Typerimmät lahjat joita olette saaneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a.p.

Vieras
Mua alkaa jo pikkuhiljaa ärsyttämään anopin antamat tyhmät lahjat, vaikka kivahan se on että antaa jotakin, mutta nämä on jo niin mauttomia.
Jouluahjat ihan jännittää, paketista paljastui viimevuonna hiuslakka, toisesta joku parin euron suihkusaippua/ sahampoo.
Lahjat joita se tuo muuten vaan ärsyttää myös. En tiedä miksi, koska ne on sinänsä ihan hyödyllisiä, mut ärsyttää kun joka helvatan kerta pitää tuoda talouspaperia (eihän meillä sitä kuitenkaan koskaan oo, no ei niin kun ei me sitä _ikinä_ käytetä, on siis totaallinen turhake).
No onhan noita saippuoita usein alennuksessa joo, mutta niitä on meillä jo ihan hirveesti.
Ja se myös että tuo meille jotain vessapaperia ärsyttää myös, ihme juttu, käyttänhän se tulee, mut siltikö meille pitää aina roudata ja sit viel mainostaa monta kertaa et tässä nyt ois.

Tuoko teille ihmiset jotakin ärsyttävää kyläilemään tullessaan, tai oletko saanut muuten vaan tyhmiä lahjoja?

Mun äiti kantaa meille joka kerta tullessaan kevyt-juustoja ja leikkeleitä. Ja me kannetaan ne sille takaisin, kun seuraavan kerran mennään. :D Tai sit saa viedä jo mennessään... Kyllä se tietää, ettei niitä meillä syödä, mutta "unohtaa" sen joka kerta.

Mut ei toi mua ärsytä silti.

Typerimpiä lahjoja tulee miehen sukulaisilta. Siis kiitos vain, mutta mä en hirveesti käytä jotain teiniväristä hajupommi huulikiillettä, joita myydään Yves Rocherin euron korissa, tai sitten samaan settiin kuuluvaa turkoosia glitteriluomiväriä. =)

olettepas kiittämättömiä.Mikä sit olis hyvä lahja?

Mikä vain, joka sopii mulle. :) Siis itse en välitä tuosta ajatuksestakaan, että on pakko ostaa jotain. Olis ennemmin ostamatta mitään kuin vaan pakko antaa jotain... Siis tuo hajupommi huulikiille ei sovi mulle, koska en voi käyttää hajuja lainkaan ja senkin kyllä antaja(t) tietävät.

Minä ottaisn mielummin noita vessa- ja talouspapereita kuin äitini tuomia lahjoja. Esim. kastikekauhalle sellanen jännä teline pöydälle, servettien säilytysteline pöydälle jne. Nuo on vaan jotenkin niin turhia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22376283:
Mikä vain, joka sopii mulle. :) Siis itse en välitä tuosta ajatuksestakaan, että on pakko ostaa jotain. Olis ennemmin ostamatta mitään kuin vaan pakko antaa jotain... Siis tuo hajupommi huulikiille ei sovi mulle, koska en voi käyttää hajuja lainkaan ja senkin kyllä antaja(t) tietävät.

mulla on vähän sama ajatusmaailma. Lahjan pitää olla kiva saajasta eikä vaan antajasta. Mitä antamisen iloa siinä on jos lahjansaaja ei tee lahjalla mitään? Jos mä paketoin jotkut kruunukynttilät pakettiin niin en mä hirveästi ajjattele silloin saajaa. Korkeintaan jos on intohimoinen kynttilänpolttaja. Itsetehdyt on siinä hilkulla että niissä on mitään järkeä isolle osalle ihmisistä.

meillä kans anoppi antaa ihan tyhmiä juttua. siis mm. palasaippuat on sellanen mitä en käsitä, kun me ei edes käytetä sellasia! sitten ostelee meidän alle 1vee tytölle jotain 4vuotiaan vaatteita. viime jouluna kun tyttö oli just syntynyt, tyttö sai villasukat jotka on kokoa 5vee! meillä ennestäänkin lapsia joten en haluais säilyttää kaapissa noin pitkää aikaa, turhaan!
lisäksi, näissä mitä anoppi kuskaa meille, on hyvin usein jokin alennuslappu sivussa. miksei edes voi ottaa niitä pois..!!

mä kannatan myös järkeviä lahjoja. Kynttilät on kivoja, kun ne voi sellofaaneineen kaikkineen laittaa eteenpäin. :whistle:

ex-poikakaverin suku oli mahtavia lahjan antajia: posliiniset tyttö ja poikapatsas, hiuspanta... poikakaveri antoi rihkamakorvikset klipsikiinnityksellä... ikää oli meillä molemmilla kuitenkin päälle parikymmentä.

Mutta mä myönnän, että olen vaikea lahjottava. Suosittelen lahjakortteja, jos joku välttämättä mulle jotain tahtoo ostaa.

meillä kyllä lähtee aika pian pois ne mistä en itse tykkää. ajatelkoon lahjan antaja mitä haluaa.
itse yritän ajatella lahjojen kanssa niin että olisivat mieleisiä. lapsille, esim. kummilapsille, kun ostaa lahjaa kysyn usein suoraan vanhemmilta mitä haluaisivat. tulee sitten ainakin mieleinen/tarpeellinen lahja.

isä osti mulle joululajaksi sellaisen "mummoyökkärin" kun olin (19v) esitellyt ekan poikakaverini...se oli sellainen flanellinen kukallinen korkeakauluksellinen pitkälle nilkkoihin ylettyvä.

kun muutimme miehen kanssa yhteen, miehen veli tuli katsastamaan asunnon ja toi makaronipussin tullessaan :laugh: gluteenittoman vielä, eikä kummallakaan meistä ole keliakiaa..
ja äitini on ihan seonnut tarjousruokiin, raahaa meillekkin muovikassi tolkulla mikroaterioita ja broilerinakkeja, joissa parasta ennen päiväys on ollut pari vikkoa sitten :x

Purkki karhunlihaa joululahjaksi (olen kasvissyöjä), samoin joululahjaksi joku rätti jolla juomalaseja kuivataan pesun jälkeen, josta hieman loukkaannuin kun luulin sitä ensin siivousrätiksi. Nämä veti silloin aattoiltana aika mykäksi.

kaikkein eniten mua ärsyttää, kun joku tuo mulle kukkapuskan, eniten ärsytti aikoinaan ylioppilaslahjakukat, olisivat vieneet kotiinsa tai antaneet jotain järkevää, rahaa tai jotain lukemista (lukutoukalle). Yo-lahjaksi sain kullanvärisen camee-korut, olin aivan järkyttynyt; minä mummona ne mua pitää.

aloittaja ei voi olla tosissaan? Ei arvosta hiuslakkoja ym henk.kohtaista?
Meneppä itseesi ja mieti miltä tuntuu kun miehesi saa kivoja henk koht lahjoja ja itse vedät jotakin perhanan paistinlastoja jotka tiedät että myydään 3kpl paketissa ja nyt saat 3pakettia, Hienoa eikö?
Paras osa tulossa,
erosin miehen kanssa anoppi huutaa että ne kuului antaa miehelleni sillä ne oli anopin ostamia,öh missä on henk kohtanen lahja minulle.

Miehen veljen vaimo on aika "loistava". Punaiset tuikkukipot mustassa enkeli(rauta)telineessä (meillä on vihreitä ja kirkkaita iittaloita noin muuten). Sinisiä aalto tuikkukippoja (jotain keräilykampanja juttuja) ja sit vihreä tuoksukynttilä (mulla hajuista laukeava migreeni) ja jotain tonttu tms servettejä, punaisenkirjavia. Sellasia mallia 80-luku.
Mä en kestä enää niitä, ollaan toivottu ei lahjoja linjaa, koska tympeetä roudata niitä sit kirppikselle tms.

Huom, tiedän kyllä kaikista seuraavista että ajatus on ollut hyvä, mutta ei vaan omalla kohdalla ole ollut ei niin yhtään mitään käyttöä :)

- Aalto-maljakko. Ei aavistustakaan mitä sillä pitäisi tehdä. Ilmeisesti mummot laittaa niihin karkkeja odottamaan kovettumista tai jotain.

- Pyjama. Nukun alasti, kyllä päivällä kerkeää käyttää vaatteita. Kummallinen keksintö koko sängyssä vaatteiden käyttäminen. Ei uppoa.

- Pitkät kalsarit. Kaupungissa? En mä töikseni mitään tukkisavottaa Siperiassa tee.

- Villasukat. Sama kuin edellä, suvun vanhemmat täti-ihmiset tykkää lahjoitella niitä kun ne vissiin kutoo aivan törkeän paljon. Siinä vaiheessa kun asun niin huonosti lämmitetyssä rakennuksessa että tarttee villasukkia, vedän itseni jojoon.

- Jeesus-ikoni tai joku semmonen. Tässä teki jo tiukkaa yrittää esittää kiitollista, aikuiselle ihmiselle lahjoittaa jotain jumalanpalvontahömppää. Maltoin kuitenkin ja heitin roskiin vasta myöhemmin.

^Haha, mä sain kans mun mummolta seura-lehden seinäkalenterin, just sellasen ilmasen. Broidi sai apu-lehden kalenterin. Oli meistä niin hauska juttu, että seinällä olivat molemmat, koko vuoden.

Eksän perheeltä tuli joku vuos sellanen kauhee koristekello, missä joku rastafari-figuuri keinui edestakaisin riippumatossa ja poltti jointtia. Ei oltu hippejä, eikä olleet hekään. Eli eikun kaapin perälle ja "mitä v*ttua?"

Villasukat on ihania, mulla niitä kuluu kyllä. Ei tartte muita sukkia sisällä, pelkät villasukat niin jalat kiittää! Mutta niihin huonoihin lahjoihin. Me saadaan koko perhe kaikki aina jouluisin miljoona erilaista Oriflamen tuotetta. Aina vaan sitä oriflamea eikä mitään muuta. Miehelläkin kaapissa jo varmaan 8 partavettä ala Orilame.

Yhteistyössä