Ulkoileeko lapseni erityisen paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli tyttö 5v. ulkoilee melkein joka päivä 5-6 tuntia :-0 Aamupäivisin ulkoillaan yhdessä 2v. pikkusiskon kanssa. Käydään lähipuistossa ja kauppamatka samalla yhteensä noin 2 tuntia. Iltapäivisin tyttö ulkoilee päiväkodista kotiutuvien kavereidensa kanssa 3-4 tuntia ja varmaan enemmänkin, mutta sisälle pitää tulla ennen pimeää =) Eipä tuutulauluja tarvitse iltaisin paljoakaan laulella kun tyttö simahtaa =)

Ulkoilevatko teidän samanikäiset yhtä paljon?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mun lapset on vuorokaudessa aika tarkalleen 12 tuntia hereillä, eivätkä kyllä ulkoile n. puolta siitä ajasta paitsi kesällä.

Onko jotenkin pahasta, jos ulkoilee puolet hereillä olo ajastaan? Ja tosiaan se pari tuntia ulkoilee minun ja pikkusiskon kanssa, joten ihan yksinään ei koko tuota aikaa ole ulkona. sisälläkin ehditään puuhastella yhdessä ja leikkiä =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mun lapset on vuorokaudessa aika tarkalleen 12 tuntia hereillä, eivätkä kyllä ulkoile n. puolta siitä ajasta paitsi kesällä.

Onko jotenkin pahasta, jos ulkoilee puolet hereillä olo ajastaan? Ja tosiaan se pari tuntia ulkoilee minun ja pikkusiskon kanssa, joten ihan yksinään ei koko tuota aikaa ole ulkona. sisälläkin ehditään puuhastella yhdessä ja leikkiä =)

Ei se pahasta ole, mutta mun lapsilla on päiväkoti/eskari ja harrastus, eli ei ehdi olemaan ulkona puolta hereilläoloajastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Siis annatko 5veen olla yksin pihalla kavereitten kanssa?? Mulla 4 ja 5v ja ite oon mukana aina heidän kanssa pihalla.. oonko ylisuojeleva!

Mulla 6 v ja 4 v saa ulkoilla kahdestaan, 6 v on jo 1½ v ulkoillut yksin.

Täysin lapsen luonteesta ja asuinympäristöstä riippuva asia.

Todella hyvä asia, että ulkoilee =) Ei sairastelekaan varmaan niin paljoa? Muistatteko palstan mammat, kun olette itse olleet saman ikäisiä? Eikös sitä ulkoiltu yhtä paljon jollei enemmän? Me ainakin =) Aamusta iltaan ulkona ja välillä käytiin vain syömässä... No koulupäivinä tietysti koulu häiritsi sitten jo ulkoiluja, mutta tuntikaupalla silloinkin oltiin ulkona.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei se pahasta ole, mutta mun lapsilla on päiväkoti/eskari ja harrastus, eli ei ehdi olemaan ulkona puolta hereilläoloajastaan.

Meidän tytön harrastus on vain kerran viikossa ja se on muskari =) Sinne mennään kävellen, joten ulkona SEKIN aika. Syksyllä alkaa sitten eskari, joten ulkoilut vähenevät.

Alkuperäinen kirjoittaja fte:
Ei meilläkään lapset 5-vuotiaina yksin kavereiden kanssa ulkoilleet. Helppoa lastenhoitoa tuo, työntää vaan penskat pihalle.

pah,tätä mä en ymmärrä...mun 5v ainakaan halua mua mollottamaan siihen viereen ku pärjää yksinkin

Alkuperäinen kirjoittaja pt:
Ei meilläkään lapset 5-vuotiaina yksin kavereiden kanssa ulkoilleet. Helppoa lastenhoitoa tuo, työntää vaan penskat pihalle.

pah,tätä mä en ymmärrä...mun 5v ainakaan halua mua mollottamaan siihen viereen ku pärjää yksinkin

Mun mielestä 5 vuotias on vielä liian pieni oleen yksin ulkona!

Alkuperäinen kirjoittaja :

se on sun mielepide,joka on ihan ok,onneks lapset on erillaisia

Meillä lapset ovat keväästä kun lumet ovat sulaneet syksyllä siihen asti kunnes alkaa pimeä ja kylmä aika keskimäärin 8-9 tuntia pihalla. Käyvät sisällä syömässä ja lepäämässä, joskus syödäänkin ulkona. Aamupalan jälkeen menevät pihalle ja illalla nostetaan suihkun kautta iltapalapöytään ja nukkumaan.

Näin talviaikaan viettävät pihalla huomattavasti vähemmän aikaa. Keskimäärin ulkoillaan pihalla 4-5h päivässä. Näin keväällä pikkuhiljaa taas pitenee ja pitenee..

Alkuperäinen kirjoittaja :

Kyllähän tuo riippuu ihan asuinympäristöstä. En minäkään päästäisi 5-vuotiasta kaupungissa kerrostalon pihalle leikkimään, mutta pienessä rauhallisessa taajamassa omakotitalon tai rivarin pihalla voi olla ihan hyvin. Ja riippuuhan se toki lapsestakin.

Yhteistyössä