Typerää ruikutustako? (olut)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emiilia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Vanhemmat lapset on saatu unille/sänkyyn kuuluu keittiöstä jääkaapian aukaisu ja naps, ku tölkki aukee.
Tai tulee töistä kotiin. Antaa suukon, kävelee keittiöön ja ottaa kaapista taas oluen.

Mä olen siis aloittanut mykkäkoulun miehelle ja eilen erittäin aikuismaisesti vaan tiuskin miehelle, ku aamulla taa haki sen burana 600 naamaan. :ashamed:

Mihin se sen buranan tarvii?Onko sillä jotain kovempia kipuja?Siis pää kipuunko?Joka aamu?Hups monta kysymystä kerralla!! :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
JOs määrä pysyy tuossa, eikä kasva vuosien myötä, niin mun mielestäni kyse on silloin vain puolisin halusta hallita sitä joka ne pari olutta kippaa. Jos taas määrät kasvaa ajan kanssa niin sitten on kyse jo ongelmasta.

Mutta jos se toinen ei voi puolison mieliksi ikinä jättää iltaa väliin, niin siloin se olut hallitsee puolisoa. Jospa kyse onkin siitä, että ne 2 olutta on perheen pomo. Tuokin määrä voi jo hallita ja jos kyse on siitä, että ei voi olla ilman nitä, tulee paha olla ja ärtymys ja ahdistus jos ei saa niitä, määrät jossain vaiheessa kasvaa. Ehkä vasta 10 vuoden pästä, mutta ahkä jo parin kuukauden päästä. Ehkä pikkuhiljaa, ehkä ne 2 olutta vaihtuu kerralla pulloon kirkasta.
Siksi mä kyllä ymmärrän, että haluaa tietä miksi ne 2 olutta on pakko saada ja onko ne todella pakko saada.

Nimenomaan kyse on siitä onko pakko, vai onko se vapaaehtoista. Myös niin että jos toinen jatkuvsti asiasta vänkää, niin usein sitä tekee juuri päinvastoin. Keskustellahan siitä pitäisi avoimesti jos siihen on eväitä.

Jos on totuttu tapa niin miksi semmoinen nyt yks kaks tuli? Kesästä tuo tuollainen on päälle jäänyt. Nippii vaan kaikki. No kaippa se tästä jossain vaiheessa. Pitää vaan jutelle ukon kanssa ja kysyä ja vaatia vastaus. Kyllä mä pystyn hyväksymään asian jos reilusti sanoo syyn. Nyt vaan tuntuu siltä että ärsyttääkseen juo, jos ei syytä sano.

Niinhän se on että vain puhumalla se selviää, muuten se on vaan luuloja puolin ja toisin. Se buranan syönti ei välttämättä liity mitenkään siihen oluen juontiin muuten. Sekin voi olla vaan tapa. Ja pitkään jatkuessaan voi jopa itsessään aiheuttaa päänsärkyä. Eli siitä olisi hyvä käydä lääkärissä myös.

Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
No juu.. Minäkin olen sitä mieltä et saisitte olla tyytyväisiä jos tässä on suurin ongelmanne parisuhteessa.

Täällä oli jo aiemmin tän tyylinen kommentti. Mä vaan jaksan ihmetellä miks pitäisi olla tyytyväinen tilanteeseen mikä ei tunnu hyvälle? Siksikö että joillakin toisilla on huonompi parisuhde?

Edelleen en ole jatkuvast vängännyt. Kerran aikaisemmin kuukausi sitten sanoin ja huomautin asiasta.

Sillä on välillä hartijat jumissa ja sen takii pää kipeä, kait. Ku se ei puhu tai sano vaikka kysyy. Mä oon sanonu että jatkuva buranan syönti ei oo tervettä, mutta silti puputtaa sitä. Olen sanonu että menee lääkäriin tai fysioterapeutille, mutta ei.

Sillä on välillä hartijat jumissa ja sen takii pää kipeä, kait. Ku se ei puhu tai sano vaikka kysyy. Mä oon sanonu että jatkuva buranan syönti ei oo tervettä, mutta silti puputtaa sitä. Olen sanonu että menee lääkäriin tai fysioterapeutille, mutta ei.

Jospa työpäivän jälkeen hieroisit hänen hartioitaan?

Tätä ku kirjoittaa niin pikku hiljaa tajuan että typerä tässä olen minä. :ashamed:
Onhan se tyhmää ruikuttaa parista oluesta. Humalaan juo ehkä kerran kaks vuodessa. Mutta ajatus siitä että se olut on rentoutumis konsti ja ilman sitä ei uni tuu tuntuu pahalta. Silloin kaikki ei oo kunnossa jos oluen tarvitsee unilääkkeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

Jospa työpäivän jälkeen hieroisit hänen hartioitaan?

Arvaa kuinka monta kertaa olen tarjoutunut, mutta ei kelpaa. Taidan olla surkea hieroja. Olen myös ehdottanut kaurapussia, mobilaattia, termalevyjä, kylmägeeliä... Ei niin niin ei.

No juu.. Minäkin olen sitä mieltä et saisitte olla tyytyväisiä jos tässä on suurin ongelmanne parisuhteessa.

Voi jos olisikin ainut ongelma. :/

Eli teillä on muutakin ja ehkä sun ja miehen molempien paha olo purkaantuu tuohon pariin olueen. Eri tavoilla vain. JUTELKAA :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Kannaatako sitä juoda edes sitä 1-2 pulloa, jos sen vuoksi tarvii ottaa Burana 600mg? :o :|

Miehellä pari olutta ei aiheuta päänsärkyä seuraavana aamuna. Olut toimii rentouttavana pääsärky- ja kipulääkkeena siinä missä Burana, ja tässä tapauksessa niitä otetaan todennäköisesti lieventämään samaa oiretta. Olut illalla on terveellisempi vaihtoehto kuin Burana kahdesti päivässä.

Voi jos olisikin ainut ongelma. :/

Eli teillä on muutakin ja ehkä sun ja miehen molempien paha olo purkaantuu tuohon pariin olueen. Eri tavoilla vain. JUTELKAA :hug:

Joo me ollaan juteltu, monta kertaa, mutta sitten vaan asiat jää ja mikään ei muutu. Mies ei ymmärrä mitä mä sille höpisen. Sanoo että joo joo mutta ei se oikeesti taida tajuta mitään. Mä kun kysyn miksi on pahalla päällä ei sano mitää tai sitten vastaa vaan jotain ympäripyöreetä yleistä v*tutusta kuulemma. Eli en saa miehestä irti sitä tärkeintä. Ja olen yrittänyt että lähtis mun kanssa tuonne psyk.juttusille, mutta ei tuu mun mukaan.

Mä taidan vaan lopettaa kiukuttelun ja sopeutua. Toisaalta kummalta tuntuu kun miestä ei tunnu yhtää häiritsevän tämä tilanne ja sekin ärsyttää.
:ashamed:

Tätä ku kirjoittaa niin pikku hiljaa tajuan että typerä tässä olen minä. :ashamed:
Onhan se tyhmää ruikuttaa parista oluesta. Humalaan juo ehkä kerran kaks vuodessa. Mutta ajatus siitä että se olut on rentoutumis konsti ja ilman sitä ei uni tuu tuntuu pahalta. Silloin kaikki ei oo kunnossa jos oluen tarvitsee unilääkkeeksi.

Itseasiassa jos ihan tarkkoja ollaan, niin se olut saattaa kyllä sen verran rentouttaa että saa unen päästä kiinni helpommin, monet vanhukset käyttää mm. konjakkituikkua tähän. Mutta todellisuudessa alkoholi on piriste ja se huonontaa unen laatua merkittävästi. Eli saattaa osaltaan poikia väsymystä ja pahaa oloa ja stressiherkkyyttä aina seuraavaan päivään, viakkei krapula aolisikaan.

Itseasiassa jos ihan tarkkoja ollaan, niin se olut saattaa kyllä sen verran rentouttaa että saa unen päästä kiinni helpommin, monet vanhukset käyttää mm. konjakkituikkua tähän. Mutta todellisuudessa alkoholi on piriste ja se huonontaa unen laatua merkittävästi. Eli saattaa osaltaan poikia väsymystä ja pahaa oloa ja stressiherkkyyttä aina seuraavaan päivään, viakkei krapula aolisikaan.

Riippuu TÄYSIN määristä. Yksi-kaksi pulloa olutta toimii hyvänä unilääkkeenä, mutta jos juodaan humalatilan puolelle, niin vaikutus on päinvastainen.

Riippuu TÄYSIN määristä. Yksi-kaksi pulloa olutta toimii hyvänä unilääkkeenä, mutta jos juodaan humalatilan puolelle, niin vaikutus on päinvastainen.

Itseasiassa ei riipu määristä, se on sen alkoholin perusominaisuus. Auttaa nimeomaan nukahtamisvaiheessa mutta syvän unen laatu häiriintyy. Tää on käyty meillä koulutuksissa niin moneen kertaan läpi.

Kyllä kaks kaljaa joka ikinen ilta voi saada aika isot mittasuhteet :whistle:

Mä en voi sietää kaljan hajua jotenka en sellaista miestä pussailis enkä ihan lähelle päästäis, kaljan haju ei siis saa hormoneita hyrräämään. Jos toinen juo joka ilta sitä helvetin kaljaa niin eihän sitten olis mitään läheisyyttäkään. Varsinkin jos toinen tietää sen ja juo siltikin, nii mun mielestä se olisi suora torjunta :/

Ei olis hyvin asiat :|

Itseasiassa ei riipu määristä, se on sen alkoholin perusominaisuus. Auttaa nimeomaan nukahtamisvaiheessa mutta syvän unen laatu häiriintyy. Tää on käyty meillä koulutuksissa niin moneen kertaan läpi.

Piipi puhuu asiaa :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:

Mä en voi sietää kaljan hajua jotenka en sellaista miestä pussailis enkä ihan lähelle päästäis, kaljan haju ei siis saa hormoneita hyrräämään. Jos toinen juo joka ilta sitä helvetin kaljaa niin eihän sitten olis mitään läheisyyttäkään. Varsinkin jos toinen tietää sen ja juo siltikin, nii mun mielestä se olisi suora torjunta :/

Tollanen olo mulla just on. :/
Mies tietää ja olen hänelle monesti sanonut että mikin kaipaan hellyyttä. Omat unet vähissä vauvan ja kipujen takia. Kaipais sitä hellyyttää. Mutta mies rentoutuu oluella ja mä sitten tyydyn rentoutumaan herkuilla. Herkut lihotaa ja mulla tulee vaan entistä possumainen olo ihroineni. No tänään onneks on taas rupattelu tuokio tuolla mäessä. Kaippa saan pääni järjestykseen. Mulla on olo että siirrän oman pahan oloni miehen syyksi jolloin siis oluestakin tulee ongema mun päässä. Miksi ihminen on ihan seko?

Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:

Tollanen olo mulla just on. :/
Mies tietää ja olen hänelle monesti sanonut että mikin kaipaan hellyyttä. Omat unet vähissä vauvan ja kipujen takia. Kaipais sitä hellyyttää. Mutta mies rentoutuu oluella ja mä sitten tyydyn rentoutumaan herkuilla. Herkut lihotaa ja mulla tulee vaan entistä possumainen olo ihroineni. No tänään onneks on taas rupattelu tuokio tuolla mäessä. Kaippa saan pääni järjestykseen. Mulla on olo että siirrän oman pahan oloni miehen syyksi jolloin siis oluestakin tulee ongema mun päässä. Miksi ihminen on ihan seko?

Et sä oo seko :hug:

Minä yhdyn täysin Lisa Marien kirjoituksiin. Itse raittiina alkoholistina olisin kyllä todella huolissani miehestäni, jos hänen täytyisi ottaa joka ilta olutta rentoutuakseen. Kohta tuo 1 -2 olutta ei riitä, vaan määrät ja tarve voi kasvaa pikkuhiljaa. Itselleni kävi juuri noin, iltaisin palkitsin itseni viinilasillisella ja kohta huomasin että tarvitsen kaksi... sitten aloin jo odottaa iltaa että saan sen viinin ja lopuksi, se oli koko ajan mielessä. Jo se, että sitä alkoholia otetaan lieventämään pahaa oloa kertoo sen mitä siitä haetaan, hyvää oloa, rentouttavaa vaikutusta. Alkoholi on addiktoiva aine, jonka vaikutusmekanismi perustuu hyvää oloa tuottavien välittäjäaineiden muutokseen ja lisääntymiseen... siksi siihen jää niin helposti koukkuun. Jos ihminen on saanut perinnökseen alttiuden sairastua alkoholismiin, ei muuta tarvita. Se on etenevä sairaus jossa tarve ja määrät kasvavat toleranssin edetessä.... joillakin se vie pari vuotta... tosilla kymmenen.
Olen siitä onnellisessa asemmassa tänä päivänä, että en tarvitse päihdyttäviä aineita saavuttaakseni hyvän ja tasapainoisen olon. Se on kieltämättä monella se kaikkein helpoin tapa, mutta kaikille se ei sovi ja siitä ei tule muuta kuin ongelmia. Toivottavsti teillä ap kaikki kääntyy parhainpäin ja saatte asian käsitellyksi. Mukavaa syksyn jatkoa.

Mun mies on viettäny tipatonta syyskuuta, mutta normaalisti kyllä ottaa oluen tai kaksi noin neljänä tai viitenä iltana viikossa. Siis esim. työpäivän jälkeen kun istutaan alas juttelemaan päivästä tai iltatupakallaan. Toki otetaan myös joskus enemmänkin.
Mutta minua ei sitten vähimmässäkään määrin haittaa jos työssä käyvä ihminen ottaa rentoutuakseen yhden tai kaksi illalla! On sen kyllä ansainnut, hän on oluen ystävä, siis pitää sen mausta siinä missä minä tykkään ottaa esim. limpparia. Kalja ei minun nenään ainakaan pahalle haise, joten ei senkään takia yhtään. Tuollainen määrä ei miehen päässä tai toimintakyvyssä tunnu missään, joten ei todellakaan siis haittaa.
Otan itsekin parina iltana viikossa yhden siiderin jäillä vauvan mentyä nukkumaan. Ja mielellään tarjoan miehellekin kylmän oluen kun kahdenkeskinen aikamme koittaa.

Yhteistyössä