Tämähän on vain oma kokemukseni, mutta me olimme Brasiliassa 2 viikon rantalomalla, kun olin viikoilla 20-21 ja hyvin meni kaikki. Olin tosi varovainen ruuan ja juoman suhteen, söin vain täysin kypsennettyä ruokaa, enkä mitään vihanneksia (eikä siellä niitä kyllä juuri ollutkaan), hedelmistä nautin sitten sitäkin enemmän. Rannalta en ostanut juomia, koska en ollut varma jäiden alkuperästä jne. Eikä tullut mitään vatsajuttuja. Vielä noilla viikoilla en kärsinyt kuumuudesta muuten kuin niin, etten jaksanut kovin pitkiä matkoja kävellä.
Finnarilla lennettiin, ne vaatii mun mielestä todistuksen raskauden kulusta, kun rv 28 on täynnä, muuten ei tarvi mitään ilmoittaa. Lentomatkalla mulla turvotteli vähän jalkoja, mutta muuten sekin meni ihan hyvin. Join lennolla paljon vettä ja nousin usein kävelemään.
Tottakai aina on riski olemassa, että jotain sattuu, mutta onhan kotionsakin moni kuollut. Minun mielestäni raskaus ei ole este matkailulle, onhan niitä lapsia hoidettu ja synnytetty muuallakin maailmassa kuin täällä lintukoto-Suomessa. Tietystikään sit ei ehkä kannata lähteä, jos tuntee, ettei voi ollenkaan matkalla rentoutua, jos koko ajan aattelee, että sattuu jotain, mutta muuten ei kun menoksi vaan. Elämä on tarkoitettu elettäväksi!
t. Tilda, nyt rv 34
ps. Rokotusasiat kantsii selvittää ennen matkan varaamista, ite en joutunut ottaan mitään, enkä tiä olisko sit lähdetty ollenkaan, jos ois tarvinu rokottaa