Työttömänä vai puhelinmyyjänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtön

Vieras
Olen ollut jo puoli vuotta työttömänä, ja töitä ei vain löydy. Olen nuorena ollut puhelinmyyjänä ja ehkä aika kultaa muistot, mutta ei kai se niin kauheaa ollut? Menisitkö itse puhelinmyyjäksi jos muita töitä ei olisi?

Minä valitsin puhelinmyyjän enkä ole katunut! Kuukausiansiot on nykyään 3000-4000€ (brutto) ja tykkään puhua ihmisten kanssa. :) Minulle maksetaan puhumisesta. :D

Myin aiemmin nettisivuja, nykyään nettiliittymiä ja nettitikkuja.

Kannattaa ainakin kokeilla! Onhan sulla 4kk koeaika. :)

En menisi. Tulosta on tultava tai lentää ulos; koeajat eivät yleensä pidä paikkaansa ja työilmoituksissa kikkaillaan erilaisilla ilmaisuilla. Esim. pohjapalkka, takuupalkka jne. eivät suinkaan tarkoita palkkaa, jonka saat varmasti käteesi, ehei...niihin liittyy ehtoja myynnin suhteen, työntekijät pistetään jatkuvasti kisaamaan toisiaan vastaan ja esimies hyrisee tyytyväisenä lain harmaalla alueella liikkuville alaisilleen. Parhaat myyjät ovat usein taitavia manipuloimaan tai ammattimaisia huijareita; yksi tunnettu kikka on esim. opetella useampi eri paikkakunta ja sen murre, sitten vaan kysyy minnepäin puhelu yhdistyi ja eikun väittämään että juujuu, sieltä ollaan kotoisin, osta nyt "tutun kylän" pojalta...:/ Sanattomaksi veti tämä touhu aikoinaan.

Noissa töissä on sekin huono puoli, että tuet katkeavat ja tämän vuoksi voi joutua taloudelliseen ahdinkoon koska vuokra on maksettava ja suut ruokittava, vaikka palkkaa ei tulisi euroakaan.

4. Vieras, anna kun arvaan.. Olet Enialla? :D Eniten minua vaivasi työssä juuri se, että niin monet halveksuu sitä ja tuntui ettei minulla ole ihmisarvoa, siksi hävetti kertoa ihmisille työstäni. Mutta en tiedä.. toisaalta stressaa myös tämä työttömyys kun nyt taas mieheni halveksii minua.

Heh :D Jep, Enialla olen. :)

Minä taas olen ylpeä työstäni ja nauran ihmisille jotka katsovat monttu auki kun kuulevat ensin paljonko tienaan ja sitten mitä työtä teen. :D

Ei tällä alalla kaikki ole huijareita. Totta on että sekä huijarifirmoja että huijarimyyjiä löytyy enkä minä ainakaan arvosta tippaakaan moraalittomia myyjiä! Valitettavasti alan maine on huono, mutta toivottavasti tulee lisää rehellisiä firmoja ja rehellisiä myyjiä.

Ei sellainen tyrkyttäjä pakkomyyjä voi edes sanoa itseään myyjäksi. Ei se ole myyntityötä. Ostohalu ja ostopäätös täytyy lähteä asiakkaalta itseltään. Myyjä kertoo asiakkaalle mitä tämä tarvitsee ja asiakas ostaa sitä. :D

Voisin markkinoida puhelimitse ellen joutuisi valehtelemaan tuotteista, palveluksista tai alennuksista sanaakaan, myöskään toisen tuotteen tai yrittäjän haukkuminen ei sovi omaan suuhuni. Olin aikoinaan toimistopäällikkönä tuolla alalla, mutta yrittäjä oli huijari. Itse työhän on vaihtelevaa, välillä saat mukavia puheluja aikaan, välillä soitat ihmiselle joka on turhautunut ettei puhelinmarkkinointiestot toimi ja silloin vastaanotto voi olla aika tylykin.
Tyttäreni kokeili puhelinmyyntiä opiskelun ohelle, hän sai myyntiä aikaiseksi ja pääosin kivoja puheluja, hän vain lopetti koska omatunto ei sallinut hänen valehdella puhua spiikkiä jossa sanottiin ettei tarvitse tilata mitään, mutta seuraavissa kappaleissa sitten jo sitoutettiin asiakasta tilaamaan tuote. Oikeasti olen ylpeä tyttärestäni, että hänenkin arvomaailmansa perustuu rehellisyyteen ja ahkeruuteen :)

Meidän firmassa on kiellettyä haukkua kilpailijoita ja antaa katteettomia lupauksia. Kaikenlainen vilppi on kiellettyä. Ja tietyille ihmisille ei saa myydä. Esim. tietyn ikäisille ja sellaisille jotka eivät ymmärrä mitä ovat ostamassa.

Yhteistyössä