin. Todennäköisesti haluaisit lapsen syntymän/vanhempainlomien jälkeen mahdollisimman nopeasti oikeisiin palkkatöihin. Syö hyvin, paljon hedelmiä, nuku aina kuin mahdollista. Tsemppiä.

Mä jätin opiskelun ja oli jälkikäteen ajatellen vikatikki. Jotenkin suhtauduin raskauteen tilana, joka menee ohi (joo, menee toki ohi) ja sen jälkeen elämä jatkuu edes vähän kuten ennen raskautta. Joo ei. Opiskelu myöhemmin oli tosi tosi tosi tuskaa, kun kuitenkin oli pakko olla töissä, hoitaa lapsi ja koti. Perusjuttuja, mutta vievät aikaa ja energiaa.