Tyranni äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakkari harmaana

Vieras
musta on tullut ihan kauhea lapsiani kohtaan.Hermot ei kestä yhtään.Heti palaa pinna kun lapset ei tottele.Huutaa saa kurkku suorana ja sitten tajuan itse kuinka hirveetä touhua se on kun suutun.Huudan niin paljon lapsille ettei siinä ole järjeä.Sitten tajuan kuinka olen raivonnut ja alan itkeä miten huono äiti minusta on tullut.
Sanotaan että 3vko aikana minusta on tullut aivan kauhea lapsiani kohtaan,aivan kauhea.Molemmilla lapsilla kova uhma ja tuntuu ettei hermoni kestä yhtään.voisin nukkua 24h..iltaisin käyn nukkumaan heti kun lapset nukahtaa ja tämäkin on tullut nyt.Pelkään jo itse itseäni raivon vallassa,en vaan ymmärrä mikä minua vaivaa.Olen niin huono äiti että välillä tuntuu että olisi parasta kun vaan katoisin pois ,lähtisin ovesta kävelee enkä tulisi koskaan takaisin.Tää paha olo on kauheeta.Eilenkin meni koko ilta itkiessäni kun olin saanut kauhean raivokohtauksen lapsille.Mä en jaksa.Olenko masentunut,en tiedä mistä sitä kukaan tietää,mitä mun tulee tehdä.Mies ei tunnu ymmärtävän tilannetta kuinka kauhea itseni on olla ja lapsilla varmasti vielä kauheampi kun äiti on koko ajan raivon partaalla.

Käyn vielä töissä joten en ole lapsieni kanssa kuin iltaisin ja viikonloppuisin ja kuitenkaan ei hermot riitä.Mies on aika paljon iltaisin poissa joten voisin sanoa että olen koko ajan aina yksin lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Alkuperäinen kirjoittaja hhmmm:
Mars lääkärin juttusille!

Jep!!

Mitä ne lääkärissä mahtaa,antaa lääkkeitä vaan ja sillä kuitattu.En haluaisi mitään lääkkeitä ja jäädä niihin riippuvaisiksi.Sitten tässä vielä on se että inhoan itseäni.Inhoan vartaloani,naamaani,luonnetta koko pakkausta.inhoan vaan itseäni.mikään ei ole hyvä ja mikään ei riitä

Mulla on auttanut hermoille, että syön jatkuvasti magnesiumia, jossa mukana myös vahvaa B-vitamiinia (Magnesan) ja kalaöljykapseleita. Kasvisruokia tekisin, jos jaksaisin ja osaisin, mutta nyt syömme aika paljon lihaa ja salaattia. Pähkinöitä syön myös paljon, koska olen lukenut,että niistäkin saa paljon hyviä vitamiineja ja ne virkistävät. Kahvi ja alkoholi tekevät minut vain hermostuneemmaksi, vaikka tietty virkistävätkin kuten sokerikin. Vihreä tee myös virkistää, mutta ei ole niin tujua kuin kahvi. Sulle voisi sopia myös ulkoilu iteksesi, että saisit vähän raikasta ilmaa ja omaa aikaa välillä, etenkin just silloin kun lapset on käyneet hermoille tai miel jo ennen sitä.. Koeta kestää, niin minäkin yritän..

täytyykin kokeilla noita vitamiineja.Jotenkin tuntuu että tämä pimeys ja sateinen ilma tekee olon ihan surkeaksi.En edes ulkoile itse muuta kuin ne matkat mitä kuljen mahdollisesti jonnekkin..Pitää siis varmaan ottaa itseensä niskasta kiinni ja lähteä vaikka lenkille.

itse olin masentunut ja oli sama ongelma.
pienestä asiasta sain hirveitä raivareita.
sitten opettelin laskemaan niin pitkälle, että pystyin miettimään asiaa lasten kannalta.
Ja toiseksi konstiksi otin sen, että kun pää ei kestänyt niin menin makuuhuoneeseen rauhoittumaan.
Äkkiä lapset oppi sen kun äiti menee vihaisena makuuhuoneeseen ja laittaa oven kiinni niin sinne ei tulla ilman lupaa tai kunnes äiti tulee sieltä pois.
ja sitten kun tulin pois kerroin lapsille miksi äiti oli vihainen ja tarvittaessa pyysin anteeksi.
tai siis tämä on edelleen käytössä.
musta on parempi olla makkarissa vaikka 15minuuttia kun romuttaa aikuisuus raivoamalla niille joita pitää kasvattaa.
ja tunteistaan puhuminen lapsille on tärkeää, itse saatan sanoa, että äiti on nyt vihainen tai äidillä on huono päivä niinkuin teilläkin joskus on jne.

Ja kyllä olen puhunut raivoamisesta neuvolassa ihan avoimesti.

Ja sun pitää opetella ajattelemaan enemmän niin, ulkonäöllesi et voi ihmeitä sellaiseksi olet syntynyt ja sellaisena olet. ei siitä kannata murehtia.
Mutta luonetta ja ajatusmaailmaasi voit muokata.
en usko, että olet huono äiti vaan väsynyt ja lapset saa meistä ulos sellaisia puolia joita ei tiennyt ennen lapsia olevankaan.
minäkin olin ennen lapsia pitkäpinnainen ja hyvä hermoinen ja nyt lasten myötä olen muuttunut tempperamenttiseksi, mutta onneksi olen saanut apua noista edellämainituista ja lisäksi olen jutellut miehelle paljon enemmän kuin hän olisi aina jaksanut kuunnella ;)

Ymmärrän kyllä ajatuksiasi ja olisin täällä valmiina kuuntelemaan ja kertomaan lisää jos haluat kertoa lisää laita yv:tä niin annan s-postiosoitteen.

Yhteistyössä