Tyttäreni kuva toisen henkilön profiilikuvana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
niin lause jäi kesken...
...pitää koko koululle info netin käytöstä tms.. Tosin vasta ehkä kun savu on hälvennyt, muuten tyttösi vosii joutua vielä pahemman kiusauksen uhriksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Mitä jos tekisit asiasta julkista? Tyyliin yrittäisit antaa kasvot teinien koulukiusaukselle. Kiinnostaisiko ehkä paikallislehteä? Tuon ikäisten pitäisi jo osata käyttätyä, ei meillä ainakaan lukiossa ollut mitään tuollaista, opiskelijat käyttäytyivät asiallisesti.

Näin minäkin tekisin. Joutuisivat kiusaajat julkisesti kiusaajiksi.

Niin vielä...

Käsittääksieni kuvaajalla on oikeus kuvan käyttöön MUTTA:
a.) yksityistiloissa otettuja kuvia ei saa julkaista ilman kuvattavan lupaa
b.) julkisissa tiloissa (esim. koulu) saa ottaa kuvia vapaasti, mutta:
c.) kuvattavaa ei saa esittää valheellisessa tai halventavassa valossa (esim. jos kadulla otetuista naisista julkaistaan tunnistettava kuva prostituutiosta kertovassa nettijutussa, se on laitonta... se siis leimaa naiset prostituoiduiksi)
d.) loukkaava kuvateksti on itsessään kunnianloukkaus
e.) identiteettiä ei saa väärentää!

Eli ihan selvästi lakia on rikottu

mulla nous iho kananlihalle kun luin tän ketjun. :cry: tuollaiselle kiusaajalle kyllä jotain pitää seurata!!! soitat sen vanhemmille!! soitat poliisille ja sinne kouluunkiin!!
itse vastaavassa tilanteessa menisin käymään tämän kiusaajan kotona, puhuisin asiasta kiusaajalle ja sen lapsille :(

Alkuperäinen kirjoittaja oma lapsi aloitti tänään koulun:
mulla nous iho kananlihalle kun luin tän ketjun. :cry: tuollaiselle kiusaajalle kyllä jotain pitää seurata!!! soitat sen vanhemmille!! soitat poliisille ja sinne kouluunkiin!!
itse vastaavassa tilanteessa menisin käymään tämän kiusaajan kotona, puhuisin asiasta kiusaajalle ja sen lapsille :(

Mitä vaikuttaa käydä kotona, kun tekijä jo melkein täysikäinen. Poliisiasia, ei mikään kodin ja koulun asia!!!!

Yhteistyössä