Työttömyydestä ja työllistymisestä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

----

Vieras
Eli minulla laitoshuoltajan koulutus. Välillä on ollut työttömyyttä, mutta töitäkin on tosiaan ollut pidempiäkin jaksoja.

Nyt on alkanut ottaa aivoon miehen käytös. Eli mies ymmärtää sen, että töitä ei aina ole ollut eikä ole koskaan valittanut asiasta. Mutta mutta.. kun olen katsonut mollin sivuilta avoimia työpaikkoja lähikunnista. Ja mies tasan tarkkaan tietää minkä alan koulutus mulla on. Niin hän ehdottaa mulle että hae tuota ja tuota työtä, koska kyllä työtä haluavalle paikka tulee vaikka ei ole alan koulutusta. Joo en minä työtä pelkää, mutta miten saada miehen kalloon painettua seuraava asia:
-minulla ei ole merkonomin tutkintoa, eikä sitä vähintään 5 vuoden kokemusta kaupalliselta/toimistotöistä. Joita vaaditaan johonkin vakuutusyhtiön vakuutusneuvojan työhön. Tai pankkivirkailijan työhön
-tai että ei minun koulutuksella haeta ravintola kokin paikkaa, jossa vaaditaan alan koulutus ja muutaman vuoden työkokemus.

Olen toki hakenut muihinkin töihin kuin siivousalan työhön. Mutta paikka nyt ei ole auennut eikä haastatteluun pyydetty, eikä mitään ilmoituksia.
 
[QUOTE="vieras";25474091]Oletko sinä tyytyväinen koulutukseesi? Suna miettisin omaehtoista kouluttautumista, saa saman työkkärirahan ja kulukorvaukset päälle kahdeksi vuodeksi.[/QUOTE]

Siis olen joo ihan omaan koulutukseeni tyytyväinen. Ja tykkään tätä oman alan töitä tehdä. Mutta mies sanoo että vaikka sulla ei olekkaan koulutusta esim. tuohon ravintola alalle tai toimistotyöhön, niin aina kannattaa hakea koska kyllä työpaikalla opetetaan.
 
[QUOTE="aloittaja";25474102]Siis olen joo ihan omaan koulutukseeni tyytyväinen. Ja tykkään tätä oman alan töitä tehdä. Mutta mies sanoo että vaikka sulla ei olekkaan koulutusta esim. tuohon ravintola alalle tai toimistotyöhön, niin aina kannattaa hakea koska kyllä työpaikalla opetetaan.[/QUOTE]

Voihan siinä niinkin käydä, jos ei ole koulutettuja hakijoita, ei se mitään ota ellei annakaan. Pyytävät haastatteluun jos katsovat että olet muuten hyvä, ei se koulutus hyvää kokkia tee.
 

Yhteistyössä