Uimaan 8v pojan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jEN"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jEN"

Vieras
Niin mietin kun joskus käydään kesällä 8v täyttävän pojan ja 5v tytön kanssa uimassa, että missä vaiheessa minun 'pitää' käskeä poika erikseen miesten puolelle?

Nyt käy siis meidän kanssa, on ikäisiään pienemmän oloinen ja aloittaa ekallakin vasta ensi syksynä.

Poika ei itse kummemmin ihmettele meidän kanssa olemista, tykkää kun on saunassa seuraa yms. mutta olen pistänyt merkille että muutamat tädit on jo kulmiaan hieman kohotellut..

Kyllä mä sinuna alkaisin nyt perehdyttämään poikaa niin, että pärjää miesten puolella yksinään. Ei se ole loppupeleissä kovinkaan vaikeaa. Jos tuntee uimahallin säännöt (ensin suihkuun, sitten uikkarit päälle jne) ja osaa pestä itsensä, niin varmasti pärjää yksinkin. Ja ekaluokalla viimeistään opetellaan sitä uimahallikäyttäytymistä, silloinkin pitäisi periaatteessa pärjätä yksin, koska opettaja ei ehdi kaikkia auttaa.

Tota, 7-vuotiaana omille puolilleen. Eli poika omalle puolelle mars. Ottakaa joku tuttu mies mukaan, jos ei yksin pärjää. Ajattelepa niitä ikätoverityttöjä, ekaluokkalaisia, kun sinne pelmahtaa se teidän Eevertti! Ei kiva.
Muutenkin. Sen ikäiset omille puolilleen vaan. Ottaa kupoliin kun aika-ajoin 10veetkin on väärillä puolilla. Miksi ihmeessä, oi miksi?

Noh, pari vuotta sitten olisin sanonut että ilmanmuuta miesten puolelle! Mutta nyt oma poikani on 8 ja käytiin minä, 6 v sisko ja poika uimassa. Kysyin et haluutko miesten puolelle vai meidän kanssa naisten puolelle. Tahtoi naisten puolelle eikä aiheuttanut mitään hämminkiä. Tosin on aika pienikokoinen ettei monikaan varmaan tokaluokkalaiseks ajatellu. Osaa toki miesten puolella yksinkin toimia, on ollut, mutta tällä kertaa halus meidän kanssa. Antakaa lasten olla lapsia ja turvassa äidin / isin kanssa niin kauan kun haluavat. Kyllä ne ehtii olla isoja ja aikuisia myöhemminkin.

Mitäs mieltä te ootte sitten, kun on kyseessä erityistarpeinen lapsi, josta ei ihan noin päälle päin tämä asia näy...ei siis pysty päästämään iteksiään miesten puolelle...pitää kaiketi vaan kestää katseet...?

Kiitoksia vastauksista, ehkä se pitää kesällä harjoitella ahkerammin miesten puolelle harjoittelua, kun mieskin pääsisi mukaan.

Joku tuolla mainitsi ekaluokkalaisista koulutovereista niin haluan nyt korostaa että poika ei ole vielä koulussa! On ikäisiään pienempi, henkiseltä puolelta lähinnä ei niinkään fyysiseltä ja ollaan lastenpsykiatrian asiakkaita, ei siis todella ole ihan normaalitasoinen 8v vaikka siltä saattaa näyttääkkin.

Ei ole oikeasti käynyt mielessäkään kunnes näin tämän keskustelun. Poika täytti just 7. Pieni on kyllä, ja niin vilkas ja keskittymiskyvytön, etten voi mitenkään kuvitella sen selviytyvän itse miesten puolella. Ja ei uskaltaisi varmaan sinne mennäkään yksin. Eli tuijottakoon muut vaan, mutta tuon pojan naisten puolelle vielä, kunnes uskaltaa itse mennä miesten puolelle.

Meidän poika on ekaluokkalaisesta lähtien mennyt miesten puolelle. Kuitenkin edelleen, vaikka on jo 9-vuotias eikä ikäistään pienemmän näköinen, uimahallin kassalla häneltä kysytään aina meneekö miesten vai naisten puolelle.

Noh, pari vuotta sitten olisin sanonut että ilmanmuuta miesten puolelle! Mutta nyt oma poikani on 8 ja käytiin minä, 6 v sisko ja poika uimassa. Kysyin et haluutko miesten puolelle vai meidän kanssa naisten puolelle. Tahtoi naisten puolelle eikä aiheuttanut mitään hämminkiä. Tosin on aika pienikokoinen ettei monikaan varmaan tokaluokkalaiseks ajatellu. Osaa toki miesten puolella yksinkin toimia, on ollut, mutta tällä kertaa halus meidän kanssa. Antakaa lasten olla lapsia ja turvassa äidin / isin kanssa niin kauan kun haluavat. Kyllä ne ehtii olla isoja ja aikuisia myöhemminkin.

Mutta kun kyse ei ole aina siitä, mitä sinun lapsesi haluaa tai mikä teille on parasta. Siellä on muitakin ihmisiä. Jos kerran pärjää miesten puolella, niin siinä ei mun mielestä enää kysytä, että haluaako naisten vai miesten puolelle. Ja jos on vilkas lapsi tai erityislapsi, joka ei yksinään pärjää, niin yleensä uimahallissa on mahdollisuus saada joku henkilökunnasta lasta avustamaan. Tai mielellään ottaa mukaan sinne hallille jonkun miehen, joka poikaa pystyy auttamaan.

Tuskin ne 8-12-vuotiaat aikuisia häiritsevät. Ongelma onkin siinä jos pikku-Petterin luokkakaveri pikku-Maiju sattuukin olemaan uimahallissa ja samassa suihkussa samaan aikaan. Sen ikäisenä en olisi voinut kuvitellakaan mitään kauheampaa kuin jos joku tuttu poika olisi nähnyt minut alastomana. 8-vuotiaana siinä ei ollut mitään seksuaalista, olisipahan vain ollut hirvittävän noloa, mutta 12-vuotias tyttö on jo usein murrosiässä ja seksuaalisuus on jollakin tavalla mukana kuvassa.

Että laittakaa se Petteri sinne miesten puolella ja säästäkää Maijun tunteita.

Kyllä noissa kylpylöissä usein on joku uimavalvoja tms. joka voi vähän katsoa perään. Itse voisin myös kuvitella että pyytäisin jotakuta muuta lapsiperhettä auttamaan. Mutta aloittajan tapauksessa kun on kyseessä erityislapsi niin ottaisin varmaan sinne naisten puolelle vielä ja selittäisin asian henkilökunnalle.

[QUOTE="miksi";27959267]Tota, 7-vuotiaana omille puolilleen. Eli poika omalle puolelle mars. Ottakaa joku tuttu mies mukaan, jos ei yksin pärjää. Ajattelepa niitä ikätoverityttöjä, ekaluokkalaisia, kun sinne pelmahtaa se teidän Eevertti! Ei kiva.
Muutenkin. Sen ikäiset omille puolilleen vaan. Ottaa kupoliin kun aika-ajoin 10veetkin on väärillä puolilla. Miksi ihmeessä, oi miksi?[/QUOTE]

Minusta on mukavaa, kun tuon ikäiset tytöt ovat miesten puolella. Silmänruokaa.

Meillä uimahalli ohjeistaa, että tokaluokkalaiset menevät oman sukupuolensa mukaiselle puolelle. Tämä perustuu siihen, että ainakin ekaluokkalaiset ovat harjoitelleet koulun kanssa pukuhuoneissa toimimista.

Oma joulukuussa 8 vuotta täyttänyt poikani oli nyt ekaa kertaa yksin miesten puolella, ja oli kyllä tosi ylpeä itsestään. On siis ollut siellä puolella veljiensä ja isänsä kanssa aiemmin.

Viime viikolla oli uimahallissa selvästi kehitysvammainen poika äitinsä kanssa, pojalla oli ikää ainakin jo 12 vuotta, saattoi olla jopa vanhempi, oli selvästi kookkaampi kun mun huhtikuussa 11 vuotta täyttävä poika. Ja oli todella kiusaantunut olo siitä, että poika selvästi tuijotteli naisia saunassa.

Meilläkin ekaluokkalainen on miesten puolella ja kun sinne eka kerran uskaltautui yksin niin huimasti kasvoi taas itseluottamus ja ylpeenä sinne menee ja saunookin ihan kunnolla :-)

Ja taas tätä samaa vääntöä mammojen kanssa ketkä eivät anna mammanpoikiensa kasvaa isoiksi. Ja joo, on mullakin kohta 8v poika, ei tulis pieneen mieleenkään ottaa sitä naistenpuolelle missä voi olla samanikäisiä tyttöjä. Noloa molemmille osapuolille.
Jos ei mammanpoika osaa uimahallissa olla omalla puolellaan KOULUIKÄISENÄ ei sinne tarvitse mennä. Piste.

Samanlaisia ne on miesten ja naisten puolet. Pukukaapin lukitsemista, peseytymistä jne voi alkaa harjoitella siellä naisten puolella. Kun kaikki sujuu, miesten puolelle vaan . Voihan aluksi antaa kahvilarahaa ja sanoa altaalta lähdettäessä että kahvilassa tavataan.

Yhteistyössä