työtön uusille urille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtön

Vieras
olen toimistoalan ammattilainen ja tehnyt erilaisia asiakaspelvelutöitä, pätkätöinä. Nyt lapset tehtynä, mutta oman alan töitä ei löydy ainakaan Etelä-Pohjanmaallt!
Esim oppisopimus voisi olla hyvä vaihtoehto. ja ite aattelen näin että työ kun työ käy, kunhan siitä saa palkkaa. työ ei ole elämäni asia nro 1.

Me ekana jollekkin kurssille, joka kiinnostaa ja siitä harjottelun kautta hommiin. Näin mäkin tein, kun oman alan töitä ei ollut täällä landella tarjolla ja asuminen Helsingin seudulla ei kiinnostanut.

Alkuperäinen kirjoittaja työtön:
mikä voisi olla sellainen ala, helppo jatkokouluttautua tästä, töitä riittäisi ja palkka olisi ihan ok. Vai onko sellaista olemassakaan.

Ei sellaista ei ole olemassakaan enää, mutta aina kannattaa yrittää ja pitää korvat auki kun jotain kiinnostavaa ilmaantuu. Eläkevirkoja ei taida olla enää olemassakaan.

Joo minä melkein samassa tilanteessa kun ap, eli toimistotyön ammattilainen, mutta töitä ei vaan löydy. Koulutuksiin olen hakenut siis ihan eri alan, mutta ei ole natsannut, nyt taas yksi vetämässä, mutta, mutta.....
Ja niinkun Piipi tuossa kirjoitti, vakipaikkoja nykyään on melko harvassa :/

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
mikä voisi olla sellainen ala, helppo jatkokouluttautua tästä, töitä riittäisi ja palkka olisi ihan ok. Vai onko sellaista olemassakaan.

Ei sellaista ei ole olemassakaan enää, mutta aina kannattaa yrittää ja pitää korvat auki kun jotain kiinnostavaa ilmaantuu. Eläkevirkoja ei taida olla enää olemassakaan.

Aivan, ns. eläkevirkoja ei tämä ikäluokka enää tule saamaan, enkä tiedä haluisinkokaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sosiaalialalla on töitä muttei tekijöitä varsinkin vahustenhuollossa

merkonomista sosiaalialallle, miten opiskelu. Koulunpenkille ei varaa mennä, asuntolaina nääs....
Onnistuuko oppisopimuksella. Joskus katoin niin tääl meilpäin ei ainakaan työvoimakoulutuksena sosiaalialaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Joo minä melkein samassa tilanteessa kun ap, eli toimistotyön ammattilainen, mutta töitä ei vaan löydy. Koulutuksiin olen hakenut siis ihan eri alan, mutta ei ole natsannut, nyt taas yksi vetämässä, mutta, mutta.....
Ja niinkun Piipi tuossa kirjoitti, vakipaikkoja nykyään on melko harvassa :/

Mäkin oon nyt tehnyt kahdesta haarastuksesta ammatit itselleni ja hyvin se pyyhkii näinkin. Elämä ei säännöllistä mutta työt on mukavia ja antosia, ja elämä mielenkiintosta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sosiaalialalla on töitä muttei tekijöitä varsinkin vahustenhuollossa

merkonomista sosiaalialallle, miten opiskelu. Koulunpenkille ei varaa mennä, asuntolaina nääs....
Onnistuuko oppisopimuksella. Joskus katoin niin tääl meilpäin ei ainakaan työvoimakoulutuksena sosiaalialaa.

Meilläpäin on lähihoitajakoulutusta työvoimapoliittisena ihan solkenaan, ilmeisesti työvoimapulaa ennustellaan.

Yhteistyössä