Typerää ruikutustako? (olut)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emiilia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Emiilia

Aktiivinen jäsen
13.08.2005
2 687
0
36
Ei mua aikaisemmin ole häirinnyt että mies juo olutta, mutta nyt on ruvennu nyppii.

Noin kk sitten sanoin etten tykkää ku JOKA ilta, jos on kotona eikä mene yöksi töihin, ottaa 1-2 olutta ja varsinkin kun pullot jätetään tiskipöydälle/keittiöön lojumaan. No mies siivos pullot pois.

Nyt vaan kuitenkin edelleen jatkaa sitä joka iltaista naukkailua. Mä sanoin hänelle siitä tossa tiistai illalla, että taas juot olutta ja sanoin että voit sitten nukkua ala-kerrassa, ku mä en halua nukkua oluelta haisevan miehen vieressä joka yö. Mies ei edes sanonut mitään puolustuksesi. Ei mitään selitystä miksi juo niitä oluita. :/

Meillä on nyt sitten mykkäkoulua. Olis se voinut edes jotain syyksi sanoa tai jotain, mutta ei. Joi olutta ja meni ala-kertaa nukkumaan, ikä edes sanonut vastaan. Olut siis tärkeämpi kuin minä, niinkö? :|

Jos mies on siitä oluessa olevasta alkoholista riippuvainen, niin se voi tuollakin kyttömäärällä jo heijastua miehen käytökseen.
Hän kertakaikkiaan tarvitsee sen oluen, jotta olo olisi normaali. Siitä ei tule hyvä olo, ei tuolla määrällä edes huppelia pahemmin, mutta ilman sitä tulee ärtymys ja pahaolo.
Mä ymmärrän, että se voi ärsyttää sinua, koska olet oppinut -vaikka et sitä tiedostaisi- liittämän tietyt miehen v*ttumaisuudet, jotka johtuu olen puutteesta sillä hetkellä, siihen olueen.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
no kuka mistäkin tykkää, mä en viittisi vaivautaua edes juomaan yhtä tai kahta ...

en mäkään :D

ja ap, onks se ongelma siinä et se on olutta ja mies haisee, vai miten? Jos se jois mielummin vaikka vissyä, se ei ainakaan haisis ja lihottais :)

Niin siis eihän hän humalaa hae, joten kaippa pitäis olla tyytäväinen. Mutta siis joka ilta, sitten aamulla buranaa ku pääkipee. Ja mä en tykkää oluen hajusta. Kuvottaa. Ja jotenkin jos juo sen kaks illalla niin vähän pelkään että unissa kääntyy vauvan päälle.

En mä tiiä. Tuntuu vaan että oma väsymys ja turhautuminen saa kaikki asiat tuntumaan suuremmilta kuin ne ovat. Eli turhasta taidan kiukuta....

Mutta tuo määrä ei oo kyllä paha!Ja tuskin mitään humalahakuisuutta...mutta jostain syystähän se tarvii ne 2olutta...mutta itse en lähtis millekkään mäkätys linjalle...eikä ainakaan muualle nukkumaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja shedevil:
Mutta tuo määrä ei oo kyllä paha!Ja tuskin mitään humalahakuisuutta...mutta jostain syystähän se tarvii ne 2olutta...mutta itse en lähtis millekkään mäkätys linjalle...eikä ainakaan muualle nukkumaan!!

En oo mäkättänyt. Kerran kk sitten sanoin asiasta nyt nyt ti sanoin taasen. Mun mielestä se ei viel ole mäkätystä. Miksi se tarvitsee sen 2 olutta? Olis sitten edes mokoma puolustanu itteensä, mutta ei. Meni vaan nukkuu alas.

Mä en halua nukkua oluelta heisevan miehen vieressä niin miksi se on sitten paha jos ajan miehen nukkuu alakertaan hänen kakkossänkyyn jossa nukkuu yövuorojenkin jälkeen?

Myönnän että olen pikkasen herkkä jatkuvan oluen juonnin suhteen. Ex mies oli kaappi juoppo, joka alkoi muutamalla oluella.

JOs määrä pysyy tuossa, eikä kasva vuosien myötä, niin mun mielestäni kyse on silloin vain puolisin halusta hallita sitä joka ne pari olutta kippaa. Jos taas määrät kasvaa ajan kanssa niin sitten on kyse jo ongelmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Niin siis eihän hän humalaa hae, joten kaippa pitäis olla tyytäväinen. Mutta siis joka ilta, sitten aamulla buranaa ku pääkipee. Ja mä en tykkää oluen hajusta. Kuvottaa. Ja jotenkin jos juo sen kaks illalla niin vähän pelkään että unissa kääntyy vauvan päälle.

En mä tiiä. Tuntuu vaan että oma väsymys ja turhautuminen saa kaikki asiat tuntumaan suuremmilta kuin ne ovat. Eli turhasta taidan kiukuta....

Mä en ikinä päästäis vauvan kanssa samaan sänkyyn jos on juonu, vaikka edes sen yhden oluen.

ystäväni miehen alkoholismi alkoi juuri tuolla jokailtaisella oluella... :( Ymmärrän ap:ta saattaa olla teidän tilanteessa nipotusta ja vain halua kontroloida miestäsi (eli sinua ei suututa olut vaan se, ettei "tottele" sinua), tai sitten voi olla merkki vakavemmasta ongelmasta (eli sinua pelottaa mahdollinen ongelma ja pelko muuttaa muotoaan suuttumukseksi).

LisaMarie kommentoi fiksusti, sillä meillä miehen olutpullon näkeminen laukasee, mussa saman tien ahdistuksen, kun pelkään ettei se jää yhteen ja siitä sitten taas se lumivyöry -efekti lähtee liikkeelle. :(

En oo mäkättänyt. Kerran kk sitten sanoin asiasta nyt nyt ti sanoin taasen. Mun mielestä se ei viel ole mäkätystä. Miksi se tarvitsee sen 2 olutta? Olis sitten edes mokoma puolustanu itteensä, mutta ei. Meni vaan nukkuu alas.

Mä en halua nukkua oluelta heisevan miehen vieressä niin miksi se on sitten paha jos ajan miehen nukkuu alakertaan hänen kakkossänkyyn jossa nukkuu yövuorojenkin jälkeen?

Myönnän että olen pikkasen herkkä jatkuvan oluen juonnin suhteen. Ex mies oli kaappi juoppo, joka alkoi muutamalla oluella.

Kyllä mä ymmärsin sun pointin!Ootko sä kysynyt siltä miksi se juo?Ja kertonut että sulla pelottaa että jos se lipsahtaakin useamman oluen puolelle?

Ei mua aikaisemmin ole häirinnyt että mies juo olutta, mutta nyt on ruvennu nyppii.

Taitaa jotain muutakin nyppiä, pelkästään tästä oluen juonnista on tuskin mitään käytönnön haittaa? Säännöllinen Buranan käyttö on haitallisempi miehen elimistölle.. jos olet huolissasi miehen terveydestä voisit ehdottaa päivän tai parin viikossa ilman sekä olutta että Buranaa. Asiasta ei tarvitse muistuttaa, vaan ehdotat tätä kerran.

Naisen on tunnetusti vaikeata sietää tyytyväistä miestä..

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
JOs määrä pysyy tuossa, eikä kasva vuosien myötä, niin mun mielestäni kyse on silloin vain puolisin halusta hallita sitä joka ne pari olutta kippaa. Jos taas määrät kasvaa ajan kanssa niin sitten on kyse jo ongelmasta.

Mutta jos se toinen ei voi puolison mieliksi ikinä jättää iltaa väliin, niin siloin se olut hallitsee puolisoa. Jospa kyse onkin siitä, että ne 2 olutta on perheen pomo. Tuokin määrä voi jo hallita ja jos kyse on siitä, että ei voi olla ilman nitä, tulee paha olla ja ärtymys ja ahdistus jos ei saa niitä, määrät jossain vaiheessa kasvaa. Ehkä vasta 10 vuoden pästä, mutta ahkä jo parin kuukauden päästä. Ehkä pikkuhiljaa, ehkä ne 2 olutta vaihtuu kerralla pulloon kirkasta.
Siksi mä kyllä ymmärrän, että haluaa tietä miksi ne 2 olutta on pakko saada ja onko ne todella pakko saada.

Tietääkö nykyinen mies tän?
Et sä turhasta valita. Pelkäät vaan pahinta, eikö vain? Eikä ihmekkään jos sen on kerran nähny niin helpommin ettii merkkejä siitä käytöksestä, oli siihen sitten syytä tai ei. Yrittäisit jutella miehen kanssa sillon kun ei ole "olut-aika" ja kertoa mille se susta tuntuu ja pyyttää selittämän miks se on niin tärkeetä.

Jos ne 1-2 olutta rauhoittaa sen verran mukavasti, että saa hyvin unen päästä kiinni? Missään tapauksessa ei voi puhua mistään humalatilasta, eikä varsinkaan kännistä. Ehkä oikea termi on "kevyt hutikka".

Tuskin haluaa puolustella käytöstään. Jos ymmärsin tilanteenne oikein, niin puolustautuminen olisi todennäköisesti vain riitaan provosoimista. Kun kerran tästäkin olette jo mykkäkoulun aikaan saneet....

Exäni povasi minusta alkoholistia toista vuosikymmentä, vaikka alkoholin käyttöni ei missään vaiheessa ollut lähelläkään suurkulutusta. Vieläkään minusta ei ole tullut alkoholistia, vaikka edelleen kyllä alkoholia nautin. Jos sinun exäsi on ollut kaappijuoppo, niin ei mikään ihme, että olet herkällään nyksän juomisesta. Mutta se ei ole nyksäsi vika!

En oo nyt kysynyt miksi juo. Mua vaan niin ärsytti ku ei edes sanonut ihan itse syytä/puolustanut itteensä. En mä tiiä.
Voi olla että juo rentoutuakseen ja jotta saa nukuttua paremmin, mutta sen vois sit sanoo. Mies tietää että en tykkää oluesta tai sen hajusta. Meis myös tietää millainen ex mulla oli.

Mä vaan taidan suurentaa ongelmaa päässäni. :ashamed:

Okei. Tuossahan se ongelman ydin taisikin viimeisessä lauseessa tulla. Kuten täällä on muutkin sanonut, juttele miehesi kanssa ja kerro avoimesti (syyllistämättä!) pelostasi. Sitten toivottavasti teette kompromissin jota kummatkin noudattavat (esim. vain yksi pullo, tai siirtyy pilsneriin, tai ottaa ne pari pulloa vain joka toinen ilta). Tällöin kunnioitatte kummatkin toistenne toiveita ja otatte toisen huomioon. Tämä siis olisi toivetilanne ja miehesi (sekä sinun) pitäisi kummankin pystyä kompromissiin tai sitten teillä taitaa olla ikävä kyllä isompi ongelma tulollaan...

Entäs jos se no vaan totuttu tapa rentoutua?

Joku syö suklaata, joku juo teetä, joku katsoo iltakympin uutiset, joku lukee vähän kirjaa, joku tekee käsitöitä.

Tietty tapa illalla, harmiton rutiini päivän päätteeksi, jonka avulla voi rentoutua.

Mä lössähdän illalla sohvalle hetkeksi katsomaan telsua, vaikkei sieltä mitään oikein tuliskaan. Se on semmonen "päivä pulkassa"-rituaali, joka auttaa rauhoittumaan.

Yksi olut normaalikokoiselle miehelle ei ole mitään alkoholin vuoksi tapahtuvaa. Kyllähän olutta voi juoda ihan vaan maunkin vuoksi, ja jos yhden pullon juo niin se ei ole sen ihmeempää kun lasi viiniä ruokajuomana.

Tältäkin palstalta löytyy naisia jotka yrittävät raskautua juomalla lasin viiniä "rentoutumiseen". Kun viinin tilalle muuttaa oluen, se onkin jo kännäämistä eikä "lasillisen nauttimista rentoutumiseen".

En oo nyt kysynyt miksi juo. Mua vaan niin ärsytti ku ei edes sanonut ihan itse syytä/puolustanut itteensä. En mä tiiä.
Voi olla että juo rentoutuakseen ja jotta saa nukuttua paremmin, mutta sen vois sit sanoo. Mies tietää että en tykkää oluesta tai sen hajusta. Meis myös tietää millainen ex mulla oli.

Mä vaan taidan suurentaa ongelmaa päässäni. :ashamed:

Minusta sun kannattaisi kuunnella tuon nimimerkki Isän sanoja, viksu mies ;)

Ei se puolustautuminen auta mitään, kun se johtaa vaan riitaan. Kannattaa muistaa että vain omaa käytöstään voi muuttaa ei toisen.

Vanhemmat lapset on saatu unille/sänkyyn kuuluu keittiöstä jääkaapian aukaisu ja naps, ku tölkki aukee.
Tai tulee töistä kotiin. Antaa suukon, kävelee keittiöön ja ottaa kaapista taas oluen.

Mä olen siis aloittanut mykkäkoulun miehelle ja eilen erittäin aikuismaisesti vaan tiuskin miehelle, ku aamulla taa haki sen burana 600 naamaan. :ashamed:

Yhteistyössä