Tyttöystäväni exä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyselevä....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyselevä....

Vieras
Hei,
minua vain ihmetyttää seuraava. Tyttöystäväni on eronnut exästään jo kolme vuotta sitten. Heidän suhteensa oli tyttöystäväni mukaan kamala ja tyttöystäväni on päässyt suhteesta eroon. Exä on pommitellut tyttöystävääni kaiket ajat ja välillä tyttöystäväni vastaa viesteihin ja välillä ei. Nyttemmin ovat tyttöystäväni on jakanut meidän suhteemme ongelmia exänsä kanssa ja kirjoitellut tietämättäni mailejakin. Välillä viestit ovat luokkaa tule panemaan mun kanssa...

Nyt tyttöystäväni on menossa baariin tämän exänsä kanssa vaikka kolmeen vuoteen eivät ole nähneetkään. Tyttöystäväni sanoo, että häneen voi luottaa, mutta miksi tuntuu pahalta. Luotan kyllä tyttöystävääni, mutta silti sydämessäni kaivelee...

Mistähän moinen johtuu. Ehkä joku kahvitapaaminen olisi mulle helpompi tai joku muu. En mitenkään halua sitoa tai kahlehtia tyttöystävääni, mutta pahata silti tuntuu... Tyttöystäväni on tosi välittävä ja empaattinen ihminen.

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

Asiallisesti haluan kommentoida.

Minusta hän ei vaikuta sinua kohtaan hirveän välittävältä tai empaattiselta ihmiseltä.
Hän ei selvästikään pidä sinua&häntä "tiiminä" vaan päästää elämäänsä exänsä ja ehkä luulee terapoivansa omaa elämäänsä (teitä) tämän kautta, mikä on suoraan sanottuna typerää. Ja miksi lähteä exän kanssa baariin - haluavat vaan leikkiä ajatuksella, "että mitä jos vielä kerran" tai "toinen haluaa osoittaa toiselle jotain".
Luultavasti syy siihen miksi sinusta tuntuu pahalta, on se että sinulla on siihen nyt painava syy. Ei tuosta mitään hyvää synny - pahimmassa tapauksessa mustasukaisuutta, pettämistä, salaisuuksia, flirttiä, teidän henkilökohtaisten asioiden levittymistä vääriin korviin yms yms.

On sillä exällä pokkaa...Luultavasti sun kannattaa joskus näyttää sillekin missä mennään. Mä en ikinä vois tehdä noin mun poikaystävälle. Ei kyse ole vain luottamuksesta vaan myös perjaatteista. Tsemppiä. Mutta jokainen tyylillään.

Kysynpä nyt vaan - millainen nainen lähtee bailaamaan baariin exänsä kanssa kun on jo uudessa suhteessa. Varsinkin jos on saanut eksältään viestejä että mennäänkös tekemään tuhmat? Meilläpäin käytetään tollasesta typystä aika rumaa nimitystä.

Jos tää sama tilanne olis jollain sun hyvällä ystävällä niin mitä neuvoja antasit kaverille? Sanoisitko että älä välitä, ne varmaan vaan pelaa siellä shakkia ja keskustelee EUn maatalouspolitiikasta. Ajattelisitko että onpas kaverilla siinä empaattinen ja välittävä laatunainen.

teillä on tyttöystävän kanssa kommunikaatio-ongelma. Monet vähän tyhmemmmästä päästä ja kokemattomat naiset ovat juuri tuollaisia. He ovat kaikkien "ystäviä", ja onnistuvat aina samalla pyllistämään johonkin suuntaan. Ehkä naisesi ei henno sanoa exälleen, että parisuhde kunnossa, eikä nyt mitään baarireissuja, toisaalta hänessä elää kapinahenki "mies ja nainen voivat olla ystäviä" ja "jos ei mies luota niin minkä hän sille voi". MOnet naiset eivät ymmärrä että miehet ovat joko-tai- tyyppisiä olentoja, jos annat pikkusormen, ne vie koko käden.

Sinulla on myös ongelma, et osaa ehkä aukaista suutasi tarpeeksi pontevasti.
Ja vaarallisella vyöhykkeellään siinä liikutaankin, menepä sanomaan kauheasta suhteesta toipuvalle naiselle komentoja siitä, kenen kanssa hän saa ja ei saa lähteä baariin! Lähtee entistä varmemmin. Ole varovainen äläkä ainakaan saa mitään raivokohtauksta.

Tuo on juuri hyvä esimerkki ihmisten virheistä parisuhteessa. Noita rajoja pitää jossain vaiheessa aina vähän tarkentaa, ne eivät ole kaikille itsestään selviä. Tyttöystäväsi ei ehkä ole kypsä seurustelemaan. Ja ainahan voi spekuloida edelleen, että ne teidän parisuhdeongelmat ovat syy miksi naisesi kokee tarvitsevansa exänsä tukea.

Monesti exästä tulee naiselle hyvä ystävä jo senkin takia, koska exä on miespuolinen, ja seksuaalista jännitettä ei välttämättä enää eron jälkeen ole, on exä vähän niinkuin neutraali miesnäkökulma asioihin. aina kannattaa muistaa kuinka epätodennäköistä, jotkut väittävät että jopa mahdotonta, on rakastua samaan ihmiseen kahta kertaa.

Se on naiselle vapauttavaa, mies joka tuntee minut, välittää minusta, mutta ei ole seksuaalisesti vaarallinen. mutta harhaanjohtavaa. Minunkin exäni on hyvä ysäväni nykyään, ja todellakin tilitän myös uuden parisuhteen asioita hänen kanssaan silloin tällöin.

baarireissulle erehdyin kerran, mutta säpsähdin kun huomasin että hän olisi edelleenkin valmis panemaan minua vaikka huvin vuoksi, eikä sen kummemmin piittaa uudesta parisuhteestani. Mutta kyse olisi kuitenkin vain seksistä, paria meistä ei tulisi ja olisin vain heittänyt hukkaan parisuhteeni vain alkaakseni exän satunnaispanoksi. En viitsi baariin mennä enää oikeastaan kenenkään miehen kanssa, pilu niillä on mielessä kuitenkin, vaikka nainen ehkä viattomuuksissaan pitää vain ystävänä.

Mutta kuten huomaat; tähän päättelyketjuun ei voi mies paljon vaikuttaa. ITse se on ymmärrettävä jokaisen naisen. Mies voi korkeintaan olla ja mököttää jotta nainen saa ajattelemisen aihetta, mutta käskeminen ja suuttuminen vain ajavat naisen pois.

"kirjoitellut tietämättäni mailejakin. Välillä viestit ovat luokkaa tule panemaan mun kanssa... "

No, eihän hän tietämättäsi ole niitä meilejä kirjoitellut, jos kerran sisällöstä tiedät. Eli, a)olet lukenut salaa hänen postinsa b) hän on meileistä sinulle kertonut c) koko tarina on vain tarinaa, jonkinlainen ajanvietehupi eli brovo.

Jos seksuaalista viritystä on jo meileitse tapahtunut, niin kyllä se on mielessä treffeilläkin -ainakin miehellä. Jos tyttöystäväsi on menossa baariin exän kanssa parille drinksulle vaihtamaan vain kuulumisia on hän aikalailla naivi.

Exän kanssa voi olla ystävä silloin, kun molemmilla on seksuaalinen jännite kadonnut, tai ainakin se on hallinnassa eikä tule edes puheissa ilmi.

Monesti exästä tulee naiselle hyvä ystävä jo senkin takia, koska exä on miespuolinen, ja seksuaalista jännitettä ei välttämättä enää eron jälkeen ole, on exä vähän niinkuin neutraali miesnäkökulma asioihin. aina kannattaa muistaa kuinka epätodennäköistä, jotkut väittävät että jopa mahdotonta, on rakastua samaan ihmiseen kahta kertaa.

baarireissulle erehdyin kerran, mutta säpsähdin kun huomasin että hän olisi edelleenkin valmis panemaan minua vaikka huvin vuoksi, eikä sen kummemmin piittaa uudesta parisuhteestani.

Mutta kuten huomaat; tähän päättelyketjuun ei voi mies paljon vaikuttaa. ITse se on ymmärrettävä jokaisen naisen. Mies voi korkeintaan olla ja mököttää jotta nainen saa ajattelemisen aihetta, mutta käskeminen ja suuttuminen vain ajavat naisen pois.

Hei,
kiiitos kaikille kommentoijille. Näkemyksenne ja kokemuksenne antavat tosi hyvää perspektiiviä ja uutta näkökulmaa.

Ehkä nuo yläpuolella olevat kommentit ovat lähinnä tyttöystävääni. No lopulta tyttöystäväni jätti baarin väliin ihan itse.

Jos teillä on vielä lisää näkemyksiä, niin otan ne kiitollisena vastaan.

Hyvää kevättä kaikille :)!

[/quote]

No ihan selvä juttuhan tuo on. Olet päätymässä aisankannattajaksi ellet ole sitä jo. Tyttöystäväsi ja exänsä ovat lämmitelleet välinsä. Kirjaimellisesti.

Minun eksäni kirjoittaa silloin tällöin muutaman rivin uutisia ja pari kertaa vuodessa käydään kaupungilla juomassa kahvit ja vaihdetaan kuulumisia. Mitään sänkyehdotuksia hän ei tosiaankaan lähettele. Kummankin puoliso on täysin ajan tasalla meidän harvanlaisesta yhteydenpidosta, eivätkä noteeraa sitä sen kummemmin, koska mitään virityksiä ei selvästikään ole.

Sinun tyttöystäväsi eksällä on selvästi joku muu kutkutus mielessä. Tyttö on ilmeisesti joko hyvin nuori tai hyvin naivi tai kumpaakin, tai sitten hän oikeasti haluaa pettää sinua. Minusta sekin on tuollaisessa tilanteessa jo pettämistä että lähtee varta vasten baariin juhlimaan toisen miehen kanssa, kun tämä on lähettänyt ensin selkeitä sänkyynmenoehdotuksia. Tuo ei ole mitään ystävyyttä, se on tulella leikkimistä, ja sinun tahallista loukkaamistasi.

kiitos kaikille rakentavista vastauksista. Yksikseni tätä pohtiessani olisin varmaan tullut hulluksi. En tosiaan halua rajoittaa tyttöystäväni vapautta, mutta minusta tuntuu todella pahalta, että tyttöystäväni meikkaa glamour-lookin ja pistää ykköset päälle ja menee baariin jonkun toisen miehen kanssa. No onneksi tyttöystäväni oli niin ystävällinen, että jätti sanojensa mukaan baarin väliin (emme olleet samalla paikkakunnalla viikonloppuna). Viesteily kuitenkin jatkui eilenkin... kuulemma vain kuulumisia kysytään. No ainakin tyttöystäväni itse kertoi saaneensa viestiä...

Haluan uskoa tyttöystävääni ja olemmehan me muuttamassa yhteenkin...

"En tosiaan halua rajoittaa tyttöystäväni vapautta, mutta minusta tuntuu todella pahalta, että tyttöystäväni meikkaa glamour-lookin ja pistää ykköset päälle ja menee baariin jonkun toisen miehen kanssa. No onneksi tyttöystäväni oli niin ystävällinen, että jätti sanojensa mukaan baarin väliin (emme olleet samalla paikkakunnalla viikonloppuna). Viesteily kuitenkin jatkui eilenkin."

Uskotko tosiaan häntä? Saattoi hän jättää baarin väliin , mutta tapasi miehen muualla, niin yksinkertaista se on. Älä nyt usko, että tuollainen viestittely kuuluu asiaan ja teidän väliseen seurusteluun.
Tai minä ainakaan en luottaisi, kun viestiä pukkaa, niin pyydä nähdä viestit ja jos et saa nähdä niin lähde lujaa toiseen suuntaa.

No jos tuntuu, että se vaivaa niin sano ensin sievästi. Sen jälkeen tiukasti. Jos muu puhe ei tepsi sano hyvästi. Elä ihmeessä tuollaiseen tilanteeseen jää vikisemään, kohta tunnet itses naisellisemmaksi kuin naisesi. Pitää sitä sinullakan jonkinlainen selkäranka olla.

nyt mä pelkään että sain tyttöystävältäni jonkun hyppykupan. Annoin sunnuntaina suuseksiä ja koko alkuviikon on alapää kutissut aivan vietävästi, kliffaa hei!

Alkuperäinen kirjoittaja Kyselevä:
nyt mä pelkään että sain tyttöystävältäni jonkun hyppykupan. Annoin sunnuntaina suuseksiä ja koko alkuviikon on alapää kutissut aivan vietävästi, kliffaa hei!

Ap:stä en tiedä, mutta sinulla on muita ongelmia..

Alkuperäinen kirjoittaja Kyselevä:

Anteeksi, mutta miten sinä annoit sitä suuseksiä, jos kerran alapää nyt kutisee?

Mä taisin pudota jotenkin...

Tosiaan kiitos asiallisia kommentteja lähettäneille. Ainakin nyt kaikki on taas ihan hyvin ja tuntuu, että suhteemme jatkuu hyvänä. Se exä ei kuitenkaan jätä tyttöystävääni rauhaan, vaan viesteilee lähes joka päivä. Nykyään viestit koskevat jotakin jonnin joutavaa.

Sovin tyttöystäväni kanssa, että jos viestit muuttuvat taas seksipainotteisiksi, niin sitten soitan kaverille ja pyydän häntä lopettamaan.

Miksi ei tyttöastäväsi sano sille kaverille, että hänellä on nyt sinut eikä halua hänen jokapäiväisiä viestejään? Outo muija, taitaa pitää varmuuden vuoksi jalkaa senkin oven välissä.

Alkuperäinen kirjoittaja myös ap:lle:
Miksi ei tyttöastäväsi sano sille kaverille, että hänellä on nyt sinut eikä halua hänen jokapäiväisiä viestejään? Outo muija, taitaa pitää varmuuden vuoksi jalkaa senkin oven välissä.

No jotain jalkaa on kyllä pidetty jossain välissä.....

Mahtaa pimulla olla hauskaa kun on noin hyväuskonen hölmö poikakaverina.

Yhteistyössä