Ulkomaalaiset puolisot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katinka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun puolesta ottakaa mistä tykkäätte..mutta älkää sitten perk... tulkaa tänne parkuu kun se niin ihana turkkilainen ym.. tulee ja yht äkkiä viekin ne muksut ties minne.. ymm.. ja niin eihän se mun mies juu.. kummaa vaan että tätä on lehdet ja telkkari piukassa.. ettekö te koskaa ihan oikeesti opi!!!

Täällä yks :wave:
Saksalaisen kanssa oon elellyt jo vuosia, asutaan yhdessä nykyisin täällä Suomessa. Ei miestä kummempi, toiset huomioonottava, ihana tapaus :heart: Muiden "sekaparien" kanssa on kiva vaihtaa ajatuksia oman tilanteen takia. Mitään isompia kulttuurieroista johtuvia ongelmia meillä ei oo ollut koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja blackie:
Miten sä voit olla tummaihoinen JA suomalainen? Sulla on sukujuuret jossain muualla, et sä ole suomalainen.

Minut adoptoitiin tänne Kolumbiasta kun olin vuoden ikäinen, eikä mitään siteitä sinne ole... vain ulkonäkö erottaa muista suomalaisista. Olen kasvanut täysin tässä kulttuurissa!

En poistattanut mitään tekstiä, aiheutit sen itse, inkkuli...

Sinä ET OLE suomalainen, piste. Sä olet Kolumbiasta, sun sukujuuret on siellä.

Hullu. Tottakai hän on suomalainen, ei hänellä ole mitään sidoksia synnyinmaahansa.

Olenko minä mielestäsi ruotsalainen, kun olen siellä syntynyt, mutta vanhempani muuttivat paluumuuttajina suomeen, kun olin lapsi?

Miten sä voit olla tummaihoinen JA suomalainen? Sulla on sukujuuret jossain muualla, et sä ole suomalainen.

Minut adoptoitiin tänne Kolumbiasta kun olin vuoden ikäinen, eikä mitään siteitä sinne ole... vain ulkonäkö erottaa muista suomalaisista. Olen kasvanut täysin tässä kulttuurissa!

En poistattanut mitään tekstiä, aiheutit sen itse, inkkuli...

Sinä ET OLE suomalainen, piste. Sä olet Kolumbiasta, sun sukujuuret on siellä.

Kyllä sitä vaan ihmeellisesti voi olla suomen kansalainen, suomen kulttuuriin kuuluva, suomea/ruotsia puhuva vaikkei oliskaan valkoihoinenblondisinisilmä, ja noi kolme asiaa tekee ihmisestä SUOMALAISEN. Jos lääketieteellisestä ja geneetisestä kulmasta asiaa lähestyy, niin onhan kyseinen henkilö fyysisesti kolumbiasta tuotu suomeen, mutta jos hän on suomessa kasvanut, hänellä on suomalaiset vanhemmat, hän on suomen kansalainen, ei hän oikein voi olla muuta kuin suomalainen.

Ärsyttää teidänlaiset.

Muuten, meidän kaikkien sukujuuret on varmaan Venäjältä ja Ruotsista, kun eihän Suomea ollu olemassakaan vielä sata vuotta taaksepäin, joten meidän kaikkien sukujuuret tulee jostain ihan muualta. Eiks? :D

Seurustelin joskus muutaman vuoden Irkailaisen miehen kanssa, joten eipä suomalais-ulkolais-parit herätä oikein minkäänlaisia ajatuksia.
Se, että mulla ja k.o miehellä meni sukset ristiin ja ero tuli, ei liittynyt millään lailla ihonväriin eikä syntyperään. Joten en osaa ajatelle ulkomaaiaisista oikeastaan mitään pahaa.
Ja tiedän /tunnen ihmisiä, jotka elävät onnellisessa suhteessa ulkomaalaisen kanssa.

Pikkuinkkuli, kai olet yhtä rasistinen myös ruotsalaisia, norjalaisia jne kohtaan?

Mitäs ne ihmiset sitten ovat, jotka ovat toisen polven maahanmuuttajia? Eli vanhemmat alunperin muualta, mutta itse ovat asuneet KOKO elämänsä täällä? Kertokaa mulle:)

Mitäs ne ihmiset sitten ovat, jotka ovat toisen polven maahanmuuttajia? Eli vanhemmat alunperin muualta, mutta itse ovat asuneet KOKO elämänsä täällä? Kertokaa mulle:)

Äsken täällä oli ketju, jossa turkkilaisen isän ja suomalaisen äidin lapsi oli kyllä suomalainen joittenkin mielestä, oli ihan sama missä lapsi oli syntynyt, suomalainen nimi oli pakko olla, kun kerran suomalainen oli... Niin ettei näissä jutuissa aina sitä logiikkaa kovin paljon ole.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Äsken täällä oli ketju, jossa turkkilaisen isän ja suomalaisen äidin lapsi oli kyllä suomalainen joittenkin mielestä, oli ihan sama missä lapsi oli syntynyt, suomalainen nimi oli pakko olla, kun kerran suomalainen oli... Niin ettei näissä jutuissa aina sitä logiikkaa kovin paljon ole.

Niinpä :headwall:

Se on varmaan niin että minkämaalaiseksi kukanenkin itsensä tuntee.

Mutta jos mä menisin nyt takaisin Kolumbiaan ja väittäisin heille olevani kolumbialainen, niin kyllä nauraisivat :)

Se on varmaan niin että minkämaalaiseksi kukanenkin itsensä tuntee.

Mutta jos mä menisin nyt takaisin Kolumbiaan ja väittäisin heille olevani kolumbialainen, niin kyllä nauraisivat :)

Oletko ajatellut käydä siellä joskus? =) Oletan tuosta ylemmästä, että et ole käynyt sen jälkeen, kun pienenä tulit Suomeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun puolesta ottakaa mistä tykkäätte..mutta älkää sitten perk... tulkaa tänne parkuu kun se niin ihana turkkilainen ym.. tulee ja yht äkkiä viekin ne muksut ties minne.. ymm.. ja niin eihän se mun mies juu.. kummaa vaan että tätä on lehdet ja telkkari piukassa.. ettekö te koskaa ihan oikeesti opi!!!

no, eikòs tààllà palstalla pohdita ihan pàivittàin montaa ihan 100% aitoa suomalaisaviokriisiàkin????

Mun kummipoika 5-v on tullut 2 kk ikäisenä Afrikasta suomeen, mun ystävän lapseksi. Poika on niiiin suomalainen, kuin olla ja taitaa! Äiti ja isä ovat suomalaiset, hän puhuu suomea, on suomen kansalainen, hänellä ei ole mitään kontaktia synnyinmaahansa, ainoastaan valokuvat hakumatkalta. Älytöntä väittää, ettei adoptoitu lapsi muka olisi suomalainen, tää on just sitä järjenköyhyyttä. Yksinkertaisen ihmisen puhetta, joka suoraan sanottuna loukkaa minua pahasti. Kummipojan äidille en tästä voi edes puhua, tiedän, että hän todella pahottaisi mielensä.

Ne, jotka puhuvat, että on ihonväristä kiinni, kuinka kieroon "sekapareja" katsotaan, ovat myös yksinkertaisia ihmisiä. Hyväksyttekö tummaihoisen miehen valkoiselle naiselle, jos mies on lapsen adoptoitu ja supisuomalainen? Kun näette "sekaparin", mistä voitte tietää taustat? Ette tunne ihmistä ollenkaan ja heti olette leimaamassa hulluksi naisenhakkaajaulkomaalaiseksi. Ei kaikki ulkomaalaiset ole sellaisia. Kuten ei kaikki suomalaiset miehet ole ihannemiehiä, vaan osa todellakin on juoppoja vaimonhakkaajia. Siis ihan suomalaiset.

Toivoisin sellaista sydämen sivistystä kaikille, joilla on ennakkoluuloja ulkomaalaisia kohtaan. Matkustelkaa, käykää katselemassa maailmaa vähän muualtakin käsin, kuin sieltä Suomen perämetsän peräkammarista. Se oikeasti avartaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Adoptoikummitäti:
Mun kummipoika 5-v on tullut 2 kk ikäisenä Afrikasta suomeen, mun ystävän lapseksi. Poika on niiiin suomalainen, kuin olla ja taitaa! Äiti ja isä ovat suomalaiset, hän puhuu suomea, on suomen kansalainen, hänellä ei ole mitään kontaktia synnyinmaahansa, ainoastaan valokuvat hakumatkalta. Älytöntä väittää, ettei adoptoitu lapsi muka olisi suomalainen, tää on just sitä järjenköyhyyttä. Yksinkertaisen ihmisen puhetta, joka suoraan sanottuna loukkaa minua pahasti. Kummipojan äidille en tästä voi edes puhua, tiedän, että hän todella pahottaisi mielensä.

Ne, jotka puhuvat, että on ihonväristä kiinni, kuinka kieroon "sekapareja" katsotaan, ovat myös yksinkertaisia ihmisiä. Hyväksyttekö tummaihoisen miehen valkoiselle naiselle, jos mies on lapsen adoptoitu ja supisuomalainen? Kun näette "sekaparin", mistä voitte tietää taustat? Ette tunne ihmistä ollenkaan ja heti olette leimaamassa hulluksi naisenhakkaajaulkomaalaiseksi. Ei kaikki ulkomaalaiset ole sellaisia. Kuten ei kaikki suomalaiset miehet ole ihannemiehiä, vaan osa todellakin on juoppoja vaimonhakkaajia. Siis ihan suomalaiset.

Toivoisin sellaista sydämen sivistystä kaikille, joilla on ennakkoluuloja ulkomaalaisia kohtaan. Matkustelkaa, käykää katselemassa maailmaa vähän muualtakin käsin, kuin sieltä Suomen perämetsän peräkammarista. Se oikeasti avartaa!

100% peesi. hienosti kirjoitettu ja perusteltu :flower:

Ja minua kiinnostaa kovasti omien lapsien takia aihe kolmannen kulttuurin lapset. Vaikka olemme miehen kanssa suomalaisia, ovat lapset asuneet Suomessa hyvin vahan.

Ja jos joku ei tieda mita kolmannen kulttuurin lapset tarkoittavat niin:ykkoskulttuuri on vanhempien kulttuuri. Kakkoskulttuurin lapsi imee kaikista niista maista, joissa han on asunut ja kolmannen kulttuurin muuttajalapsi tuottaa itse.

Lapselle paluu kotimaahan saattaa olla se kaikkein vaikein muutto. Kotimaahan palaavasta tulee piilomaahanmuuttaja, joka nayttaa samanlaiselta kuin muut maan asukkaat, mutta ajattelee ja kayttaytyy eri tavalla. Tata on hankala selittaa muille. Olla kotoisin monesta eri paikasta voi ilmeta niin, ettei ole kotoisin mistaan tai kotonaan missaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:

Hei saako kysyä ihan sivujuonteena, että millainen ilma siellä teillä päin on nyt? Muistelen, että asut Milanon lähellä =) Ollaan ens viikolla menossa sinne päin ja tuumin, että onhan jo keväistä =)

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Hei saako kysyä ihan sivujuonteena, että millainen ilma siellä teillä päin on nyt? Muistelen, että asut Milanon lähellä =) Ollaan ens viikolla menossa sinne päin ja tuumin, että onhan jo keväistä =)

aurinkoista, mutat tànààn vain sellaiset 10 astetta. sunnuntaina kàvelin ulkona pitkàhihaisessa paidassa! puut alkavat vihertàà ja pensaat kukkia. pian kaunista. mihin menette?

aurinkoista, mutat tànààn vain sellaiset 10 astetta. sunnuntaina kàvelin ulkona pitkàhihaisessa paidassa! puut alkavat vihertàà ja pensaat kukkia. pian kaunista. mihin menette?

Meillä on ke-su aika, keskiviikkona myöhään perillä. Bergamon kentälle lento, siitä aateltiin käydä FIrenzessä ja Pisassa ja mitä nyt aikaa jää, niin ehkä Parmassa, ei olla vielä oikein tehty suunnitelmia, yleensä matkataan vähän fiilisten mukaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

no, eikòs tààllà palstalla pohdita ihan pàivittàin montaa ihan 100% aitoa suomalaisaviokriisiàkin????

Mut ne miehet on sentään supisuomalaisia, teki ne mitä vaan. Sitä ei saa ikinä näissä keskustekuissa unohtaa... :saint: B) :whistle: