Ujo ja hiljainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hiljainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hiljainen"

Vieras
Kärsiikö kukaan muu samasta ongelmasta? Olen menossa parin vuoden tauon jälkeen takaisin työelämään ja jännittää/pelottaa aika paljon. En pelkää sitä, ettenkö pärjäisi työssäni vaan pelkään nimenomaan sosiaalisten tilanteiden takia. Ärsyttää aina olla se porukan tuppisuu vaikka miten ajattelen, että nyt otan itseäni niskasta kiinni ja alan vaan juttelemaan ihmisille. Joka kerta petyn, koska en vaan osaa enkä uskalla olla puhelias. Joskus jos olen yrittänyt jutella omasta mielestäni paljon niin saan kuullakin että "oletko aina noin hiljainen?" ja että "kun sä et puhu koskaan mitään". Se on kuin isku vasten kasvoja ja tuntuu että turhaan edes mitään yritän. En ymmärrä sitäkään, että miksi kaikkien pitäisi olla aina jotain ylisosiaalisia ja todella puheliaita, miksei tällainen normaali mutta vähän hiljaisempi ihminen ole minkään arvoinen? Olen ollut ujo pienestä pitäen ja minulla on melko huono itsetunto, jota tosin olen pikkuhiljaa yrittänyt työstää paremmaksi. Välillä vaan harmittaa olla näin hiljainen, kun tuntuu, että minulla voisi olla annettavaa ihmisille ja saisin itsekin elämästä enemmän irti, kun vaan saisin suuni auki... :/

[QUOTE="hiljainen";26905437]Kärsiikö kukaan muu samasta ongelmasta? Olen menossa parin vuoden tauon jälkeen takaisin työelämään ja jännittää/pelottaa aika paljon. En pelkää sitä, ettenkö pärjäisi työssäni vaan pelkään nimenomaan sosiaalisten tilanteiden takia. Ärsyttää aina olla se porukan tuppisuu vaikka miten ajattelen, että nyt otan itseäni niskasta kiinni ja alan vaan juttelemaan ihmisille. Joka kerta petyn, koska en vaan osaa enkä uskalla olla puhelias. Joskus jos olen yrittänyt jutella omasta mielestäni paljon niin saan kuullakin että "oletko aina noin hiljainen?" ja että "kun sä et puhu koskaan mitään". Se on kuin isku vasten kasvoja ja tuntuu että turhaan edes mitään yritän. En ymmärrä sitäkään, että miksi kaikkien pitäisi olla aina jotain ylisosiaalisia ja todella puheliaita, miksei tällainen normaali mutta vähän hiljaisempi ihminen ole minkään arvoinen? Olen ollut ujo pienestä pitäen ja minulla on melko huono itsetunto, jota tosin olen pikkuhiljaa yrittänyt työstää paremmaksi. Välillä vaan harmittaa olla näin hiljainen, kun tuntuu, että minulla voisi olla annettavaa ihmisille ja saisin itsekin elämästä enemmän irti, kun vaan saisin suuni auki... :/[/QUOTE]

sinulla sosiaalinen pelko lievä! Miks sinun pitää olla joku muu ja puhua! Jos ei nyt kiinnosta puhua mitä sitten! Jos kiinnostava aihe aukaset suus ja kerrot vaikka kuinka olisit punanen! Meidän pitäs olla jo aikuisia!

Olen aina ollut melko ujo porukassa, varsinkin jos seassa ei niin tuttuja ihmisia. Viimeaikoina olen tarkoituksella pakottanut itseni osallistumaan siita hetkesta alkaen kun tapaan joitain uusia ihmisia jos siita itse hyodyn ja haluan jatkossakin jutella, koska jos jaan siihen hiljaisen rooliin on siita irti paaseminen myohemmin miljoona kertaa vaikeampaa kun kukaan ei odota etta sina puhut, joten kynnys osallistumiseen nousee.

Olen ollut sellainen jo lapsesta asti, yksin viihtyvä ja syrjäänvetäytyvä. Ikävä kyllä silloin joutuu helposti kiusatuksi vähän kaikenlaisissa ympäristöissä ja tietyn tyyppiset ihmiset voivat alkaa hyppimään silmille. Hiljaisuuteni johtuu usein myöskin siitä etten halua päästää ihmisiä kovin lähelle niin että joutuisin jakamaan omaa elämääni ja omia asioitani koska olen tarkka omasta reviiristäni ja yksityisyydestäni. Mukavia voin rupatella ja tykkään osallistua mutta samalla haluan pitää rajaa siitä mitä itsestäni ja elämästäni jaan, kyselevät ja tunkeilevat ihmiset ovat ahdistavia. Aina välillä miettii onko tällaisia muitakin, uskon että on ja ettei asia lopulta ole kovinkaan suuri ongelma ellei tee siitä itse ongelmaa. Kaikkien pitäisi kuitenkin saada olla omia itsejään eikä väkisin teeskennellä jotain muuta mitä oikeasti on, sellaisissa tilanteissa tai seurassa ei varmasti tule viihtymään jos ei voi olla aidosti mukana.

Jos nyt oikeasti haluat olla puheliaampi ja "sosiaalisempi", niin aluksi voit vaikka lakata vihaamasta niitä toisia, jotka jotain yrittääkseen vaikkapa sitten mainitsevat jotakin hiljaisuudestasi. Hämmentyneitä ihmisiä ne ovat hekin, yrittävät jotain kontaktia saada sinuun.

Mutta jos olet sitä mieltä että muut ovat paskapäitä, niin sitten olet tyytyväinen omaan hiljaiseen itseesi.

[QUOTE="vieras";26905607]Olen ollut sellainen jo lapsesta asti, yksin viihtyvä ja syrjäänvetäytyvä. Ikävä kyllä silloin joutuu helposti kiusatuksi vähän kaikenlaisissa ympäristöissä ja tietyn tyyppiset ihmiset voivat alkaa hyppimään silmille. Hiljaisuuteni johtuu usein myöskin siitä etten halua päästää ihmisiä kovin lähelle niin että joutuisin jakamaan omaa elämääni ja omia asioitani koska olen tarkka omasta reviiristäni ja yksityisyydestäni. Mukavia voin rupatella ja tykkään osallistua mutta samalla haluan pitää rajaa siitä mitä itsestäni ja elämästäni jaan, kyselevät ja tunkeilevat ihmiset ovat ahdistavia. Aina välillä miettii onko tällaisia muitakin, uskon että on ja ettei asia lopulta ole kovinkaan suuri ongelma ellei tee siitä itse ongelmaa. Kaikkien pitäisi kuitenkin saada olla omia itsejään eikä väkisin teeskennellä jotain muuta mitä oikeasti on, sellaisissa tilanteissa tai seurassa ei varmasti tule viihtymään jos ei voi olla aidosti mukana.[/QUOTE]
ja näin se pitääkin olla kun itse luotat niin kyllä avaudut!

Ja elä välitä noista jotka sanooo mitä tehdä! Meitä on moneen junaan eikä kaikki ole avoimia ja tutustun kaikkiin!

[QUOTE="hmh";26905661]Jos nyt oikeasti haluat olla puheliaampi ja "sosiaalisempi", niin aluksi voit vaikka lakata vihaamasta niitä toisia, jotka jotain yrittääkseen vaikkapa sitten mainitsevat jotakin hiljaisuudestasi. Hämmentyneitä ihmisiä ne ovat hekin, yrittävät jotain kontaktia saada sinuun.

Mutta jos olet sitä mieltä että muut ovat paskapäitä, niin sitten olet tyytyväinen omaan hiljaiseen itseesi.[/QUOTE]

Tosissaanko ihmiset kuvittelevat, että jos joku on ujo ja hiljainen, johtuu se ainoastaan siitä, että se pitää muita paskapäinä :O

[QUOTE="vieras";26905716]Tosissaanko ihmiset kuvittelevat, että jos joku on ujo ja hiljainen, johtuu se ainoastaan siitä, että se pitää muita paskapäinä :O[/QUOTE]

Ei. Mutta tuossa aloituskommentissa aloittaja juurikin moittii toisten sanomia sanoja vääriksi. Harvempi sitä piruuttaan sanoo että "kun sää olet niin ujo ja hiljainen"; aloittajan mielestä se kuitenkin vaikuttaa olevan lähestulkoon pahinta mitä ihminen voi toiselle tehdä! Tuosta tulee kyllä äkkiä mieleen että kuka uskaltaa ujolle ja hiljaiselle yleensä puhua, kun on melko varmaa että hei joku meni taas pieleen.

Ovatko ujot ja hiljaiset ujoja ja hiljaisia siksi että kaikki mitä ihminen voi suustaan päästää on jotenkin päin prinkkalaa? Itse tai toinen...?

Ja kyllä, itse olen vanhemmiten ruvennut pelkäämään niitä hiljaisia ihmisiä. Juuri tästä syystä.

[QUOTE="hmh";26905748]Ei. Mutta tuossa aloituskommentissa aloittaja juurikin moittii toisten sanomia sanoja vääriksi. Harvempi sitä piruuttaan sanoo että "kun sää olet niin ujo ja hiljainen"; aloittajan mielestä se kuitenkin vaikuttaa olevan lähestulkoon pahinta mitä ihminen voi toiselle tehdä! Tuosta tulee kyllä äkkiä mieleen että kuka uskaltaa ujolle ja hiljaiselle yleensä puhua, kun on melko varmaa että hei joku meni taas pieleen.

Ovatko ujot ja hiljaiset ujoja ja hiljaisia siksi että kaikki mitä ihminen voi suustaan päästää on jotenkin päin prinkkalaa? Itse tai toinen...?

Ja kyllä, itse olen vanhemmiten ruvennut pelkäämään niitä hiljaisia ihmisiä. Juuri tästä syystä.[/QUOTE]

Sinä olet sitten varmaan myös niitä, jotka sanoo punastujalle kovaan ääneen HEI SÄ OOT IHAN PUNANEN!

[QUOTE="hmh";26905661]Jos nyt oikeasti haluat olla puheliaampi ja "sosiaalisempi", niin aluksi voit vaikka lakata vihaamasta niitä toisia, jotka jotain yrittääkseen vaikkapa sitten mainitsevat jotakin hiljaisuudestasi. Hämmentyneitä ihmisiä ne ovat hekin, yrittävät jotain kontaktia saada sinuun.

Mutta jos olet sitä mieltä että muut ovat paskapäitä, niin sitten olet tyytyväinen omaan hiljaiseen itseesi.[/QUOTE]

En ole kyllä missään vaiheessa sanonut vihaavani niitä, jotka mainitsevat hiljaisuudestani. Mutta ei se kyllä kovin kivaltakaan tunnu, varsinkin jos on itse oikein sillä hetkellä yrittänyt olla sosiaalisempi. Oletko sä sitten niitä tyyppejä, jotka menevät sanomaan esim. lihavalle, että "oletpa sä lihava"?! Tiesitkö että kaikkea ei tarvitse eikä kannata sanoa aina suoraan? Ajatella saa toki jokainen mitä haluaa. Kyllä mustakin saa ajatella, että olen hiljainen, koska kyllähän sen kaikki näkee ja huomaa mutta en ymmärrä sitä pointtia, että miksi se pitää tulla sanomaan mulle ihan suoraan, ihan niinkuin en sitä itse tietäisi?

[QUOTE="hmh";26905748]Ei. Mutta tuossa aloituskommentissa aloittaja juurikin moittii toisten sanomia sanoja vääriksi. Harvempi sitä piruuttaan sanoo että "kun sää olet niin ujo ja hiljainen"; aloittajan mielestä se kuitenkin vaikuttaa olevan lähestulkoon pahinta mitä ihminen voi toiselle tehdä! Tuosta tulee kyllä äkkiä mieleen että kuka uskaltaa ujolle ja hiljaiselle yleensä puhua, kun on melko varmaa että hei joku meni taas pieleen.

Ja kyllä, itse olen vanhemmiten ruvennut pelkäämään niitä hiljaisia ihmisiä. Juuri tästä syystä.[/QUOTE]

Se ei uskalla sanoa mielipidettä! Tuo oli hyvä miten lähestyt ujoa joka pelkää jokaista sanaa mitä sanot! sen ajatukset: mitä jos vastaan noin ja mitä se jos ei tykkään siitä mitä sanoin? sinun pitäs olla sitten se joka käyttäytyy niin että "ai olet punanen entäs sitten sinä pelkäät"! Sivuutat asian että punastelee! tai änkyttää.

Joo, olen ujo ja hiljainen, mutta jos jaksaa vaivautua hetken aikaa sietämään sitä, minusta kuoriutuu ihan puhelias tyyppi, joka ei punastele jokaista sanomaansa.

Minusta tuli ujo ja hiljainen koululuokassa, jossa kaikki mitä sanoin, aiheutti muissa huvitusta ja ankaraa apinointia. :kieh:

Yhteistyössä