"Ulkoistin" lapsipuoleni ja nyt on mulla helppoa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja terve itsekkyys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

terve itsekkyys

Vieras
Lapset on aina mielihyvin annettu hoitooni kun lasten äidillä on jotain menoa. Lasten isän mielestä olen hyvä äitipuoli hänen lapsilleen. Lapset ovat useasti olleet luonani vaikka täällä ei ole isäkään paikalla.
Ja aina, kun lasten kanssa tulee jotain ongelmia, saan kuullakkin olevani niihin tavalla tai toisella syypää! :o Silti kaikkien syyttelyiden jälkeen kelpaan jälleen erinomaisesti lastenkaitsijaksi.
Nyt ei kelpaakkaan enää mulle. Ilmoitin selväsanaisesti lasten äidille että lapset ovat milloin vaan meille tervetulleita, mutta isän pitää olla täällä silloin läsnä. Miehelleni ilmoitin että vastedes hän hoitaa kaiken lapsiinsa liittyvän, kuljetukset, ruuanlaitot, yökyläneuvottelut yms.
Siinähän nyt sitten luovivat miten haluavat matkatöittensä kanssa. Mä vaan nautin lasten seurasta (meillä 1 yhteinenkin) ja siitä että en ole vastuussa kuin yhdestä.
Mieheni ei osaa edes perunoita keittää. Lasten äiti taas tarvitsee jatkuvasti hoitopaikkaa jota sillä ei muualla ole kuin minun luona. Arvatkaapa onko täällä puhelimet kuumina. Paitsi mun puhelin. Se on ihan hiljaa :D

Siinähän selviivät. Mä palstailen koska mun lapseni nukkuu. Luulen että kohta joku lähtee mäkkärille. :D

toisaalta toi toimii, mut toisaalta.. ootko miettiny mille lapsista tuntuu, kun kuitenkin niitä useampi on..toinen on vallan ulkoistettuna sun/toisen lapsen touhuista. Toi tapa kasvattaa katkeruutta sekä lasten välille, että sun ja miehes välille. Usko mua..

Alkuperäinen kirjoittaja v:
oot sä kans äitipuoli!

Päätin itseasiassa etten käytä enää itsestäni sanaa äitipuoli. Olen isän puoliso tai jotain muuta, en ole vielä päättänyt.

Harmi vaan kun noiden lasten suuhun on sitkeästi tarttunut tuo äitipuoli-sana :/

Mä olen uhannut miehelle samaa jo monia kertoja, mutta mutta.. Mies touhuaa ja leikkii lastensa (meillä kanssa yksi yhteinen) ja meikämanne siivoa jäljet, tekee ruoat, pesee pyykit ja tiskaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
toisaalta toi toimii, mut toisaalta.. ootko miettiny mille lapsista tuntuu, kun kuitenkin niitä useampi on..toinen on vallan ulkoistettuna sun/toisen lapsen touhuista. Toi tapa kasvattaa katkeruutta sekä lasten välille, että sun ja miehes välille. Usko mua..

Kasvattakoon katkeruutta.

Aiemmilta vuosilta toteuttamamme toimintamalli kasvattaa katkeruutta minussa. Arvaappa heijastuuko se ennenpitkää muihin?

Alkuperäinen kirjoittaja voi:
Mä olen uhannut miehelle samaa jo monia kertoja, mutta mutta.. Mies touhuaa ja leikkii lastensa (meillä kanssa yksi yhteinen) ja meikämanne siivoa jäljet, tekee ruoat, pesee pyykit ja tiskaa..

mut hienoa että miehes on lasten kanssa! Kaikkia miehiä ei edes se kiinnosta..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kasvattakoon katkeruutta.

Aiemmilta vuosilta toteuttamamme toimintamalli kasvattaa katkeruutta minussa. Arvaappa heijastuuko se ennenpitkää muihin?

lapsi on syytön vanhempiensa kyvyttömyyteen järjestää asiat. Nyt sä kostat asian lapselle.

Olisin sanonut samoin.
Terve itsekkyys on tervettä, mutta tässä on ehkä hieman liikaa itsekkyyttä. Mutta ymmärrän jotenkin toimintasi. Mutta onkohan tää liian äärilaidalla. Jos ruokaa tehdään, niin eikö sitä samaa voi kaikille jakaa, ettei ole sun ja mun..

en tiedä, en ole mikään neuvomaan kun samanmoista tilannetta ei ole ittellä ollut-

meille miesten lapset tulevat kauempaa ja suostun mielihyvin siihen että ovat meillä silloinkin kun miehelläni on töitä,mutten kyläilyt olisivat vain pe-illasta su-iltaan ja se on tosi lyhyt aika ottaen huomioon muutaman sadan km matkankin. mutta mieheni ulkoilee lasten kanssa paljon ja hoitaa aamuheräämiset,tottakai teen ruoan myös heille,osaltaa ymmärrän sua mutta en täysin sun ehdottomuutta esim. ruoan teossa... en mäkään lapsenlikaksi ryhtyisi mut mietihän vielä jos vähän hölläisit,teidän yhteinen lapsikin on sisarus heille.

Alkuperäinen kirjoittaja h:
meille miesten lapset tulevat kauempaa ja suostun mielihyvin siihen että ovat meillä silloinkin kun miehelläni on töitä,mutten kyläilyt olisivat vain pe-illasta su-iltaan ja se on tosi lyhyt aika ottaen huomioon muutaman sadan km matkankin. mutta mieheni ulkoilee lasten kanssa paljon ja hoitaa aamuheräämiset,tottakai teen ruoan myös heille,osaltaa ymmärrän sua mutta en täysin sun ehdottomuutta esim. ruoan teossa... en mäkään lapsenlikaksi ryhtyisi mut mietihän vielä jos vähän hölläisit,teidän yhteinen lapsikin on sisarus heille.

ja meillä on kaksi yhteisä lasta...

Rajansa silläkin kuinka paljon jaksaa ottaa paskaa niskaansa,jos se raja tule vastaan niin jotain on tehtävä.Eiköhän ap:n mies ja exä ole kykeneväisiä hoitamaan yhteisten lastensa asiat keskenään,kyse nyt ei kuitenkaan ole mistään lasten sorsimisesta vaan aikuisten järjenkäytön köyhyydestä.

Mahdat olla itseesi tyytyväinen.
Mä itse hoidan lapsipuoleni ihan siinä kuin omani.Ei ole isänsä juur kotosalla enkä soittele että hae lapses harrastuksesta, mä haen OMANI.
:o
Olen sitoutunut lapseen siinä kuin isäänkin.

Mites teillä, jos autoon tulee vikaa-sanookos miehes että korjaa ite-sun on auto?
Tai muihin esim äijähommiin? Teetkö sinä kaikki OMAT juttusi ihan ilman miehes apua?

Musta tuo on tylyä niin lapsille kuin miehellekin.
Vähäistä on rakkautesi.
JA itsekästä.
:(

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Rajansa silläkin kuinka paljon jaksaa ottaa paskaa niskaansa,jos se raja tule vastaan niin jotain on tehtävä.Eiköhän ap:n mies ja exä ole kykeneväisiä hoitamaan yhteisten lastensa asiat keskenään,kyse nyt ei kuitenkaan ole mistään lasten sorsimisesta vaan aikuisten järjenkäytön köyhyydestä.

kyllä se siinä vaiheessa on lapsen sorsintaa, jos äitipuoli (tai siis isän puoliso) ei tarjoa lapselle edes samaa ruokaa kuin mitä muut syö...

Kuten sanoin, lapset on edelleen tervetulleita meille. Pidän heistä tosissani ja he ilmeisen nähtävästi minusta.

En vain suostu olemaan enää mieheni ja hänen eksänsä "piika." Ja jonkunlainen syntipukki. Jos tämä tulee johtamaan eroon, se käy minulle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuten sanoin, lapset on edelleen tervetulleita meille. Pidän heistä tosissani ja he ilmeisen nähtävästi minusta.

En vain suostu olemaan enää mieheni ja hänen eksänsä "piika." Ja jonkunlainen syntipukki. Jos tämä tulee johtamaan eroon, se käy minulle.

miten sä osoitat lapselle pitäväsi hänestä? Ainakaan se ei aloituksesta käy ilmi millään tavoin. Kuulostaa että lapsi on sulle taakka ja rasite, ja että mitään et halua lapsen eteen tehdä.

kyllä se siinä vaiheessa on lapsen sorsintaa, jos äitipuoli (tai siis isän puoliso) ei tarjoa lapselle edes samaa ruokaa kuin mitä muut syö...

Miksei isä voi tehdä kaikille ruokaa?Tuskin lapsia ruuatta sentään jätetään,jos nälkäisiä ovat.

Miksei isä voi tehdä kaikille ruokaa?Tuskin lapsia ruuatta sentään jätetään,jos nälkäisiä ovat.

no sehän on sit asia erikseen. Itse vaan olen äitipuoli, enkä ihan tolle linjalle pystyis lähtemään..

Yhteistyössä