[QUOTE="bbb";27698009]Meidän pojilla näyttää olevan oikeasti jonkinlainen sisäsyntyinen kiinnostus poikien juttuihin. Itse olen kasvanut tyttöjen joukossa ja pojat olivat ihan "vieraita", oli aika iso järkytys huomata kuinka alle vuoden ikäinen esikoinen hihkui aina auton, mopon, traktorin ym nähdessään. Samoin kaikki työkalut, palikat ym kiinnostaa. Kuopus varmaankin matkii ja oppii kiinnostuksen kohteen esikoiselta, mutta esikoinen keksi ne ihan itse
Meillä käytetään pojilla punaista, oranssia ja keltaista ainut jota ei juuri ole on pinkki. Esikoisen lempiväri on muuten punainen. Nukkeja ja pehmoleluja löytyy, mutta niillä leikitään harvoin. Yritän kyllä kannustaa noihin leikkeihin.
Meillä iso tekee naisten töitä ja äiti miesten ja muutenkaan emme korosta sukupuolisidonnaisia asioita kovasti. Silti tuntuu, että pojat ovat poikia..[/QUOTE]
Ei se ole mikään sisäsyntyinen kiinnostus POIKIENjuttuihin, vaan on ihan sisäsyntyistä, että pikkulapsi on kiinnostunut isoista meteliä pitävistä liikkuvista asioista, kuten juurikin autot, mopot ja traktorit, oli lapsi sitten tyttö tai poika. Tuo vaihe siis tulee useimmille pikkulapsille ihan sukupuolesta riippumatta. Sama juttu nuo palikat ja työkalut, ne kiinnostaa koska niitä näkee vanhempienkin käsissä. Eri asia sitten on miten vanhemmat suhtautuvat kiinnostukseen. Tyttölapsille valitettavan usein nuo kiinnostuksenosoitukset ohitetaan, kun taas poikalapsia kehutaan ja kannustetaan.
Meillä lapset saavat itse valita mieluiset lelut, molemmat leikkivät vuoroin nukeilla, vuoroin autoilla. Isovanhemmat ovat huolehtineet että tyttö on saanut tyttöjen leluja ja pojalle kannettiin jo vastasyntyneenä autoja. Vaatteet ostan pääasiassa neutraaleja värejä, ihan siksi että haluan kierrättää vaatteet sisaruksilla, mutta pojalla on kyllä nähny siskon vanhoja pinkkejäkin.