Tuo on erittäin ikävää. Oon ite 13 ja oon joutunu tommosen pompottelun kohteeks heti, ku menin eskariin. Hoitajatkin huomasivat, että mua kiusataan, mutta tokaisivat vain äidilleni, että " Eipä tuo näytä tuosta kärsivän!" Kiusattiin mua kyl muutenkin, esim. haukuttiin, syrjittiin, tönittiin, vaikken mitään pahaa ollut tehnyt kenellekään.
Olin pitkään erään tytön paras kaveri, kunnes "jätti" mut ja lähti toisen tytön matkaan. Näin mulle on käynyt tosi monta kertaa, viimeks tän vuoden alussa, ku pitkä aikainen bestikseni rupes olemaan vihamieheni kanssa. (Vihamies siksi, että oli kiusannu mua pahemman kerran). Olin ihan yksin. Aina opettajat puuttuivat peliin ja kaikki oli mukamas hyvin, vaikka kaikki vain esitti olevansa mun kamuja.
Se mun edl bestis on tässä ollu jo sitte iha mun "normikamu", mutta kuulin semmoisia juttuja, että hän puhuu musta pahaa seläntakana. Kuitenkin hän änkeää meille ja pyytää minua heille, muttei kutsunut omille synttäreilleen, vaikka kutsui kaikki muut. En ole mitään kenellekään tehnyt, mutta kaipa tämä on mun kohtalo, että mua kiusataan hautaan asti aina aika ajoin...
Mulle annettiin ohjeeks vaa ängetä porukkaan mukaan, mutta se ei ole helppoa, ei todellakaan edes tämmöiselle sosiaaliselle tytölle. Varsinkin jos tietää, että heti kun selkänsä kääntää, ihmiset puhuvat pahaa sinusta.
Lähetän voimia tyttärellesi ja kaikille muillekin ihmisille, jotka joutuvat tälläisen kohtelun kohteeksi.