Työttömälle karenssia, kun ei ehtinyt tehdä hakemusta päivässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mörköäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaikki vaan riemuissaan kokeilemaan miltä työttömyys tuntuu!
Nyt kun ne työllistetyt kerran jaksaa valittaa meidän köyhien tuista niin muistakaa toki, että jokainen teistä voi astua samaan piiriin koska vain haluaa :)
Ei tarvitse sitten kadehtia köyhän onnea, ja ah.. Niin helppoa elämää.

Voi olla että avaisi silmiä hieman.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Nyt kun ne työllistetyt kerran jaksaa valittaa meidän köyhien tuista niin muistakaa toki, että jokainen teistä voi astua samaan piiriin koska vain haluaa :)

Ei kiitos... :rolleyes:

Kuulostaa varsin erikoiselle toiminnalle työkkärissä.

Mun mielestä on ihan yleinen standardi, että sähköpostiin pitää olla aikaa vastata noin kolme päivää. Sähköposti ei ole tarkoitettu sellaisten asioiden hoitoon, jossa pitää olla kärppänä vastaamassa nanosekunnissa sen saapumisesta. Tämä kolmen päivän käytäntö koskee myös virastoja, joten jännä, että se ei näytä koskevan asiakasta.

Myöskään ei voida olettaa ihmisen kykenevän päivystämään puhelimessa 24h/7.

Olen kyllä sitämieltä, että sellaisille, jotka ei nyt vaan halua tehdä töitä on hyvä saadakkin vähän sanktiota, mutta jutussa olleet esimerkit menee jo sadistisen kiusaamisen puolelle.

• Tykkää
Reactions: termospullo
Te-keskus tulisi lopettaa. Luuleeko joku että heidän "avustuksellaan" saa töitä? En ole ikinä kuullut, en kertaakaan. Koko ajatus on absurdi. Siis että meillä on joku valtion virasto, joka etsii työpaikkoja ihmisille :D

En minäkään ole kuullut että joku ois töitä saanu sen kautta. Minäkään. Itse olen työni hankkinut. Mutta tuo tosiaan menee jo älyttömäksi että työtöntä pompotetaan siten että varmasti saadaan lätkästyä karenssi. Ei se ainakaan nosta ihmisten motivaatiota että kohdellaan kun roskaa kun ei aina todellakaan pysty vastaamaan nytäkkiähetipaikalla. Ei edes soittamaan perään.

Jep jep, on kone ja kännykkä ja tabletti kaikki hajonneet juuri sinä aamuna, lapsi kipeä ja vaiva sellainen, josta ei terveyskeskuksessa lääkärintodistusta saa ja muutenkin elämä on yksinkertaisesti aivan liian vaikeaa, että koskaan voisi millään tavalla töissäkään käydä tai asioistaan huolehtia. Mistä näitä omaa vastuutaan vieroksuvia oikein sikiää? Mitään ei kyetä tekemään tai huolehtimaan kun on aina jokin uusi syy, miksi tälläkään kertaa ei onnistunut huolehtimaan vastuistaan. Omaa vastuuta mokistaan ei oteta, ikinä, mutta se varmasti onkin syy, miksei töitäkään löydy.
En tiedä noista työtävieroksuvista, mutta meitä tällaisia fiksumpia sikiää paikoista, joissa osataan arvioida asioita monelta eri näkökannalta. Niissä paikoissa on myös usein nähty, kuinka yksinkertaiset ihmiset tekevät päätöksiä kapeakatseisesti ja hätiköiden, jolloin päätöksistä seuraavat kulut nousevat isommaksi kuin säästöt.

Miten ajattelit että niitä töitäkään voi ikinä saada, jos ei virka-aikana vastaa puheluihin? Tai tee mitään asian eteen, että saisi soittajaan yhteyden?
-Ihan siis aikuisten maailmassa niihin puheluihin vaan pitäisi pystyä vastaamaan.

Onko sinusta peruste lätkiä rangaistus heti paikalla jos ei yhteen tai kahteen puheluun vastaa? jos tökäri ei laita sähköpostiakaan tai paperikirjettä vaan olettaa että ihminen kykenee vastaamaan 24/7? Hyvä jos sulla on elämä jossa sä ihan aina voit vastata katsomatta siihen missä ole ja mitä teet. riippumatta siitä oletko kädet oksennuksessa tai juuri paikassa missä ei saa käyttää puhelinta. Työtönkin ELÄÄ lapsineen jne. Ja jos sulla ei ole edes vaihtoehtoa soittaa takaisin. Ei sillon voi syyttää työtöntä' siitä että hän ei tee osuuttaan. Jos ei anneta mahdollisuuksia muuten kun hetkellisen mielivallan muodossa tökärin taholta.

Ei kukaan ole kade työttömille, mutta hiukan se vituttaa elättää loisia.

Miten ajattelit että niitä töitäkään voi ikinä saada, jos ei virka-aikana vastaa puheluihin? Tai tee mitään asian eteen, että saisi soittajaan yhteyden?
-Ihan siis aikuisten maailmassa niihin puheluihin vaan pitäisi pystyä vastaamaan.

Älä viitsi olla typerä. Kun aivan oikeasti voi jäädä puheluihin vastaamatta, ei puhelinta voi aina koko aika päivystää. Mitäs jos se työtön tekee välillä keikkahommia ja sattuu olemaan töissä juuri sinä päivänä kun hänelle yritetään soittaa? Ei kaikissa työpaikoissa voi pitää puhelinta mukana tai jos se onkin mukana niin se pitää olla äänettömällä.

Itse olen työkkärin kirjoilla koska mulla ei ole täydet työtunnit suunnitelluissa listoissa joten saatan tarvita lisäksi liiton soviteltua päivärahaa. Usein kyllä mua soitetaan vapaapäiviltä töihin ja tunteja tulee lisää eli en välttämättä saa liitosta mitään, mutta kun sitä ei tiedä etukäteen. Mä en voi töissä pitää puhelimessa ääniä päällä ja jos ihan tarkkoja ollaan niin monessa paikassa hoitajilla ei saisi olla puhelimet mukana ollenkaan työpäivän aikana.

Mulla saattaa työpäivä olla pahimmillaan 14 tuntia eli miten siinä olet virka-aikana tavoitettavissa? Mulla on kyllä vastaaja johon voi jättää viestin ja näin on työkkärin jotkut virkailijat tehneet. Mä sitten soitin takaisin siihen numeroon josta oli soitettu ja hyvin onnistui. Eikä mulle karenssia ole tullut jos mua ei ole tavoitettu vaan omista tiedoista löytyy teksti, että asiakasta yritetty tavoitella, jätetty vastaajaan viesti ja yritetään tavoitella myöhemmin uudestaan.

Joku tuolla kirjoitti, että työttömän tehtävä on hakea töitä 8 tuntia päivässä. Joopa joo. Mitähän työtä mäkin hakisin joka arkipäivä 8 tuntia kun ei täällä pahemmin ole töitä mitä hakea. Ja kun mä kuitenkin olen töissä kuukaudessa vähintään 80 tuntia etten ole aivan toimeton työtön. Pakko olla työttömänä työnhakijana jos ei tunteja tulekaan lisää niin saan liitosta rahaa, ihan turha tulla aukomaan päätä, että miksi olen työkkärin listoilla vaikka olen töissä. Viimeksi olen saanut liitosta rahaa syyskuussa ja nyt tulee helmikuulta vähän rahaa kun tunteja ei tullut tarpeeksi lisää.

Eikö muuten työtön saa käydä lääkärissä, hammaslääkärissä tms.? Kun näillehän on ajat virka-aikana. Miten hoidat omaa terveyttäsi jos ei saa noissa käydä kun pitää virka-aikana hakea töitä 8 tuntia päivässä ja olla joka sekunti tavoitettavissa. Tuntuu, että joillakin työttömien haukkujilla on todellisuus vähän kateissa eivätkä ole itse olleet päivääkään työttöminä.

:rolleyes:

Ei kukaan ole kade työttömille, mutta hiukan se vituttaa elättää loisia.

Mieti sinä aivopieru että suomen valtio velkaantuu tällä hetkellä jo yli miljoona euroa tunnissa. Korkojen maksamiseen EKP:lle menee enemmän rahaa, kuin mitä tulee veronmaksajilta.

Me ostamme ulkomaisia tuotteita. Se ei ole meistä työttömistä kiinni että rahaa suolletaan paskaan. Ja sunkin rahas on pelkkää velkaa.

Että sikäli.

Turha uskotella leikkauksien olevan välttämättömiä ja et niillä muka yritettäis parantaa valtion talous.

Tavoitteena on sosiaaliturvan evääminen mahdollisimman monilta, siksi homma on niin omituista kuin se on. Toki asiaa pyörittävät byrokraatit tietävät ettei työpaikat lisäänny ihmisiä kyykyttämällä. Kaikkiin oikeisiin työpaikkailmoituksiin tulee jo nykyään satamäärin hakemuksia.

Mieti sinä aivopieru että suomen valtio velkaantuu tällä hetkellä jo yli miljoona euroa tunnissa. Korkojen maksamiseen EKP:lle menee enemmän rahaa, kuin mitä tulee veronmaksajilta.

Me ostamme ulkomaisia tuotteita. Se ei ole meistä työttömistä kiinni että rahaa suolletaan paskaan. Ja sunkin rahas on pelkkää velkaa.

Että sikäli.

Turha uskotella leikkauksien olevan välttämättömiä ja et niillä muka yritettäis parantaa valtion talous.

Joka vuosi uppoaa tuhansia miljoonia euroja loisten elättämiseen. Siinä sitä riittää miettimistä itse kullekin.

Nuo harjoittelut ovat kyllä jossain määrin hyväksikäyttöä. Joidenkin pitkäaikaistyöttömien kohdalla varmaan ihan hyvä systeemi, mutta aika paljon niitä käytetään väärin. Pätevä tyyppi saadaan melkein vuodeksi töihin ilman palkkaa, niin työnantajan ei tarvitse maksaa mitään. Sitten perään vain uusi harjoittelija. Tiedän parikin yritystä, joka palkkaa lähes koko uusia harjoittelijoita, jotka hoitavat hommat ilmaiseksi.

Ei se mitään jossain määrin oo vaan kokonaan hyväksi käyttöä. Niillä on tarkotus tehdä lisää työttömiä ja sitten ottaa ne töihin ilmaseksi harjoittelemaan. Espanjassa tehtiin just noin et tuli koko ajan potkuja ja sitten tilalle tuli työkkärin harjottelijat. Koulutuksiin on laitettu pitkä aika harjottelua ja sen harjottelun aikana ne sanoo et varmaan palkataan sut ja sut. Sitten kun se aika on ohi niin ei toivoakaan kenelläkään. Voin kertoo että ne teiän ihailemat prismat ja sokokset pyörittää koko juttua noin ja monet tekee samaa.

Näin päivästä. 1 miljoona työtöntä ja jokainen sa 600 euroo eiks se tee 600 miljoonaa euroa? sovitaan et jokainen saa tonnin lisätään vuokratuki ok. se tekee miljardin. Samalla eu maksaa 2 miljardia ja sieltä ei saa muutakuin typeriä sääntöjä?. Lisäksi oliko nyt käydyissä yhteiskuntasopimuksesa sellasta porkkanaa kun kerran huonoina aikoina työntekijän on joustettava tarjotaanko heille palkkiot kaikille sitten hyvänä aikana esim yhtiö tienaa 100 miljoonaa ja jakaa voittoa osakkeen omistajille on ennen sitä jaettava palkkiot työntekijöille esim puolet siitä mitä ollaan jakamassa. 1000 työntekijää siis saisi tuosta summasta 5 tonnia per nuppi extraa näin sen pitäisi mennä. lisäksi kaikkee muutakin taas mielessä. ensin palkitaan työtä tekevät ja sitten työtä tekemättömät osakkeen omistajat.

lisäks nyt vaan on niin että moni niistä "lusmuista" kärsii muista ongelmista turha laittaa heikompia mihkään loisen asemaan . lisäksi moni työtön tekee työtä josta ei makseta palkkaa :). Ainii arvatkaa miksi moni on "loinen" kun täytyy omistaa tietyn menttaliteetin et jaksaa päivästä toiseen pyllistää valtiolle et ne saa panna sua halvalla perseeseen ja viikingit sellasesta vittuuntuu ja odottaa aikaa jolloin o njärkeä hommissa

Näin päivästä. 1 miljoona työtöntä ja jokainen sa 600 euroo eiks se tee 600 miljoonaa euroa? sovitaan et jokainen saa tonnin lisätään vuokratuki ok. se tekee miljardin. Samalla eu maksaa 2 miljardia ja sieltä ei saa muutakuin typeriä sääntöjä?. Lisäksi oliko nyt käydyissä yhteiskuntasopimuksesa sellasta porkkanaa kun kerran huonoina aikoina työntekijän on joustettava tarjotaanko heille palkkiot kaikille sitten hyvänä aikana esim yhtiö tienaa 100 miljoonaa ja jakaa voittoa osakkeen omistajille on ennen sitä jaettava palkkiot työntekijöille esim puolet siitä mitä ollaan jakamassa. 1000 työntekijää siis saisi tuosta summasta 5 tonnia per nuppi extraa näin sen pitäisi mennä. lisäksi kaikkee muutakin taas mielessä. ensin palkitaan työtä tekevät ja sitten työtä tekemättömät osakkeen omistajat.

lisäks nyt vaan on niin että moni niistä "lusmuista" kärsii muista ongelmista turha laittaa heikompia mihkään loisen asemaan . lisäksi moni työtön tekee työtä josta ei makseta palkkaa :). Ainii arvatkaa miksi moni on "loinen" kun täytyy omistaa tietyn menttaliteetin et jaksaa päivästä toiseen pyllistää valtiolle et ne saa panna sua halvalla perseeseen ja viikingit sellasesta vittuuntuu ja odottaa aikaa jolloin o njärkeä hommissa

Mitä se sua kiinnostaa että saako työntekijät hyvinä aikoina bonuksia? Sä et niitä koskaan tule saamaan.

Mitä se sua kiinnostaa että saako työntekijät hyvinä aikoina bonuksia? Sä et niitä koskaan tule saamaan.
Kyllähän mua kiinnostaa tää yleinen hyvinvointi kaikilla itte on jo sekasin elämästä niin voin hyvin niin sitä mieltä kyl haluaa muillekkin. Se on oikein heille jos kerran joustavat kriisin aikana vai miksi ei olisi? Mä voin nano sekunnissa alkaaa tekeen ittelleni boonuksia mut uskon toisenlaiseen enemmän kuin rahan maailmaan jossa ei ole kuin kurjuutta monille hyvettä muutamille. siis tällä en tarkoita oikeesti niitä yrittäjiä jotka itse tekee enemmän sinne keppiä osakkeenomsitajille ja kataisen kaveri himasilla. Ironiaa tai ei pakko elää niinku sydän sanoo ni saa nukuttua yönsä hyvin ja mulle se nyt oli vitut rahasta josta ei ole mitää hyötyä ja joka rajoittaa kehittymistä. Pakko elää omaa unelmaansa. sen verran kottia että saa ruuat katto jnee ja matkat joskus sillon tällön ,aina mielessä se parempi paikka joka tästä pallosta voikin tulla.

No jaa, työttömän työ on käyttää ne 8 h päivässä työtä hakien, oliko tuo työtön sitten koko päivän työhaastatteluissa, vai miksei hän ehtinyt hakemusta lähettää? Ei työttömän päivät ole hänen omaa aikaansa, jonka voi käyttää miten haluaa. Jos omaa aikaa haluaa, niin sitten pitää ilmoittaa TE-toimistoon, ettei enää hae töitä, eikä tarvitse enää työttömyyskorvausta, koska nyt viettää päivät oman mielensä mukaan.

Tossa kommentissa haisee paitsi mistään mitään tietämättömyys myös helvetinmoinen kateus työttömän oletettua vapaa- aikaa kohtaan. Ikäänkuin se olisi lomaa tai jotenkin hauskaa.

Pitäiskö tietämättömälle kertoa, että vaikka hakisit sataa paikkaa päivässä niin se ei pelasta karenssilta. Omatoimisesti hankittu työ- tai opiskelupaikka on pelkästään haitaksi.
Tällä vuosituhannella tuskin kukaan on saanut TE- toimistosta töitä. Siis oikeaa työtä. Sitäkin enemmän ja kasvavassa määrin idioottikursseja, määräyksiä ja käskykirjeitä karenssin uhalla.
"Pitääksesi työttömyysturvasi sinun on mentävä hassujen paperihattujen taittelukurssille, joka alkaa tänään".

Tota toi on oikeesti.

Kukaan työtä vailla oleva ei kaipaa leikkifeikkikursseja, työn leikkimistä, tilastosiivouksia tai muutakaan pelleilyä. Mut harva pystyy pelleilystä kieltäytymäänkään, koska karenssi tarkoittaa monelle täydellistä tulottomuutta.

Tossa kommentissa haisee paitsi mistään mitään tietämättömyys myös helvetinmoinen kateus työttömän oletettua vapaa- aikaa kohtaan. Ikäänkuin se olisi lomaa tai jotenkin hauskaa.

Pitäiskö tietämättömälle kertoa, että vaikka hakisit sataa paikkaa päivässä niin se ei pelasta karenssilta. Omatoimisesti hankittu työ- tai opiskelupaikka on pelkästään haitaksi.
Tällä vuosituhannella tuskin kukaan on saanut TE- toimistosta töitä. Siis oikeaa työtä. Sitäkin enemmän ja kasvavassa määrin idioottikursseja, määräyksiä ja käskykirjeitä karenssin uhalla.
"Pitääksesi työttömyysturvasi sinun on mentävä hassujen paperihattujen taittelukurssille, joka alkaa tänään".

Tota toi on oikeesti.

Kukaan työtä vailla oleva ei kaipaa leikkifeikkikursseja, työn leikkimistä, tilastosiivouksia tai muutakaan pelleilyä. Mut harva pystyy pelleilystä kieltäytymäänkään, koska karenssi tarkoittaa monelle täydellistä tulottomuutta.
ainoo mikä hyöty tossa o nettä siellä voi olla samanhenkistä porukkaa joiden kanssa mukava rupatella päivät pitkät.
Joo joskus 10 vuotta sitten olin tollasella kurssilla kierriksessä. asiakas toi jotain ja piti mennä leikkaa rälläkällä palsiksi putkia. Noh sieltä tuli joku virkamies meuhkaamaan mulle että tarvisi olla tällänen paperi lappunen siihen vitun rälläkän käyttöö . Mä vaan katon sitä jätkää et eiiiii vittu mikä daiju se pitäis tehä niin että ihmiset vaan tekee niitä hommia ja antaa piut paut virkamiesten määräyksille normi järki käyttöön esim leikkaa rauhallisesti sillä rälläkällä ei ole kiire ja siinä se ei siinä mitään lappuja tarvita. niin ja katso mitä rälläkän takana on kun alat leikkaamaan onko siellä mahdollisesti jotain palavaa ja tämä kerrottava kaikille ei siitä pidä maksaa 200 euroa,

Aikoinaan juoduin kursille missä opetettiin rautalangasta vääntäen miten haetaan töitä. Se oli jotenkin nöyryyttävää, kuitenkin 15-vuotiaasta lähtien olen työtä tehnyt ja hakenut. Ymmärrän tuollaiset jos ei ole koskaan cv:tä kirjottanut tai työhaastattelussa edes käynyt, mutta miksi laittaa ihminen päiväksi istumaan kursille jossa kerrotaan itsestäänselvyyksiä?

Aikoinaan juoduin kursille missä opetettiin rautalangasta vääntäen miten haetaan töitä. Se oli jotenkin nöyryyttävää, kuitenkin 15-vuotiaasta lähtien olen työtä tehnyt ja hakenut. Ymmärrän tuollaiset jos ei ole koskaan cv:tä kirjottanut tai työhaastattelussa edes käynyt, mutta miksi laittaa ihminen päiväksi istumaan kursille jossa kerrotaan itsestäänselvyyksiä?
Toisaalta, jos haluaa tehdä hyvän hakemuksen ja Cv:n, niin siinä on opettelemista. Ainakin itselleni olisi kaikki vinkit tarpeen, jos työnhakuun joutuisin. Kyllähän sitä hakemuksen ja cv:n osaa rääpäistä, mutta jos osaisi tehdä sellaisen, jolla pääsee haastatteluun ja saa työpaikan, niin siinä joutuu tekemään aika tavalla aivotyötä.

Toisaalta, jos haluaa tehdä hyvän hakemuksen ja Cv:n, niin siinä on opettelemista. Ainakin itselleni olisi kaikki vinkit tarpeen, jos työnhakuun joutuisin. Kyllähän sitä hakemuksen ja cv:n osaa rääpäistä, mutta jos osaisi tehdä sellaisen, jolla pääsee haastatteluun ja saa työpaikan, niin siinä joutuu tekemään aika tavalla aivotyötä.

Sulla voi olla tarvetta, mutta mulla ei. Eli kannattais noihin kursseilla laittaa vaan niitä jotka sitä apua tarvitsee.

Yhteistyössä