Tytärtä kiusatattu koulussa, koska olemme muka köyhiä?! Olemmeko teistä köyhiä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Yh-mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"Yh-mamma"

Vieras
Olen ammatiltani sairaanhoitaja ja teen vuorotyötä. Nettopalkkani vaihtelee paljon sen mukaan, mitä vuoroja olen tehnyt. Keskimäärin saan nettona palkkaa 2300e kuukaudessa. Sen lisäksi tulee kaksi lapsilisää yh-korotuksineen ja lasten isä maksaa 350euroa kuukaudessa mulle elareita kahdesta lapsestaan.
Asumme lasteni kanssa omistusasunnossa. Kerrostalo on ihan hyvällä alueella, vuonna 1995 rakennettu. Meillä on kaksi makuuhuonetta ja isossa olohuoneessa erillinen tilava alkovi, jossa on minun "huone". Alkovi on pienen makkarin kokoinen ja se on tavallaan erotettu sisustuksella olohuoneesta. Lapsilla on omat huoneet, jotka ovat saaneet sisustaa ihan mielestä mukaan. Keittiö on tässä asunossa remontoitu kokonaan 2002, kylppäri ja vessa 2005 ja uudet parkettilattiat laitettu meidän muuttaessa 2007. Tapetit laitettiin itse. Meillä on uusia huonekaluja mielestäni mulla on hyvä sisustusmaku. Kotimme on kaunis.
8-vuotias poika harrastaa jalkapalloa ja joka kaudeksi saa uudet nappikset. Peliasut tulee seuralta ja minä maksan kausimaksut yms. 15-vuotias tytär soittaa pianoa ja pelaa lentopalloa. Meillä on piano ja tytöllä kunnolliset treenivarusteet.
Lapsilla on omat tietokoneet ja kosketusnäyttöpuhelimet. Meillä on varaa viettää ihan kunnon joulu ja juhlia synttäreitä. Olemme käyneet monta kertaa muutaman päivän mittaisilla lomilla Tukholmassa, Tallinnassa ja Vilnassa. Lisäksi lapset ovat käyneet kumpikin Pariisissa, Lontoossa, Kööpenhaminassa ja kaksi kertaa Turkissa. Vanhempi lapsi vielä Kanarialla kerran.
Urheiluvälineet lapsillani on aina ollut kunnolliset. Joka vuosi olen uudet talvivaatteet ja kengät heille ostanut merkkiliikkeestä. Jonkun verran ostan heille huuto.netistä vaatteita.