Ujo lapsi ja kaverisynttärit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oman lapseni 4-vuotis synttäreillä oli juuri myös 4 täyttänyt, jonka äiti kovasti jänniti miten pärjää, ei olisi sitten millään lähtenyt kotiin, joten 4-v, jollei ole todella ujo.

Tyttärelläni oli 5-vuotiaana ekat kaverisynttärit, siis meillä. Ja yhden kutsutun äiti oli kovin huolissaan, kun kutsuttu ei ollut aikaisemmin meillä käynyt ja oli huono jäämään "yksin" vieraaseen paikkaan. Mutta kaikki meni hyvin, ei pienintäkään merkkiä, että olis pelottanut tai arkaillut. Vaikka joukossa oli toisilleen vieraita lapsia, niin synttärisankari oli kuitenkin kaikille tuttu ja leikit sujuivat hyvin.

Kaverin 5-v lapsi on niin ujo, et ekoille kaverisynttäreille jäi lapsen isä mukaan. Lapsi ei uskaltanut siltikään jäädä, vaikka oli käynyt ko perheen luona kylässä monta kertaa omien vanhempiensa kanssa. Jotkut vaan on ujompia kuin toiset.

mä en enää muista, niistä ajoista on niin kauan. sen mitä muistan on se että lapsi itki ja sanoi ettei halua mennä. meni kuitenkin ja muistaakseni kaikki meni hyvin...

Paikkaan, jossa lapsi ei aikaisemmin ollut käynyt jäi arastellen. Yhden kerran muistan, että lapsi itki melkein puoli tuntia ennen kuin uskaltautui jäämään.. Lapsi oli tuolloin 5v arka ja ujo. Tuon kerran jälkeen on varmistettu aina kunnolla etukäteen, tahtoohan lapsi varmasti mennä ja että itkien ei häntä voi jättää synttäreille.

Mun lapsen kaveri on tosi ujo ja viime vuonna eskarivuonna siis oli meillä ekaa kertaa yksin (ja ekaa kertaa ikinä ) synttäreillä. Meinas mulla usko lopppuu :D nökötti oven pielessä eikä uskaltanu tulla eteisestä pois. No kävin aina välillä hakemassa sitä, ja annoin aikaa ja olla rauhassa. Sitte kun muut oli syöny ja leikeissä tää uskals tulla pöytää syömään herkkuja. Eikä lapsen äidin mukaan mitään ihmeempiä traumoja jääny :D

meillä ujo 5v poika. Nyt on tullut nuo kaverisynttäreillä käynnit ajankohtaisiksi ja mennyt todella hyvin kaikki. Täytyy ihan ihmetellä. kivasti on jäänyt ja positiivista palautetta tullut juhlien jälkeen. On jopa puhunutkin suhteellisen paljon :)

Jää ekalla kerralla synttäreille. Näin mie tein kuopuksen kanssa, vaikka olikin turhaa, sillä sisko oli mukana, ja alkujänntys meni viidessä minuutissa ohi. Toisaalta olin apuna isäntäväelle leikkien järjestelyissä, joten ei se ihan turhaa ollut :).

Oma tyttöni on ujo ja herkkä. Ensimmäisen kerran meni kaverisynttäreille 4,5 vuotiaana parhaan kaverinsa luokse. Meni heti innoissaan muiden kanssa leikkimään, eikä minun tarvinnut jäädä paikalle pidemmäksi aikaa.

kuulla että hyvin mennyt myös ujomman lapsen kanssa. Mitenkä vanhemmat suhtautuvat (yleensä) jos pyytää, että vanhempi voisi jäädä kaverisynttäreiden ajaksi tarvittaessa lapsen kanssa kylään?

kuulla että hyvin mennyt myös ujomman lapsen kanssa. Mitenkä vanhemmat suhtautuvat (yleensä) jos pyytää, että vanhempi voisi jäädä kaverisynttäreiden ajaksi tarvittaessa lapsen kanssa kylään?

minua ei ainakaan haitannut kun pojan 4v. synttäreillä yhden 4½v pojan äiti jäi synttäreille, kun poika ei millään uskaltanut jäädä yksin. seuraavana vuonna jäikin reippaasti yksin juhliin :)

Meillä ujo loppuvuodesta syntynyt tyttö, joka alkoi käydä kaverisynttäreillä kavereiden täyttäessä 4-vuotta. Eli oli itse silloin vajaa 4-vuotias. Koska kyseessä oli päiväkotikaverit, ei mitään ongelmaa koskaan ollut. Jotenkin tuttu kaveriporukka, jossa oli tottunut muutenkin olemaan ilman vanhempia, sopi juhliin hyvin. Vaikka ko. kavereiden kotona ei ollut vieraillutkaan aiemmin. Ihan hassua oli, kun niin reippaasti lähti juhlimaan. Yleesä kun tuttavien luokse mentiin kyläilemään, niin roikkui minussa kiinni ensimmäiset kymmenen minuuttia.

Meillä oli just 5-v synttärit ja yksi 4 v:n mummo toi ja halusi jäädä,kun lapsi on niin ujo. Ei haitannut, mutta ei se lapsi käynyt kertaakaan mummon luona. (äiti on vuorotyössä ja mummo auttaa kuljetuksissa).

Omani jäi 4-vuotiaana ok. On sellainen alkujännittäjä, muttei ujo kun lämpenee.

Meillä ujo loppuvuodesta syntynyt tyttö, joka alkoi käydä kaverisynttäreillä kavereiden täyttäessä 4-vuotta. Eli oli itse silloin vajaa 4-vuotias. Koska kyseessä oli päiväkotikaverit, ei mitään ongelmaa koskaan ollut. Jotenkin tuttu kaveriporukka, jossa oli tottunut muutenkin olemaan ilman vanhempia, sopi juhliin hyvin. Vaikka ko. kavereiden kotona ei ollut vieraillutkaan aiemmin. Ihan hassua oli, kun niin reippaasti lähti juhlimaan. Yleesä kun tuttavien luokse mentiin kyläilemään, niin roikkui minussa kiinni ensimmäiset kymmenen minuuttia.

Joo, tämä kyllä vaikuttaa paljon. Meilläkin oon huomannut.

Yhteistyössä