H
"hiljainen"
Vieras
Kärsiikö kukaan muu samasta ongelmasta? Olen menossa parin vuoden tauon jälkeen takaisin työelämään ja jännittää/pelottaa aika paljon. En pelkää sitä, ettenkö pärjäisi työssäni vaan pelkään nimenomaan sosiaalisten tilanteiden takia. Ärsyttää aina olla se porukan tuppisuu vaikka miten ajattelen, että nyt otan itseäni niskasta kiinni ja alan vaan juttelemaan ihmisille. Joka kerta petyn, koska en vaan osaa enkä uskalla olla puhelias. Joskus jos olen yrittänyt jutella omasta mielestäni paljon niin saan kuullakin että "oletko aina noin hiljainen?" ja että "kun sä et puhu koskaan mitään". Se on kuin isku vasten kasvoja ja tuntuu että turhaan edes mitään yritän. En ymmärrä sitäkään, että miksi kaikkien pitäisi olla aina jotain ylisosiaalisia ja todella puheliaita, miksei tällainen normaali mutta vähän hiljaisempi ihminen ole minkään arvoinen? Olen ollut ujo pienestä pitäen ja minulla on melko huono itsetunto, jota tosin olen pikkuhiljaa yrittänyt työstää paremmaksi. Välillä vaan harmittaa olla näin hiljainen, kun tuntuu, että minulla voisi olla annettavaa ihmisille ja saisin itsekin elämästä enemmän irti, kun vaan saisin suuni auki... :/