Tyttöni kaverin äiti oli huutanut tytölleni kylässä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijan lapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijan lapsi

Vieras
Tytöllä on luokalta samanikäinen tyttö kaverinaan. Tyttöni käy usein kaverinsa luona kylässä, kun asuvat samalla piha-alueella eli lähekkäin. Olen antanut käydä siellä lähes joka päivä kunhan läksyt on tehty. Nyt tänään tyttö tuli kaverinsa luota kotiin kauhistuneena. Kysyin, että mitä on käynyt. Tyttö sanoi, että kaverin äiti oli huutanut hänelle kuinka hän käy aina heillä ja hän ei saa viettää aikaa tyttönsä kanssa, kun olen aina hänen kanssaan leikkimässä. Kysyin, että ihanko oikeasti huusi sinulle?! Tyttö sanoi, että kyllä ja lopuks sano, että meille ei oo enää lupaa tulla. Kysyin, että tekikö tyttö jotain pahaa, josta kaverin äiti suuttui. Tyttö kertoi, että rikkoi vahingossa vesilasin ja sen jälkeen kaverin äiti alkoi huutaa.

Siis tällaisiako on nykyvanhemmat???? Ei osata asiallisesti sanoa, että meille ei nyt pääse kylään vaan täytyy huutaa?? Kielsin nyt tyttöäni leikkimästä tämän kaverin kanssa. Onko teillä vastaavia kokemuksia?

[QUOTE="vieras";25742625]Miksi tyttösi ei tuo kaveriaan omaan kotiinsa lainkaan? Ja sori, kyllä voi sillä naapurin äipälläkin joskus olla todella huono päivä ja mennä kuppi nurin sillekin lapselle, joka on omassa kodissa joka päivä...[/QUOTE]

Meillä on muitakin lapsia. Pienin on 2v. ja vaatii päiväunet, jotka häiriintyisivät meluavista lapsista.

Voi olla, että särkynyt lasi oli ns. viimeinen oljenkorsi.
Kaverin äiti voi olla väsynyt, olla muita huolia tms. Huutaminen ei ole oikeutettua, mutta joskus aikuinenkin mokaa. (Mulla on tällä hetkellä pinna niin kireellä, että nuppi räjähää :kieh: )
Käykö tuo kaveri myös teillä vai onko kyläily noin yksipuolista?

[QUOTE="vieras";25742637]Vuoroin vieraissa käydään ja kummankin kotia kulutetaan!!![/QUOTE]

Mutta kun meillä on tuo 2v. lapsi, joka sitä paitsi on edelleen kova vierastamaan ja vaatii päiväunet. Kaverillaan ei ole sisaruksia, joten siellä olisi senkin takia hyvä leikkiä. Olen ajatellut, että ei ole mitään ongelmaa lapseni vierailuissa, kun on aina tähän asti sisään päässyt.

Meillä on muitakin lapsia. Pienin on 2v. ja vaatii päiväunet, jotka häiriintyisivät meluavista lapsista.

Ehkäpä tytön kaverin äiti häiriintyy myös niistä meluavista lapsista? Tiedätkö että heillä ei muita lapsia ole?

Joka tapauksessa eihän hänen käytöksensä asiallista ollut, olisi voinut ovelta jo käännyttää tyttösi ja sanoa että tänään ei sovi.

Kyllä jokaisella äidillä on niitä huonompiakin päiviä. Ja Tyttösi taitaa heillä kuulua jo "omaan väkeen", joten en yhtään ihmettele vaikka vähän (vara)äiti kimahtaakin.

Jatkossa teette niin että tämä tyttösi kaveri saa käydä teilläkin leikkimässä. Vai onko teillä aina elämä stopissa 2 veen päikkäreiden takia? Omakin porukka kulkee kusi sukassa?

Mulla saattais kilahtaa samalla tavalla. Jos meillä ois aina sama naama sotkemassa ja syömässä, eli leikkimässä. Leikinjälkiä ei siivottais koskaan jne. Huonona päivänä saattaisin karjahtaa kyllä.

Meillä kävikin tyttö, joka säntäsi lekistä toiseen, narisi pääsyä tietokoneelle, vinkui aina herkkuja ja hyvää, sotki, eikä koskaan siivonnut jälkiään, oli suuriääninen ja jotenkin sosiaalisesti hioutumaton tapaus. Vähitellen annoin ymmärtää, että ei tänään, eikä tänäänkään, eikä huomenanakaan meille käy jne. Pääsin eroon ongelmasta.

Ymmärrän sinun kantasi, mutta ymmärrän myös tuon ehkä väsähtäneen äidinin kannan. Ei aina jaksa vieraita. Pitää kysyä lupa, saako tulla. Ja niemenomaan aikuiselta, ei lapselta.

Mutta kun meillä on tuo 2v. lapsi, joka sitä paitsi on edelleen kova vierastamaan ja vaatii päiväunet. Kaverillaan ei ole sisaruksia, joten siellä olisi senkin takia hyvä leikkiä. Olen ajatellut, että ei ole mitään ongelmaa lapseni vierailuissa, kun on aina tähän asti sisään päässyt.

Ei se teidän 2v ole mikään syy siihen, että laitat lapsen luutimaan jatkuvasti kaverin luo. Kyllä minuakin ärsyttäis! Voihan koululaiset olla ulkona tuon pienemmän päikkäriajan, vai nukkuuko se koko päivän?

No ei kai se teidän parivuotias koko päivää nuku??? Tottakai vieraillaan vuorotellen, vaikka toinen osapuoli olisikin liian kiltti siitä huomauttamaan. Toki huutaminen oli väärin, mutta kokonaisuutta ajatellen sinunkin käytöksessäsi on korjaamisen varaa.

Tiedätkö miten tyttösi käyttäytyy kylässä? Ei kuulosta siltä, että kunnioittaisi aikuisia kuten kaikkien lasten pitää kunnioittaa. Olisiko tyttö ymmärtänyt jonkun asian nyt väärin? Ja minkä ikäisistä lapsista kyse?

Ei mikään ihme, että pinna paloi. Ei ole hyvien tapojen mukaista aina laittaa oma lapsens akyläilemään eikä ottaa tosita lasta vastavierailulle. 2-vuotias nukkuu vuorokauden tunneista ehkä pari ja jos kerran on arka on syytäkin oppia ihmsiä näkemään. Harva lapsi vierastaa isompaa lasta.

• Tykkää
Reactions: Joxu
Sulla on 2-vuotias lapsi ja sen takia vanhempi lapsesi ei saa tuoda kavereitaan teille? :O Kyllä mä ymmärrän, ettei aina sovi, mutta ei kai se nyt aina nuku? En ainakaan itse jaksaisi, jos meillä olisi joka päivä sama tyttö leikkimässä! Pitäsköhän nyt peiliin vilkaista? Ei toki olisi saanut kaverin äiti tytölle rumasti huutaa.

Aika törkeä olet, eihän se mukelo koko päivää nuku! Ja jos vierastaa niin ei tosiaan pidä eristää muista ihmisistä, päinvastoin. En ihmettele sen toisen mamman hermostumista yhtään. Mietipä omalle kohdalle tuota, et joku olis teillä jatkuvasti.

• Tykkää
Reactions: Joxu

No niin kyllä nyt tekosyytä tämä.

Ei ole oikeutta äidillä huutaa vieraille, mutta ymmärrettävää on jos aina on lapsesi siellä (ja tiedä mitä muuta siellä on lasin rikkoutumisen lisäksi aiemmin tapahtunut lapsesi toimsesta..). Mene itseesi kuitenkin tuosta asiasta että oletat että ilman vastavuoroisuutta voit lastasi säilyttää kaverillaan.

Kun mun kuopus oli 2v, halusin että isompi aina kaverin kanssa meillä. Kuopuksesta tuli tosi sosiaalinen tapaus. Osaa leikkiä kaverin kuin kaverin kanssa.

Ymmärtäisin ehkä jos ois kyseessä 2 kk vanha tapaus ja äiti vaikka imettämisen tai babybluesin takia haluaisi olla hiljaisuudessa.

Kyllähän niitä syitä riittää, miksi omat pennut mieluummin toisten nurkkiin. Sillä toisella voisi olla syynä se, että ei ole halunnut kuin yhden jotta on aina hiljaisat. Miten kukaan kehtaa toimia noin kuin ap?

Yhteistyössä