Ulosotossa vanhentunut velka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kjhf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kjhf

Vieras
Otin ulosottovirastoon yhteyttä, kun oli aikomus maksaa siellä olevat velat pois ja sieltä tuli vastaus, että eivät ole enää aktiivisia vaan on lähetetty hakijoille takaisin perimättöminä. Niin tuleeko noilta joille olen velkaa laskut uudestaan vai laittavatko suoraan ulosottoon?

Yritin netistä etsiä yhden firman numeroa jotta olisin voinut suoraan soittaa, mutta ei siellä mitään laskutus numeroa ollut.. Joten haluaisin tietää tuleeko niiltä laskut kohta postista vai mitä?

Nii ja en tiedä onko tuo vanhentunut velka oikea sana, mutta eivät kuitenkaan ulosotossa enää ole aktiivisina.

Mulla oli tuo tilanne kun oli kotihoidontuella. Tai siis multa ei saanu ottaa mitään.
Lähetteviät laskut takaisin perintään, ja sieltä tuli laskuja sen mukaan kun pystyin maksaa.
Eipä ne velat niin nopeesti vanhene!

[QUOTE="sasa";29051659]Mulla oli tuo tilanne kun oli kotihoidontuella. Tai siis multa ei saanu ottaa mitään.
Lähetteviät laskut takaisin perintään, ja sieltä tuli laskuja sen mukaan kun pystyin maksaa.
Eipä ne velat niin nopeesti vanhene![/QUOTE]

Niin sinne ulosottovirastoon lähettivät vai jollekkin perintätoimistolle?

Kun ulosotto palauttaa saatavan merkinnällä " ei ole ollut ulosottokelpoista omaisuutta tai tuloa" niin velka ei vanhene mihinkään, vaan se voidaan ottaa milloin tahansa velkojan pyynnöstä uudelleen ulosottoon.,

Yhteistyössä