ulosottovelat ja asunnon myyminen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suru

Vieras
niin eli mulla on nyt sellanen tilanne, osittain omaa tyhmyttäni ja osittain avioeron takia mulla on ulosotossa n.15 000e. kaikki on viimesen vuoden aikana mennyt.
Mulla on omistusasunto josta olen maksanut pelkkiä korkoja 2 vuotta, nyt vähän aikaa vasta lyhennystä, lainaa otin 100 000e josta on jäljellä 99 500e eli kesään mennessä saan sen tonnin omaan pussiin, wow...No siis Asunnosta saisin nyt noin 15-25 000 voittoa jos myisin, houkuttaa myyminen koska saisin velat pois ja voisin alottaa puhtaalta pöydältä elämäni, nää velat vaivaa mua joka päivä ja yö:/
Jos myyn asuntoni en saa uutta lainaa, joten jouduttas muuttaan vuokralle..
miten nopeesti saan luottotiedot kuntoon sen jälkeen ku kaikki on maksettu ulosottoon? ja jos myyn asuntoni nyt esim hintaan 120 000e josta olen ite aikoinaan maksanut 100 000e niin miten paljon se varainsiirtovero on jne?
Jos myyn pois niin tuleeko ulosottomies heti väliin ja ottaa sen voiton vai voinko ite maksaa ne velat sitten? vai mite tuo homma toimii? :/

Jos yli kaks vuotta kun olet ostanut asunnon, et joudu voitosta maksamaan vairainsiirtoveroa! En oo ulosottomiehestä varma,, mutta luulen että perii saatavansa pois (niin että elämiseen jää rahaa kuitenkin).

Asunnosta menee myyntivoittovero jos et ole asunut kahta vuotta. varainsiirtovero menee sitten kun seuraavaa ostat. Uskoisin että sun on mahdollista saada lainaa pankinsta kun kaikki ulosottovelat on hoidettu pois ja sulla on esittää siitä jonkin sortin tosite ja tietty osoittaa että pystyt velkaa maksamaan pois.

niin, siis tosiasia on se että vuokralla asuminen ei tule tosiaan halvemmaksi ainakaan, mutta kun myyn tämän niin joudun tekeen uuden lainahakemuksen ja sillo ku tän lainan hain niin mul oli luotot kunnos. Asuntolainat oon hoitanu AINA täsmällisesti kuten myös joustoluottoni (3500e) ikinä ei oo jäänyt rästiin mut silti eivät antaneet 1000e korotusta tohon luottotietojen takia..En haluis millää myydä tätä, mutta ei mulla oo vaihtoehtoja ku korot kasvaa ihan hirveetä vauhtia ulosotossa ja en millää pysty maksaan niitä, en pääse velkajärjestelyyn koska velat ovat niin uusia jne. j
Missä vaiheessa ulosottomies voi viedä asunnon?

Voi viedä heti kun haluaa jos se on ainao ja helpoimmin realisoitava omaisuus. Soita ulosottomiehelle ja sovi tapaaminen, helpompaa myydä ajan kanssa vapaaehtoisesti kuin äkkiä pakon edessä. Voihan oum_llä olla vaihtoehtoisia ehdotuksiakin viran puolesta.

:hug:

Mulle osui järkevä virkamies, vähän sama tilanne ja kerroin myyväni asunnin tammi-kesäkuun aikana ja maksavani velat sillä rahalla, niin sanoi laittavansa korot jäihin siihen asti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi viedä heti kun haluaa jos se on ainao ja helpoimmin realisoitava omaisuus. Soita ulosottomiehelle ja sovi tapaaminen, helpompaa myydä ajan kanssa vapaaehtoisesti kuin äkkiä pakon edessä. Voihan oum_llä olla vaihtoehtoisia ehdotuksiakin viran puolesta.

:hug:

Mulle osui järkevä virkamies, vähän sama tilanne ja kerroin myyväni asunnin tammi-kesäkuun aikana ja maksavani velat sillä rahalla, niin sanoi laittavansa korot jäihin siihen asti.

kiitos tästä! kumpa minäkin saisin näin järjestettyä asiat, harmihan tästä kodista on luopua, mutta onhan niitä tosi kivoja vuokra-asuntojakin, ja kuitenkin velkaa on ollut vasta vuosi niin korot eivät ole vielä nousseet ihan mahdottomiksi, mut 5 vuoden päästä velka on varmaan 3 kertainen:(
Tietääkö kukaan miten nopeesti nuo luottotiedot saa puhtaaksi??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin, siis tosiasia on se että vuokralla asuminen ei tule tosiaan halvemmaksi ainakaan, mutta kun myyn tämän niin joudun tekeen uuden lainahakemuksen ja sillo ku tän lainan hain niin mul oli luotot kunnos. Asuntolainat oon hoitanu AINA täsmällisesti kuten myös joustoluottoni (3500e) ikinä ei oo jäänyt rästiin mut silti eivät antaneet 1000e korotusta tohon luottotietojen takia..En haluis millää myydä tätä, mutta ei mulla oo vaihtoehtoja ku korot kasvaa ihan hirveetä vauhtia ulosotossa ja en millää pysty maksaan niitä, en pääse velkajärjestelyyn koska velat ovat niin uusia jne. j
Missä vaiheessa ulosottomies voi viedä asunnon?

Ei hyvältä näytä: joustoluotto (3500) tapissa, koska lisää ottaisit, asuntolainasta olet pystynyt maksamaan vain korot, ulosottomies kolkuttaa... Nyt myyt sen kämpän ja aloitat alusta, ei ole muuta vaihtoehtoa,

Yhteistyössä