Tyttö 9kk, ei viihdy vaunuissa, miten saisin viihtymään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti tahtoo ulos!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti tahtoo ulos!

Vieras
Eli tyttö ei vaan jaksa olla istumassa vaunuissa/rattaissa. Eikä koskaan niihin nukahda. Mitä voisin tehdä että viihtyisi. Ei siis ole koskaan jaksanut siellä istuskella. Äiti haluaisi lähteä välillä kävelylle mutta se menee sitten niin, että tyttö joko huutaa koko ajan tai sitten joudun kantamaan häntä sylissä ja toiselle kädellä työntää vaunuja. :( voi kun tulis jo lunta niin vois koittaa jos jaksais istua edes hetken pulkassa. Tyttö nukkuu vaunuissa vain jos on nukahtanut mun syliin ja sitten siirrän vaunuihin. Silloin nukkuu siellä ehkä 30-45min. Onko vinkkejä vai odottelenko vaan kunnes on isompi ja tykkää ehkä itse kävellä? :)

mulla tyttö 14kk istuu kyllä vaunuissa ja tykkää katella ympärilleensä mutta ei ole ikinä nukahtanut vaunuihin. ehkä joku lelu voisi auttaa, kumminpäin vaunut on siis onko lapsi meno suuntaan vai katseleeko sinua? tätä kannattaa muuttaa ja kokeilla toisin päin. hiostaako vaatteet märkä vaippa yms asiat kannattaa ottaa huomioon,ootko kokeillu jutella lapselle tai kenties laulella? yritä yhdistää ulos meneminen hauskuuteen ja että se on mukavaa! näin olen saanut oman tyttöni pukeutumisen suosiollisemmaks :)(se pukeutuminen siitä viellä vaikeutuu) niin ja viellä säädä istuma asentoa ja kokeile vaikka makuu asentoa lapselle.

Kaikki noita olen kokeillut. Vaunuja molemmin päin, leluja, eri asentoja ym.. Mikään ei auta. Ja kotona kun aletaan pukea vaatteita niin tyttö protestoi ja huutaa. Eli ei halua vaatteita, ei halua ulos. Viihtyisi vaan kotona päivät pitkät pelkkä vaippa päällä :D

Meillä auttoi kun ostettiin rattaat (Scooterit), siihen loppui huuto. Vaunuista ei näe niin hyvin ulos (syvemmät ja suurempi kuomu ym.). Kuopus siirtyi sitten rattaisiin jo 6kk ikäisenä kun alkoi sama mekastus kun esikoisella aikoinaan.

Ei se tarkoita, ettei halua ulos. Kyseessä taitaa olla esikoinen? Oletko saanut mistään neuvoja ja tukea vauva-arkeen?
Siinä on jo iso virhe, että olet alkanut kantaa lasta. Lapset oppivat nopeasti ja lapsesi tietää nyt, että huuto kannattaa rattaissa.
Olisiko sinulla mitään paikkaa, jossa saisit opastusta käytännön asioihin?
Voisitko antaa vauvan syödä vaunuissa? Esim maissinaksuja

Yhteistyössä