Tyttö oli väittänyt päiväkodissa ettei saa kotona tarpeeksi ruokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niinpävarmaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meilllä lapsi kertoi päiväkodissa että äiti pomppii ku kumipallo karkuun eikä iskä saa koskaan osumaa.

=johtaja veti sen johtopäätöksen että iskä lyö äitiä=ls ilmo... johon tosin ei laittanut tota juttua koska purskahdin itkuun, koska mun mies on niin kiltti ettei löisi eläintäkään.. eikä todellakaan satuttais ketään ihmistä. oli taas turha ilmotus,mut ei voi mitään.

Niinpä, oli tosi kivaa. Uskoivat koulussa poikaa. Ja sossun tädit uskoivat poikaa mutta eivät mua.

Nykyäänhän saa suht helposti todistettua miten rahaa on kauppaan käyttänyt jos maksaa kortilla ja vilauttaa vielä jotain etukorttia. Siinä on mustaa valkoisella sosiaalityöntekijöille ja liitteeksi voi vielä laittaa kuvan maustekaapista ;)

Meillä joku vuosi sitten poika 8 v oli kertonut koulussa opettajalle ja koko luokalle, ettei hän saa kotona tarpeeksi ruokaa. Ja että varsinkin iltaisin on nälkä eikä ruokaa anneta... itelle oli kyllä järkytys moinen asia. Opettaja soitti mulle ja kyseli asiasta, lähinnä kuulema sen vuoksi kun luokkakaverit olivat asian kuulleet ja ihmetelleet. No, asia selvitettiin, meillä tosiaan lapsi saa tarpeeksi ruokaa mutta pojalla oli kuulema joskus ollu nälkä kun oli sängyssä jo ollut.

Niinhän ne puhuu, ja sitten taas joku kotka joka kuvittelee olevansa vastuullinen tekee ls-ilmoituksen. Siitä se rumba sitten alkaa.

Niin, juuri tämän takia en ole laittanut lapsiani tarhaan. Kerho on riittävä ja onneksi apua löytyy omasta takaa että myös töissäkäynti on mahdollista. Koulukin on vähän niin ja näin, nykyään on niin sekopäisiä ihmisiä myös viranomaisissa että jo yhdenkin ihan vähän mieleltään nyrjähtäneen höpinöiden seurauksena rikkirevitään ja tuhotaan normaalin lapsiperheen elämä, työt, ihmissuhteet sekä kaikki lapset huostaanottamalla.

Niinhän ne puhuu, ja sitten taas joku kotka joka kuvittelee olevansa vastuullinen tekee ls-ilmoituksen. Siitä se rumba sitten alkaa.
Nämä on mielenkiintoisia asioita siinä mielessä, että meillä nämä satusedät ja -tädit ovat heittänee vaikka ja millaista tarinaa hoidossa ja koulussa, mutta kukaan ei ole ikinä edes harkinnut ls-ilmoitusta. Välillä on itseänikin jännittänyt että milloin ne tädit on ovella kolkuttamassa, mutta ei.

Onko sitten tässäkin näin suuria eroja eripuolella suomea? Vai onko meidän kohdalle sitten sattuneet ne ammattilaiset päiväkoteihin ja kouluihin jotka osaavat käyttää järkeään ja suodattaa kuulemaansa.

Meillä yksi lapseni kysyi multa yks ilta että miksei meillä syödä koskaan mitään ruokaa. Olin ihan äimän käkenä, kun teen JOKA PÄIVÄ lämpimän ruuan, joka syödään yhdessä. No kävikin ilmi että tarkoitti JÄLKIruokaa ja ajatteli sen olevan joku erityinen juttu, vanukas tai kiisseli tai hedelmäsalaatti - nehän on siis vain vanukkaita, kiisseleitä ja hedelmäsalaatteja :) Jonkun aikaa oottelin josko koulussakin olis ihmetellyt samaa asiaa, mutta nähtävästi ei, kun ei mitään ole kuulunut :D

Jos päiväkodissa uskottaisiin kaikki mitä lapsi siellä puhuu, niin meillä olisi lastensuojelun lisäksi vieraillut jo poliisi, Nasa, erilaiset yliopiston tutkijat, eläinsuojeluviranomaiset, ja varmasti lukuisia eri lehtien toimittajia.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Meillä joku vuosi sitten poika 8 v oli kertonut koulussa opettajalle ja koko luokalle, ettei hän saa kotona tarpeeksi ruokaa. Ja että varsinkin iltaisin on nälkä eikä ruokaa anneta... itelle oli kyllä järkytys moinen asia. Opettaja soitti mulle ja kyseli asiasta, lähinnä kuulema sen vuoksi kun luokkakaverit olivat asian kuulleet ja ihmetelleet. No, asia selvitettiin, meillä tosiaan lapsi saa tarpeeksi ruokaa mutta pojalla oli kuulema joskus ollu nälkä kun oli sängyssä jo ollut.

monessakin ketjussa ilmi näitä jääkaapinvahtija mammoja joilla on läskifobia, lapset eivät saa itse ottaa ruokaa kaapista, ei edes vanhemmat lapset tyyliin +10.v?:O
Eikä ole kuulemma sekään harvinaista, että moni ei tee ruokaa kotona koska ovathan lapset jo tarhassa/koulussa syöneet, tätäkin ei muuta kuin ihmetellä, sillä nythän puhutaan kasvavista lapsista, varmasti on kunnon nälkä lapsella jo heti koulun jälkeen.:(
Hyvinkin uskon osan ketjun lapsista puhuvan täyttä totta!
Hyvä että näistä tehdään ls-ilmoitus pääsee tädit tarkistamaan asian!:)

Nämä on mielenkiintoisia asioita siinä mielessä, että meillä nämä satusedät ja -tädit ovat heittänee vaikka ja millaista tarinaa hoidossa ja koulussa, mutta kukaan ei ole ikinä edes harkinnut ls-ilmoitusta. Välillä on itseänikin jännittänyt että milloin ne tädit on ovella kolkuttamassa, mutta ei.

Juu, on mielenkiintoisia... Mä kuulin tässä mutkan kautta että joku vanhempi oli kesällä huolestunut meidän lapsesta joka ulkoili paljon. Se järkeili lapsen ulkoilun niin että paljon ulkoilua tarkoittaa sitä että lapsi ei halua olla kotona kun siellä ei ole kaikki hyvin :headwall: Kieltämättä tuo veti vähän sanattomaksi kun mun mielestä kesä ja ulkoilu kuuluu vähän niin kuin yhteen ja sitten joku valopää kykenee vääntämään asian ihan persiilleen.

No jos se ei pidä paikkaansa vaan hoidatte häntä hyvin, ei ole mitään syytä huoleen. Ls-ilmoituksesta tai viranomaisten puuttumisesta ei seuraa pahoja seuraamuksia ellei ole syytä siihen.

Tämä on varmaankin sarkasmia. Eräs äiti oli kuulemma kertonut neuvolassa tekevänsä makaroonilaatikon siten, että sekoittaa jauhelihan makaroneihin, eikä laita niitä kerroksittain. 9 lasta otettiin kiireellisenä huostaan eikä palautettu ikinä.

No kaverin anoppi teki ls-ilmon että lapselle ei ole kotona ruokaa. Anopin mukaan ei ollut leipää (siis ei ollut paahtoleipää, vain itse tehtyjä sämpylöitä), ei ollut juustoa ja makkaraa leivän päälle (vain mozzarellaa, fetaa ja kinkkua oli kaapissa), ei ollut lapselle ruokaa jääkaapissa kun ei ollut edes nakkeja tai lihiksiä (pihvelä kyllä oli)....

Että silleen... lapsi ei mummonsa luona suostunut syömään kuin nakkeja, lihiksiä ja munkkeja joten eihän se kotonakaan voi muuta syödä :headwall:

Meilläpäin aiemmassa päiväkodissa vanha, viisas lto, joka sanoi jo heti alkuun, että uskokaa n. Puolet, mitä lapsi kertoo päiväkodin tapahtumista, he uskoo n. Puolet, mitälapsi kertoo kotona tapahtuneen. J jos joku asia oikeesti mietityttää, kysytään sit aikuisilta puolin ja toisin. Fiksua...

Yhteistyössä