typerät kotikutsut!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suklaasuukko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja off topic:
Mä en käsitä miten jollekin kutsus on se ainoa tilaisuus irrottautua kodin ja työn oravanpyörästä, hirveä ajatus!

Kuka on sanonut, että AINOA?? Vain yksi monista ja esittelijän ominaisuudessahan se on yksi harrastus mistä SAA rahaa, kun yleensä muut harrastukset VAIN kuluttavat... ;)

No, mielestäni EI ole vain omassa päässä, jos ostamatta jättämistä ilmoittaessa emännän naama menee norsun veeksi ja esittelijän joksikin vielä isommaksi... Mammutin veeksi :)

Joten olen katsonut paremmaksi olla menemättä moisiin tilaisuuksiin enää. Ja harrastuksena en tyrkyttelyä (en koskaan ole törmännyt kuin tyrkyttäviin esittelijöihin) osaa pitää, harrastuksen maksaminenkaan ei haittaa-kunhan on mieluista.

Voisitko muuten sinä edellinen kertoa, paljon provikkaa saa, jos hankkii uuden esittelijän. Kun liki kaikilla harvoilla kutsuilla mua on esittelijäksikin kinuttu...

Ymmärrän että kiukuttaa :| Onhan toi aika kummallista käytöstä kaverilta.

Mä tykkään kyllä käydä kutsuilla ja järjestää myös. Mutta se riippuu tosi paljon esittelijästä. Meandillahan esim. emännänlahja riippuu vieraiden, ei myynnin määrästä. L&B:llä myynnistä, mutta lahjan saa joka tapauksessa aina jonkinlaisen.
Patylitella on kait joku sellanen systeemi, että kutsujen ei katsota toteutuneen, jos myynti ei ylitä jotain rajaa? Mun mielestä se on aika pepusta.

MINÄ MYÖS TYKKÄÄN KÄYDÄ KUTSUILLA.NÄKEE YSTÄVIÄ JA TUTTAVIA JOITA EI JUURI MUUTEN NÄKIS.JA MUKAVAHAN SE ON VÄLIIN JOTAIN OSTELLAKIN,VAIKKA NIITÄ YLIKALLIITA KYNTTILÖITÄ :D .

JA KOSKAAN EN OLE TAVANNUT MITÄÄN PAKKO MYYNTIÄ,AINAKAAN PARTYLITEN KUTSUILLA!!
EHKÄ MULLA ON KÄYNY TUURI SEN SUHTEEN!

Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Kotikutsut ovat törkeä kauppatapa. Siinä käytetään vastenmielisellä tavalla hyväksi ihmissuhteita, ystävyyttä, naapuruutta ja työtoveruutta. Ihmiset asetetaan kiusalliseen tilanteeseen, ja se ei kuulu kaveruuteen.

Joo JOS kyseessä on sellainen firma, mikä pakottaa emännän kovaan myyntiin, kaikki ei sitä tee ;) =)

Mä olen sitten varmaan poikkeus, kun tykkään käydä kotikutsuilla! Olen ollut tyytyväinen tuotteisiin ja takuut toimineet. Pidän myös itsekkin kutsuja, ja porukkaakin tullut aina ihan kivasti.

Mulle käyny monesti noin, kun olen kutsuun laittanut viim ilmoituspäivän, niin siihen mennessä ei ole tullut, mutta 30min ennen kutsujen alkamista alkaa sitten puhelin piipata, sorry en pääse kutsuille, jne. ilmoituksia et välillä on sit käyny niin etä kutsuilla on ollu 2 tyyppiä jotka ei sit tilaa edes mitään. Olen päättäny et itse voin kutsuilla käydä mut ite en enää pidä. Enkä mene sellaisten ihmisten kutsuille jotka itse ovat tämän tempun tehneet ja sitten yrittävät mua omille kutsuille.

Vieraaksi lähden aina, kun johonkin kutsutaan. Osaan sanoa kohteliaasti ei kiitos, jos mua yritetään (ja aina yritetään) rekrytoida myyjäksi. Osaan myös sanoa, että tällä kertaa en tarvitse mitään, jos en halua tilata mitään. Yleensä kuitenkin jotain tilaan.
Aina saa ainakin tavata ystäviä ja yleensä vatsansa täyteen ihania herkkuja.
Emäntänä olen ollut vähemmän, mutta jos on jotain, mitä haluan itse tilata, niin joskus järjestän kutsut. Enkä ota paineita siitä, tilaako muut tai tuleeko edes vieraita. Eihän se ole emännän vika.

Minäkin inhoan tällaista piilopakkokaupustelutapaa, en koskaan mene kaupustelukutsuille, en tule niitä järjestämään, ja vielä vähemmän ryhtyisin itse myyjäksi. Kun kutsuja tulee, on silti ihan peruskäytöstapoihin kuuluvaa ilmoittaa, tuleeko vai ei, ja aina olen ilmoittanut kutsujalle "kiitos mutta ei kiitos" -vastaukseni. On hyvin epäkohteliasta jättää ilmoittamatta mitään, varsinkin jos kutsussa pyydetään ilmoittamaan osallistumisesta. Jotkut kyllä tulkitsevat sen, että jos kutsussa ei erikseen pyydetä ilmoittamaan osallistumisesta, silloin ei tarvitse ilmoittaa myöskään aikeista jättää tulematta.

Joo totta, alkeellisimpiin käytöstapoihin kuuluu ilmoittaa AJOISSA ettei tuu, oli tilaisuus MIKÄ HYVÄNSÄ. :snotty:

Ja mun kutsuilla on ollut montakin henkee, ketä ei ole raaskinnu/halunnu tilata mitään, mutta ei se mua kaivele :D MINÄHÄN olen emännän ns vieraana ja apulaisena mitä lie, ei ole mun asia käydä jostain tollasesta murjottaa. Käsittämätöntä.

Antaa firmastakin tosi huonon kuvan JA jälkimyynti ko ihmisille on varmaan helppoa jos on ensin irvistellyt... :whistle: ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis minä pidän itse tällaisia yhdenlaisia "kotikutsuja" ja ainakin kaikilla kerroilla palaute on vain ollut positiivista, mutta toisaalta tärkeintä näillä ns kutsuilla on oiekasti viettää kiva hetki kaveriporukassa, eli siis emäntä kutusttujensa kanssa. Jos kukaan ei osta mitään, niin sitten ei osta, kaikilla on sitten toivottavasti kuitenkin ollut kiva ilta. Joka on jutun pääpointti.
Tänäänkin menen pitämään iltaa kaverilleni ja hänen kavereilleen, joita en tunne ja tarkoitus on pitää kiva ilta tyttöporukalla. Hoitaa ihoa, käsiä ja meikata ennen ulos lähtemistä.. Ei mitään pakkomyyntiä/tyrkytystä vaan kiva ilta hemmottelua!

Joten aika paljon noiden kotikutusujen onnistuminen riippuu myös ihan siitä tavasta pitää ne! Itsekin ihnoan partylite- ja tupperikutsuja, koska niistä ei voi poistua ostamatta mitään.. :(

Mulla oli viimeksi tuttavan tuppereilla pari viikkonen vauva mukana, ja eipä siinä esittelijän kuuntelusta tullut kenelläkään mitään. Kaikki vaan tillotteli vauvaa :) Mutta sitten alko kauhia painostus esittelijältä, että sähän tarviit vauvalle tämän, tämän ja sit tämän... joopa joo... muuten ei hengissä selvii!

Alkuperäinen kirjoittaja mustikkarahka:
Siis minä pidän itse tällaisia yhdenlaisia "kotikutsuja" ja ainakin kaikilla kerroilla palaute on vain ollut positiivista, mutta toisaalta tärkeintä näillä ns kutsuilla on oiekasti viettää kiva hetki kaveriporukassa, eli siis emäntä kutusttujensa kanssa. Jos kukaan ei osta mitään, niin sitten ei osta, kaikilla on sitten toivottavasti kuitenkin ollut kiva ilta. Joka on jutun pääpointti.
Tänäänkin menen pitämään iltaa kaverilleni ja hänen kavereilleen, joita en tunne ja tarkoitus on pitää kiva ilta tyttöporukalla. Hoitaa ihoa, käsiä ja meikata ennen ulos lähtemistä.. Ei mitään pakkomyyntiä/tyrkytystä vaan kiva ilta hemmottelua!

Joten aika paljon noiden kotikutusujen onnistuminen riippuu myös ihan siitä tavasta pitää ne! Itsekin ihnoan partylite- ja tupperikutsuja, koska niistä ei voi poistua ostamatta mitään.. :(

Miten niin on? =)

mä en ole ollut yksilläkään kotikutsuilla. ne on aina väärään aikaan ja väärässä paikkaa.

mutta nyt aattelin mennä kaverin luokse Tuppereita vilkaisemaan. enpä vaan taida uskaltaa kun täällä noin haukutaan :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Magnificent:
Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Kotikutsut ovat törkeä kauppatapa. Siinä käytetään vastenmielisellä tavalla hyväksi ihmissuhteita, ystävyyttä, naapuruutta ja työtoveruutta. Ihmiset asetetaan kiusalliseen tilanteeseen, ja se ei kuulu kaveruuteen.

Loisto tiivistys aiheesta!

Niin on. En tykkää kotikutsuista. Tarpeenluomista. Tosin ilmoitan jo kutsuttaessa, että kiitos mutta ei kiitos.

Mulle kutsut ovat ensisijaisesti keino päästä hetkeksi kotoa pois, aikuisten seuraan. Ja olen ollut monilla kutsuilla, joissa en ole tilannut mitään, mutta ei se ole ketään haitannut. Emännät ovat olleet vain tyytyväisiä, että edes tulin paikalle.

mä kanssa tykkään sekä käydä kutsuilla, että pitää niitä =) Ei liian usein, mutta pari-kolme kertaa vuodessa =) satun tykkäämään meandin vaatteista, lingoniltakin löydän useimmiten jotain mikä on pakko saada ja partyliten kynttilät on ainoita joita meillä poltetaan :D tuppereita oikein kukaan ei mun lähipiirissä pidä..
eli summasummarum, tykkään kutsuista, menen jos pääsen, en keksi viimehetken tekosyitä, koska se on äärettömän epäkohteliasta emäntää kohtaan, ja en koe tilauspakkoa, vaan tilaan jos jotain haluan =)

Alkuperäinen kirjoittaja suklaasuukko:
Minä en ole koskaan kokenut, että olisi pakko ostaa mitään. Mutta tosiaan jos emännällä on tuollainen asenne, että tilauksia tuli vain 20 euron edestä jne. niin varmasti tuntuu, että pakko tilata. Alennuksien ja emännän lahjojen kiilto silmissä. Ja jätän kyllä menemättäkin, jos tiedän, että nyt ei ole rahaa ostaa edes mitään.

en tarkoittanut että olisi pakko tilata mutta kun perkele painostetaan pitämään ne kekkerit ja sit ei kukaan tilaa mitään.turhaan kaikki järjestin ja ostin tarjottavat...jokaista vituttais jos järkkää toisten pyynnöstä kutsut eikä tulla sitten.en paikan päällä tietenkään sanonut mitään että pakko tilata että jotain hyötyisin.

Muista tehdä itsekin oharit sille kaverillesi. Ei ne muuten opi.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Alkuperäinen kirjoittaja suklaasuukko:
Minä en ole koskaan kokenut, että olisi pakko ostaa mitään. Mutta tosiaan jos emännällä on tuollainen asenne, että tilauksia tuli vain 20 euron edestä jne. niin varmasti tuntuu, että pakko tilata. Alennuksien ja emännän lahjojen kiilto silmissä. Ja jätän kyllä menemättäkin, jos tiedän, että nyt ei ole rahaa ostaa edes mitään.

en tarkoittanut että olisi pakko tilata mutta kun perkele painostetaan pitämään ne kekkerit ja sit ei kukaan tilaa mitään.turhaan kaikki järjestin ja ostin tarjottavat...jokaista vituttais jos järkkää toisten pyynnöstä kutsut eikä tulla sitten.en paikan päällä tietenkään sanonut mitään että pakko tilata että jotain hyötyisin.

Muista tehdä itsekin oharit sille kaverillesi. Ei ne muuten opi.

minä olen myös tehnyt pari kertaa kostoksi oharit koska kaverit on ihan samanlaisia

Alkuperäinen kirjoittaja tinnttu:
se on ärsyttävintä kun vieraat ei viitti ilmoittaa onko tulossa vai ei :headwall:

Ellei sitten kutsuja ole myös vähän typerä.Siis tarkoitan sitä että eräs tuttuni kutsuu minut aina kynttiläkutsuihin 300km päähän (no okei 297km) en todellakaan lähde pelkkien kynttiläkuktsujen takia tuollaista matkaa kulkemaan enkä viitsi näin ollen edes ilmoittaa enää kun ei kerrasta uskonut.

Mä tykkään pitää kotonani kutsuja. Ja kaikki kaverini ja ketä sinne kutsun TIETÄVÄT että MINUN takia EI tarvi tilata! Ja niin se toimiikin. Mulle monesti sanottaan ei ollu mitään. Ja niin käy joskus mullekin etten osta mitään!

Yhteistyössä