Työttömät lusmut hei: eikö teille kelpaa edes dösäkuskin työ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä bussinratin taakse :/ Hyvä kun henkilöautolla osaan ajaan ilman vahinkoja. Ahtaita parkkipaikkoja välttelen parhaani mukaan. Onneks asun kaupungin keskustassa niin ei autoa usein tarvi ajaa.

en ole työtön, olen paljon parjattu siivoaja ilman alan koulutusta, tämä työtön lusmu otti heti sen mitä tarjottiin, kohta olen taas työtön lusmu, koska määräaikainen sopimukseni päättyy, meinaan tälläkin kertaa ottaa lähes minkä työn vain vastaan, mutta linja-autolla en lähde ajamaan.

minusta on niin väärin, että työttömän ihmisen pitäisi ottaa ihan mitä tahansa työtä vastaan, missä on ihmisarvo? ei se työssäoleva ihminenkään mukisematta suostuisi työnkuvan täydelliseen muutokseen tai työpisteen siirtoon johonkin sadan kilometrin päähän.

en ole työtön, olen paljon parjattu siivoaja ilman alan koulutusta, tämä työtön lusmu otti heti sen mitä tarjottiin, kohta olen taas työtön lusmu, koska määräaikainen sopimukseni päättyy, meinaan tälläkin kertaa ottaa lähes minkä työn vain vastaan, mutta linja-autolla en lähde ajamaan.

minusta on niin väärin, että työttömän ihmisen pitäisi ottaa ihan mitä tahansa työtä vastaan, missä on ihmisarvo? ei se työssäoleva ihminenkään mukisematta suostuisi työnkuvan täydelliseen muutokseen tai työpisteen siirtoon johonkin sadan kilometrin päähän.

Miksi veronmaksajien pitäsi kustantaa sinun työttömänä luuserointi?

[QUOTE="vieras";22368344]Muistan sinun kehuneen eräässä ketjussa muutama viikko sitten omia ajotaitojasi ja haukkuneen muita. Nytkö on toinen ääni kellossa?[/QUOTE]

Pikkuinen kopperomme on aivan eri asia, kuin linja-auto. Ja en kehunut, kunhan kerroin mielipiteeni siitä kuka on liikenteessä idiootti ja kuka ei.

Ehkä työtä jota pystyy tekemään, mitä vain, vähäksi aikaa? Mutta ei mistä vain eikä millaisen matkan päästä tahansa. Eihän se pois potkitun tehdastyöläisen vika ole jos firma muuttaa Kiinaan, tai ole työntekijän vika jos taloudessa menee huonosti.

[QUOTE="vieras";22368360]Miksi veronmaksajien pitäsi kustantaa sinun työttömänä luuserointi?[/QUOTE]

tällä hetkellä ei tarvitsekkaan, minkäs takia minä niitä veroja sitten maksan?
olen 26vuotisen elämäni aikana ollut 4,5kk työttömänä, muutoin ollut työelämässä, jotenka enköhän minä ole ne verorahoillani muutamaan otteeseen jo kustantanut, että voin hyvällä omallatunnolla nostaa sen työttömyysturvani...tosin liitoltahan ne rahani saan, eli itseppä olen niitä maksellut monet vuodet, juuri tälläisten tlanteiden varalle :)

tällä hetkellä ei tarvitsekkaan, minkäs takia minä niitä veroja sitten maksan?
olen 26vuotisen elämäni aikana ollut 4,5kk työttömänä, muutoin ollut työelämässä, jotenka enköhän minä ole ne verorahoillani muutamaan otteeseen jo kustantanut, että voin hyvällä omallatunnolla nostaa sen työttömyysturvani...tosin liitoltahan ne rahani saan, eli itseppä olen niitä maksellut monet vuodet, juuri tälläisten tlanteiden varalle :)

Sinun osuus Liiton rahoista on pari prossaa ja loput kustantaa veronmaksaja.

Jos suhteuttaa työttömänä olemisesi työrasi pituuteen, niin olet luuseri, useimmat eivät ole 40 vuoden työuran aikana kuukauttakaan työttömänä.

[QUOTE="vieras";22368414]Sinun osuus Liiton rahoista on pari prossaa ja loput kustantaa veronmaksaja.

Jos suhteuttaa työttömänä olemisesi työrasi pituuteen, niin olet luuseri, useimmat eivät ole 40 vuoden työuran aikana kuukauttakaan työttömänä.[/QUOTE]

no olen sitten luuseri :)

Ehkä työtä jota pystyy tekemään, mitä vain, vähäksi aikaa? Mutta ei mistä vain eikä millaisen matkan päästä tahansa. Eihän se pois potkitun tehdastyöläisen vika ole jos firma muuttaa Kiinaan, tai ole työntekijän vika jos taloudessa menee huonosti.

Kun tehtaan duunarit tolkuttomilla palkoillansa ajavat tehtaat Kiinaan niin kenen vika se sitten on ellei ahneen duunarin?

Kun tehtaan duunarit tolkuttomilla palkoillansa ajavat tehtaat Kiinaan niin kenen vika se sitten on ellei ahneen duunarin?

jos duunari mahdollistaa työllänsä sen tehtaan menestykseen, niin eikö työnantaja ole silloin ahne, voittoa tulee enemmän ja enemmän, mutta työntekijätkö ei siitä hyötyisi mitenkään?
jos työ on tuottavaa, pitää sen näkyä tekijän palkkapussissakin.

[QUOTE="vieras";22368450]Ihan samalla tavalla sitä dösää ajetaan kuin henkilöautoa vaikka mitoissa on hiukan eroa.

Juu, sinä tosiaan kerroit miten hyvä kuski sinä olet ja miten paskoja muut ovat.[/QUOTE]

Minä otan muut huomioon, anteeksi siitä ;)

On ihan eri asia ajaa isoa autoa ammatikseen, pitkiä työvuoroja. Vaikka osaan tehdä ruokaa, en silti olisi hyvä kokki. Osaan kattaa pöydän mutta voisin olla aika surkea tarjoilija jne.

Ei se ihan niinkään aina mene. Joku tekee voittoa miljoonia ja silti lopettaa tehtaan "kannattamattomana". Duunari ei aina ole syypää kaikkeen vaikka toiset niin kovasti tahtoisivatkin uskoa.

Suomalaisen duunarin yhden työtunnin kustannuksilla duunari Kiinassa tekee kuukauden 12-tuntisia päiviä.

Ja sitten se sama suomalainen duunari ostaa sitä halpaa kiinalaista tavaraa kaupasta ja ihmettelee kuinka työt katoavat Kiinaan...

niitä töitä on kuskeille vaan pääkaupunkiseudulla, eikä siellä ole perheelle asuntoja, siksi mieluummin olen työttömän kuskin vaimo täällä omakotitalossa, kuin asun 6 lapsen kanssa kerrostalo kaksiossa.

[QUOTE="vieras";22368553]Eli sä et sittenkään osaa ajaa autoa vaikka olet sillä niin kovin kehunut.=)[/QUOTE]

Voi ääliö teitä taas. No sovitaan niin että en aja ja että en jos joskus työttömänä olen, istu bussinkaan rattiin =)

[QUOTE="rrr";22368556]niitä töitä on kuskeille vaan pääkaupunkiseudulla, eikä siellä ole perheelle asuntoja, siksi mieluummin olen työttömän kuskin vaimo täällä omakotitalossa, kuin asun 6 lapsen kanssa kerrostalo kaksiossa.[/QUOTE]

Luuseri!!!

[QUOTE="vieras";22368538]Suomalaisen duunarin yhden työtunnin kustannuksilla duunari Kiinassa tekee kuukauden 12-tuntisia päiviä.

Ja sitten se sama suomalainen duunari ostaa sitä halpaa kiinalaista tavaraa kaupasta ja ihmettelee kuinka työt katoavat Kiinaan...[/QUOTE]

Ei yritetä yhtään miettiä mitään syitä mihinkään, syytellään vaan suomalaista tästä(kin). Typerää porukkaa täällä.

[QUOTE="vieras";22368604]Miten sulla sujuis asuntolainan maksaminen kiinalaisen duunarin kk-palkalla?[/QUOTE]

Kiinassa vai Suomessa?

Totta kai täällä asuntolaina voi olla aivan älytön, mutta täällä eläminen on muutenkin kallista. Sähkö ja lämmitys maksaa, samoin vesi ja ruoka. Bensakaan ei ole ilmaista ja kai sitä jollain pitää päästä töihinkin? Onko se vaikka sitten pelkästään duunareiden vika niin sitä voi itse kukin miettiä. Että miten tähän on tultu ja miksi Suomessa ei tyydytä alle minimipalkan.

Yhteistyössä