Tyrannimainen appiukko sotki lomasuunnitelmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiukkuinen miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiukkuinen miniä

Vieras
Hänen ylhäisyytensä ilmoitti meiltä kysymättä, että hän vie lapset joululomalla kylpylään. Herra tiesi aivan hyvin, että meillä oli samat aikeet - emme tosin olleet kertoneet vielä lapsille. Hän sitten oveluudessaan kertoi lapsille matkasta ''vaarin kanssa kylpylään'' ja maalasi mitä ihanimman loman tulevaksi, lapset ovat innoissaan.

Puhuimme kolmistaan, mieheni, minä ja appi. Herra kertoi jo kaiken olevan järjestyksessä, eikä lapsille voi tuottaa pettymystä kerta toisensa jälkeen. Hän siis käveli ylitsemme ja se merkitsee, että minä ja mieheni saamme olla kotosalla.

Ei varmaan kenelläkään ole yhtä raivostuttavaa vanhaa kääkkää perhepiirissä, joka onnistuisi kerta toisensa jälkeen sotkemaan suunnitelmat.

Ole ikionnellinen ja käyttäkää tilaisuus hyväksenne. Vieköön vaari ipanat, annatte ohjeeksi että pitää ne sitten saman tien yön yli... ja menette miehen kanssa kahdestaan toiseen kylpylään.

Hauskaa ja lemmekästä kylpylää!!!

Jos hän tekee tuota kovin usein, niin meiltä ei lähtisi lapsia kylpylään. Tulisi vaikka äkillinen lyhytkestoinen mahatauti vähän ennen lähtöä.

Ja lisäksi saattaisin tehdä hyvin suoraan selväksi, että jatkosa tällaiset asiat sovitaan sinun ja miehesi kanssa etukäteen eikä niistä puhuta lapsille ennen kuin asiasta on sovittu aikuisten kesken.

Öh, itse olisin ikionnellinen, jos pääsisin pariksi päiväksi kylpylään ihan kahdestaan ilman lapsia. Meillä kun ei noita lastenhoitajia oikein ole tarjolla ollenkaan.

Ette te nyt tietenkään kotiin kahdestaan jää vaan menette mukaan. Tehkää selväksi, että tällaista ei sitten jatkossa tehdä teiltä lupaa kysymyttä.
Kuulostaa uskomattomalta, mutta ihmiset käyttäytyvät toisinaan hyvin uskomattomalla tavalla.

Appiukko on vaikea ihminen, joka komentelee kaikkia. Eikä häntä näemmä pysäytä mikään, jos aikoo saada tahtonsa läpi.

Tietenkin voisi mennä toiseen kylpylään, olisi vain kiva niiden lasten kanssa... Appiukon kanssa pinna kiristyy alta aikayksikön, mahdoton ajatus samaan aikaan. On tässä toki hyötynsä, ukko maksaa kaiken. Silti en voi sietää tuota ylikävelemistä.

mä menisin itse toiseen kylpylään ja hemmottelisin itseäni sen siaan että juoksisin kakaroiden perässä vesiliukumäessä. :) Ymmärrän että harmittaa, mutta yrittäkää nyt tehdä tilanteesta paras mahdollinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kiukkuinen miniä;25062776:
Appiukko on vaikea ihminen, joka komentelee kaikkia. Eikä häntä näemmä pysäytä mikään, jos aikoo saada tahtonsa läpi.

Tietenkin voisi mennä toiseen kylpylään, olisi vain kiva niiden lasten kanssa... Appiukon kanssa pinna kiristyy alta aikayksikön, mahdoton ajatus samaan aikaan. On tässä toki hyötynsä, ukko maksaa kaiken. Silti en voi sietää tuota ylikävelemistä.

voin kuvitella miten oma appiukkoni saattaa alkaa olla samanlainen,mitä vanhemmaksi lapsemme tulee.meillä tää rajottuu vaan ylimääräisten tavaroiden osteluun.toki kivaa että rahaa jää näin meilläkin säästöön,mutta haluis sitä itekin valita lapselle ulkopuvun tms,ettei ne olis sitten vaan apen mielestä hienoja.

Meillä olisi kyllä sanottu samoin tein siinä lasten läsnäollessa, että pappa on nyt ylittänyt valtuutensa eikä tuollaiset suunnitelmat käy. Meillä yrittää isovanhemmat välillä samanlaisia temppuja ja ainoa keino on tyrmätä ne samoin tein kun avaavat suunsa. Me emme voi luottaa isovanhempien alkoholinkäyttöön ja toisaalta myöskään heidän lapsenhoitotaitoihinsa, joten ei ole muuta vaihtoehtoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiukkuinen miniä;25062776:

No sitten tehkää niin että tilaatte sen kylpyläloman koko perheelle ja jätätte apen ihan itsekseen. Lapsethan ovat kai teidän joten eihän mikään pakota lapsia apelle antamaan?

[QUOTE="vieras";25062901]Kuka on tuottanut lapsille pettymyksiä kerta toisensa jälkeen?

"...eikä lapsille voi tuottaa pettymystä kerta toisensa jälkeen. "[/QUOTE]

Samaa jäin ihmettelemään. Vanhemmat luvanneet ja peruneet? Silloinhan appiukko uskoi tekevänsä hyvän työn.

[QUOTE="Vieras";25062953]Samaa jäin ihmettelemään. Vanhemmat luvanneet ja peruneet? Silloinhan appiukko uskoi tekevänsä hyvän työn.[/QUOTE]

Ja tekeekin hyvän työn, jos tilanne on tuo.

[QUOTE="vieras";25063001]Ja tekeekin hyvän työn, jos tilanne on tuo.[/QUOTE]

Vai onko apen vehkeilyjä kielletty jo aiemminkin, mutta hän yrittää syyllistää perhettä lasten tunteita hyväksikäyttäen?

Ja itse en antaisi lasten lähteä reissuun, jos se on ajetty läpi ylikävellen ja vehkeillen kunnioittamatta vanhempien mielipidettä. Eihän tuollaiseen isovanhempaan voi luottaa ja tuon tyyppisillä ihmisillä periksi antaminen ei todellakaan tuo helpotusta tulevaisuuteen vaan lisää vaan murhetta.

Itse kertoisen lapsille, että appi on joutunut perumaan reissun ja antaisin syyn apen niskoille. Itsehän hän kieroilullaan tilanteen on aiheuttanut.

Vai onko apen vehkeilyjä kielletty jo aiemminkin, mutta hän yrittää syyllistää perhettä lasten tunteita hyväksikäyttäen?

Ja itse en antaisi lasten lähteä reissuun, jos se on ajetty läpi ylikävellen ja vehkeillen kunnioittamatta vanhempien mielipidettä. Eihän tuollaiseen isovanhempaan voi luottaa ja tuon tyyppisillä ihmisillä periksi antaminen ei todellakaan tuo helpotusta tulevaisuuteen vaan lisää vaan murhetta.

Itse kertoisen lapsille, että appi on joutunut perumaan reissun ja antaisin syyn apen niskoille. Itsehän hän kieroilullaan tilanteen on aiheuttanut.

Ap katosi mystisesti johonkin =)

Appiukko käveli törkesäti teidän yli.

Sanotte ukkelille, että ei käy, te haluatte mennä oman perheen kesken. Lapsille kerrotte, että suunnitelmiin tuli muutos, ja lapsukaiset lähtee kylpylään äidin ja isän kanssa. Asia ei ole sen kummempi.

Mutta kyseessä on iso periaatekysymys ja appi pitäää vaan pistää aisoihin.

Ja tämän pinon "nauttikaa kahdestaan lemmenlomasta ja olkaa tyytyväisiä appiin" -tyypeille voisi sanoa, että onhan se kiva, jos appi yhteisestä sopimuksesta vie lapset kylpylään ja antaa vanhemmille aikaa.
Mutta, jos tilanne on se, että äijä toistuvasti kävelee perheen vanhempien yli kyselemättä ja neuvottelematta, niin ei se vain käy.

mä ainakin kärsin siitä, että arkisin ehdin viettää lasteni kanssa vain pari tuntia per päivä, viikonloput menee kuin siivillä.
Ne vähät lomapäivät mitä mulla on, vietän tasan ja taatusti lasteni kanssa.
Jos isovanhemmat haluavat lapsiamme hoitaa, niin tehkööt sen silloin kun mulla ei ole lomaa.

joojoo ja parisuhteen hoitaminen: onhan meillä joka ainoa päivä yhteistä lapsetonta aikaa kun lapset nukkuu. Jopa enemmän kuin sitä "lapsellista" aikaa.

Appiukko käveli törkesäti teidän yli.

Sanotte ukkelille, että ei käy, te haluatte mennä oman perheen kesken. Lapsille kerrotte, että suunnitelmiin tuli muutos, ja lapsukaiset lähtee kylpylään äidin ja isän kanssa. Asia ei ole sen kummempi.

Mutta kyseessä on iso periaatekysymys ja appi pitäää vaan pistää aisoihin.

Ja tämän pinon "nauttikaa kahdestaan lemmenlomasta ja olkaa tyytyväisiä appiin" -tyypeille voisi sanoa, että onhan se kiva, jos appi yhteisestä sopimuksesta vie lapset kylpylään ja antaa vanhemmille aikaa.
Mutta, jos tilanne on se, että äijä toistuvasti kävelee perheen vanhempien yli kyselemättä ja neuvottelematta, niin ei se vain käy.

Eikä edes toistuvasti, kerta riittäisi (minulle siis)

Te, jotka ihmettelitte ''mystistä katoamistani'', saanen huomauttaa että minulla on velvollisuuksia ruudun toisellakin puolella.

''Kuka on tuottanut lapsille pettymyksiä kerta toisensa jälkeen?''

Me vanhemmat tietenkin, jos emme ole pystyneet lupauksia täyttämään. Emmekä pystyneetkään, kun firma ajautui konkurssiin ja perhettä kohtasi taloudellisen tilanteen aiheuttama kurjuus. Appea ei näkynyt rahoineen mailla eikä halmeilla, ilmaantui sitten pelastava enkelinä kun ei ollut enää pelastettavaa - sopivasti silloin, kun me itse pystyisimme järjestämään matkan.

Zenn: Kieltämättä houkutteleva ajatus. Appiukko on kuitenkin onnistunut puhumaan aina itsensä kuiville ja vieläpä siten, että kaikki hänen suunnitelmat käyvät kuin käyvätkin toteen. En ole eläessäni tavannut moista juonittelijaa, varsinainen painajainen.

Dominique: Kiitos vinkistä, noin voisikin tehdä. Tosin olen aika varma, että appi seuraisi perässä - vaikka ei kertoisi minne menisi kylpylään. Varasipa jopa ''sattumalta'' aikoinaan saman Italian matkan kuin meillä ja se siitä lomatunnelmasta.

Yhteistyössä