Työvoimaa ulkomailta Suomeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "emmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"emmi"

Vieras
ihan ilman henkseleiden paukutusta ihmettelen vaan tätä tämän päivän otsikkoa. Kun on huoli omankin jälkikasvun työllistymisetä, että riittääkö heille töitä, että miten voi olla että ulkomailta pitää haalia työvomaa. Toki se pitää mahdollistaa, että saavat hakea paikkaa ja muuttaa Suomeen työpaikan saatuaan. Mutta silti, minulla on se kuva, ettei täällä olisi nykyisillekään asukkaille tarpeeksi työtä?

Jos he aikovat matalalla palkalla työllistää nämä henkilöt, niin kylä se tulee kalliiksi yhteiskunnalle, kun tarvitaan vielä sosiaaliapu ja kaikki Kelan tuet päälle.

EVA: Maahanmuutto kaksinkertaistettava | Yle Uutiset | yle.fi

Johtuu juuri siitä että suomalainen ei voi tehdä "huonompia" töitä. Ei edes siksi aikaa kun etsii koulutusta vastaavaa. Ollaan mieluummin työttömänä sitten. Oma mies siivosi 4 vuotta kunnes sai omaa työtä. Nyt palkka onkin 5x isompi . Sanoi vain että mieluummin edes sitä kuin makaisi kotona tukien varassa.

• Tykkää
Reactions: Coeur de Glace
Siinä on se palkka kysynys, kun suomalainen huomaa, että saa jopa enemmän, kun ei mene siivoilemaan. Ja on se kieltämättä itselläkin asenne, jos työntekijälle ei kunnon palkkaa maksa työstä, niin tehköön sitten itse.

Minulle ei tule muuta tuosta mieleen, kuin että työnantaja yrittää hyötyä Suomen tukijärjestelmästä ja ottaa töihin halvimmalla tulevan. Ja onko sen sitten väliä maksetaanko se tuki työttömälle suoraan vai välillisesti työnantajaa hyödyttäen. Varsinkin jos työ on jotain juuri siivousta, joka ei tätä maata rikastuta, eri jos se olisi jotain myyntityötä ja vientiin menevää.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
[QUOTE="emmi";30623473]ihan ilman henkseleiden paukutusta ihmettelen vaan tätä tämän päivän otsikkoa. Kun on huoli omankin jälkikasvun työllistymisetä, että riittääkö heille töitä, että miten voi olla että ulkomailta pitää haalia työvomaa. Toki se pitää mahdollistaa, että saavat hakea paikkaa ja muuttaa Suomeen työpaikan saatuaan. Mutta silti, minulla on se kuva, ettei täällä olisi nykyisillekään asukkaille tarpeeksi työtä?

Jos he aikovat matalalla palkalla työllistää nämä henkilöt, niin kylä se tulee kalliiksi yhteiskunnalle, kun tarvitaan vielä sosiaaliapu ja kaikki Kelan tuet päälle.

EVA: Maahanmuutto kaksinkertaistettava | Yle Uutiset | yle.fi[/QUOTE]

Työssäoloajan pidentäminen (aiemmin töihin ja myöhemmin eläkkeelle) ja viikko työtuntimäärän pidentäminen tuo Suomeen töitä. Edellä kirjoitettu ajatus tuntuu olevan eräällä päättäjä tasolla tavoitteena - Minä en siihen usko! täysin hullunkurista.

Jotkut tahtoo kahden kerroksen työmarkkinat ja siihen päälle välityömarkkinat.

Ideana tossa on "palkat valtion maksettavaksi".

Milloin tarjolla on duuni missä on asialliset työehdot ja asiaan kuuluva palkkaus, niin ei luulis hakijoiden puutteesta kärsivän.

Meillä tämä eläköitymiseen liittyvä "työvoimapula" hoidetaan niin, että kahden henkilön tehtävät yhdistetään... ta-daa ei ole uusien henkilöiden tarvetta. Yt-neuvotteluiden jälkeen ihmisiä irtisanotaan vanhimmasta päästä 58 v. Pääsee jo eläkeputkeen... vaikea ymmärtää missä todellisuudessa nämä lisää ihmisiä maahan tuovat elävät.

niimpä, viherpunikit vastustaa työperäistä ja kannattaa työperätöntä maahanmuuttoa

en käsitä mikä järki siinä on

Työperättömällä maahanmuutolla voi tehdä rahaa ja hyysärivirkamiesten odotetaan äänestävän viherpunikkeja kuten myös mamujen sitten aikanaan kun pääsevät äänestämään. Jos vaikka viherpunikkien kiero ajatusmaailma olisi tässä?

Jännä sinäänsä että pitäisi muka tuplata mamujen määrä, kun suomessa asuvista maahanmuuttajista alle puolet käy töissä. Eli kyllä ne enemmän on menoerä suomelle..