Hiukan patti tilanne kotona. Asuntolainan takia molempien käytävä töissä, menoja sen verran, etten kotihoidon tuella pärjää.
Mies töissä paljon, joskus myös lauantait tai sunnuntait, mm. viime viikolla teki 86h töitä. Itse olen osittaisella hoitovapaalla ja teen n. 30h viikossa. Joku viikko saatan tehdä 10h ja toisella viikolla 50h yötyötä. Usein pyrimme järjestämään työt niin, että jompi kumpi vanhemmista olisi kotona. Aina se ei onnistu, niinpä meillä on hoitaja yötä muutaman kerran kuukaudessa lapsen luona.
Lapsella (noin 1v 3kk) on yksityinen hoitaja, 18v sukulaistyttö, joka opiskelee. Joskus en ehdi nukkumaan ollenkaan, kun hoitaja lähtee kouluun ja mies on töissä, jään siis yövuoron jälkeen hoitamaan lastamme.
Teen 90% kotitöistä. Ja olen uupunut.
Välillä väsyneenä otamme yhteen, kuten taas eilen illalla.. ja olinkin yön vanhempieni luona kera lapsen.
Tilanne on kamala, ei se näin voi mennä
Mitä voimme tilanteelle tehdä? Kunnallista hoitoa emme vielä saaneet, sieltä sanottiin vain tylysti, että lapsi on niin pieni, hankkikaa oma hoitaja. Nyt hakemus on vetämässä, mutta ei sieltä ole mitään vielä kuulunut. Tosin laitoimme, että tarve olisi 1/2012 alkaen.